XXL Nutrition

Beetje over acne voor dummies

Ik heb eigenlijk bijna geen acne meer, enkel paar kleine puistjes met altijd meteen een witte kop erop per week, die meestal na een dag alweer helemaal weg zijn.

Ik heb zoveel probeerd en pillen geslikt van roaccutane tot minocylcne etc..

Er is nu gewoon goed mee te leven het valt niet eens op maar ik vroeg me af waarom komen nu telkens een paar van die witte mee eters te voor schijn? Soms geen en ineens weer wel..

Ik eet geen zuivel meer en geen varkensvlees dus ik dacht ja?

Maar nu zat ik zo is te kijken om lactose vrij eten... en ik eet enkel de hele week kip en een keer per week vis.. maar hiervan is meestal 2 dagen kipsnitzels (2 per maaltijd) (die gepanneerd zijn) en toen stond er bij Lactose zit in gepanneerd vlees, zou dit nu de oplossing zijn voor me laatste ance???

Kan ik beter hele week gewoon kipfilet eten en soms vis? Inplaats van die kipschnitzels of zou dit er toch geen k*t mee te maken hebben omdat er zo weinig lactose in zit??

Thanks voor reactie alvast:)

Waarom uberhaupt kipschnitzel, dat is troep man

Maar om hele week kip filet / kippenbout / vis te eten is da gezond dan ? Heb namelijk hekel aan varkensvlees.

In ieder geval bedankt voor de reactie want ben er inderdaad achter dat et nie echt goed is kipsnitzel

Als je er af en toe een paar hebt is het toch niet erg? Zelf heb ik nooit heel last van acne gehad, heb er ook af en toe een paar. Denk dat dit er gewoon bijhoort, helemaal weg krijg je het waarschijnlijk niet. Zeker met een BB dieet, het is bijna niet te voorkomen imo. Als je toch wat aan je voeding wil veranderen zou ik helemaal lactose vrij gaan leven zoals je nu voorstelt. Die kleine beetjes lactose gaan niet veel uit maken, schrap het gewoon in grote lijnen.

edit.

-

Laatst bewerkt:
Zink en biergist hebben goed geholpen, plus goede verzorgingsproducten sochtends en savonds.

Gewoon via de huisarts?

se93eb.jpg

EDIT 14:40 -- nieuwe img link.. Imgur link is down.
Wat ik dus ook al zei: Roaccutane ;) Werkt echt goed of niet?! Ik had één kuur van een paar maanden en echt een gigantisch verschil, geen puistje meer te zien.
Probleem is vaak dat veel mensen niet weten dat je ervoor bij de huisarts terecht kunt. Als je er echt erg last van hebt, kappen met die "trucjes" van gezicht reinigen e.d. Mijn ervaring is dat het toch niet helpt. Gewoon even langs de huisarts voor een kuurtje :D

Maar dat krijg je natuurlijk alleen als je er echt last van hebt :D Heb gehoord dat een tonic van appelazijn ook moet helpen als je er maar een beetje last van hebt.

Laatst bewerkt:
Gebruik nu zo'n antibiotica kuur + benzoylperoxide. Hopen dat dat helpt.

vergeet je leverwaardes niet te checken guys bij roa

Acnenomore gekocht via internet, staan erg handige tips op en gaat met name om het bestrijden van Acne van binnen uit d.m.v detox of dieten.

Je kan binnen 14 dagen absoluut acne vrij zijn maar zeg dan maar dag tegen je muscles.

Acnenomore gekocht via internet, staan erg handige tips op en gaat met name om het bestrijden van Acne van binnen uit d.m.v detox of dieten.

Je kan binnen 14 dagen absoluut acne vrij zijn maar zeg dan maar dag tegen je muscles.

Ik dacht dat je huidcellen er 30 dagen over deden om volledig te vernieuwen?

Gebruik nu zo'n antibiotica kuur + benzoylperoxide. Hopen dat dat helpt.

Werkt goed tot nu toe! Eerste week was het nog niet weg, maar nu krijg ik er echt niets meer bij. Nog even iets meer als een maand met die kuur doorgaan, en dan hoop ik dat onderhoud met benzoylperoxide voldoende is. Het enige jammere is dat mijn huid wel permanent droog is.

Werkt goed tot nu toe! Eerste week was het nog niet weg, maar nu krijg ik er echt niets meer bij. Nog even iets meer als een maand met die kuur doorgaan, en dan hoop ik dat onderhoud met benzoylperoxide voldoende is. Het enige jammere is dat mijn huid wel permanent droog is.

Ik ben sinds 12 juli ook begonnen met minocycline, en gebruik ook benzoylperoxide als plaatselijk middeltje. Kan nog geen resultaat zien, hopelijk komt het met wat geduld in orde.
Ik heb geen hevige hinder meer van droogheid door de benzoylperoxide (gebruik het wel bijna een maand).

zit echt helemaal onder de witte/zwarte mee-eters, ben ten einde raad. 15 verschillende was producten, allerlei soorten supps en dagcrèmes variërend tot 75 euro voor een potje...

Is het mogelijk dat ik voor bepaalde voedsel allergisch ben?

argan olie
natuurlijk product en voor veel dingen goed!

ben er zelf gisteren achter gekomen en heb via google een proefmonster gevonden van 20 ml voor alleen de verzendkosten van 1.95

ik verwacht dat ik het zelf morgen in huis krijg

argan olie
natuurlijk product en voor veel dingen goed!

ben er zelf gisteren achter gekomen en heb via google een proefmonster gevonden van 20 ml voor alleen de verzendkosten van 1.95

ik verwacht dat ik het zelf morgen in huis krijg

Kan je even laten weten of het werkt door mij een PB te sturen? thanks!

Ik ben sinds 12 juli ook begonnen met minocycline, en gebruik ook benzoylperoxide als plaatselijk middeltje. Kan nog geen resultaat zien, hopelijk komt het met wat geduld in orde.
Ik heb geen hevige hinder meer van droogheid door de benzoylperoxide (gebruik het wel bijna een maand).

De activiteit ging gelijk omlaag bij mij. 1.5 week na de start nog 1 heel klein puistje en nu vrij (behalve wel veel rode vlekken van acne uit het verleden)

Bij mij geeft benzoyl veel schilfers. Echter heb ik een gemengde huid. Wat ik nu doe is benzoyl alleen smeren op de vettige plekken (die gaan niet schilferen en dat zijn juist de plekken waar het acne risico het hoogst is). Dit zijn de middenwangen, zijkant voorhoofd en voorhoofd. Rond de kaak en ogen/mond/neus juist creme.

De activiteit ging gelijk omlaag bij mij. 1.5 week na de start nog 1 heel klein puistje en nu vrij (behalve wel veel rode vlekken van acne uit het verleden)

Bij mij geeft benzoyl veel schilfers. Echter heb ik een gemengde huid. Wat ik nu doe is benzoyl alleen smeren op de vettige plekken (die gaan niet schilferen en dat zijn juist de plekken waar het acne risico het hoogst is). Dit zijn de middenwangen, zijkant voorhoofd en voorhoofd. Rond de kaak en ogen/mond/neus juist creme.

Super voor je! Hopelijk zie ik ook wat resultaat binnen een kleine week.
Benzoyl is inderdaad wel een agressief middel. Je huid moet er eerst wat aan wennen, pas na enkele weken is de werking optimaal.

Ik gebruik het nu vijf dagen. Na 1 dag zag ik al dat mijn huid rustiger werd. Ik ben benieuwd het is Nog niet volledig weg. Wat mij ook onmogelijk lijkt in vijf dagen

iemand ook last van acne boven de lippen? Als ik bijv. snor geschoren heb komen er altijd heel vele puisten tevoorschijn. iemand tips?

Terug
Naar boven