XXL Nutrition

Beginnen met fitness

80sCasual

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
74kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik wil al een hele tijd gaan beginnen met fitness, maar het komt er maar niet van omdat ik blijf uitstellen.
Wil nu toch maar eens serieus gaan beginnen.

Mijn doel is vooral om gespierder te worden, maar wat extra conditie kan ik ook wel gebruiken.
Ik streef naar iets als onderstaande als eindresultaat, hoeveel tijd zou hier ongeveer overheen gaan?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verder ben ik 1,85m lang ongeveer en mijn gewicht ligt altijd tussen de 68 en 72kg. Ik eet heel veel ongezond (chips, snoep, koekjes) en drink ook veel ongezond (frisdranken/bier/energy drink), maar verder eet ik ook wel regelmatig groenten of andere gezonde dingen. Ik kom echter geen kilotje aan, hoe ongezond ik ook eet. Zou iemand me tips kunnen geven wat vooral wel en niet te eten en hoeveel te eten? En helpen die shakes echt met het geven van resultaat?

Verder is de rede dat ik het beginnen met fitnessen zo vaak uitstel omdat ik eerlijk gezegd een beetje bang ben om met mijn slanke bouw ineens tussen de kleerkasten te komen en uitgelachen te worden omdat ik niet de sterkste ben en met lichte gewichten e.d. zal moeten beginnen. Wat is in de meeste sportscholen een heel rustig moment om te gaan?

Ik hoop op reacties!

Gr. 80scasual.

Verder is de rede dat ik het beginnen met fitnessen zo vaak uitstel omdat ik eerlijk gezegd een beetje bang ben om met mijn slanke bouw ineens tussen de kleerkasten te komen en uitgelachen te worden omdat ik niet de sterkste ben en met lichte gewichten e.d. zal moeten beginnen. Wat is in de meeste sportscholen een heel rustig moment om te gaan?

Welkom! Ja had ik ook aan het begin. Maar ten eerste niemand die in de sportschool op jou let. Ze(we) zijn allemaal met zichzelf/onszelf bezig. Zet je er overheen en je zult vanzelf zien dat je je nu eigenlijk een beetje aanstelt.#
En voor de rest moet iemand anders maar even commentaar leveren aangezien ik nog niet veel ervaring heb.

Welkom :)

Ben op mijn 19 begonnen met een lichaamsgewicht van 62 kg en 4 jaar later kwam ik niet meer hoger dan 85 kg.
Mocht voor het trainen ook alle ongezonde dingen eten en er kwam geen kg bij.

Pas als je (voldoende) goede dingen begint te eten, voldoende slaapt, ... zul je bijkomen.

Vrijdagavond is meestal een rustig moment :) Waarschijnlijk zal niemand je uitlachen, zijn allemaal vanaf nul moeten beginnen, mijn benchpress was eerst een barbbell (20 kg) met daaraan aan elke kant een schijfje van 5, dus in totaal 30 kg ... gewicht is niet zo belangrijk, focus eerst op techniek

Zolang je niet constant met je gsm ligt te spelen, andere mensen hun toestellen inpikt terwijl ze nog bezig zijn, ... zullen ze je niet opeten (past niet in hun voedingsschema)

Succes !

Jongen, waar maak jij je nu druk om, je bent al beter dan 90% van de bevolking, die te lui is om naar de sportschool te gaan. Als je niet bijkomt > meer eten. Verder een goed schema voor beginners gebruiker zoals Starting Strenght of Stronglifts 5x5. Maak een goed voedingsschema en heb discipline, en dan kan het heel snel gaan.

Niemand zal in elk geval jou uitlachen op de sportschool.

Ze weten dat jij daar bent om te trainen en 95% van alle sporters hebben daar diepe respect voor, omdat we allemaal ergens zijn begonnen.

Vorige jaar toen ik begon met sporten woog ik maar 63kg met een lengte van 178 lang.
Dus hoe denk jij hoe ik mij hierbij voelde?, als een super skinny guy.
Pas iets van 4 maanden terug heb ik een voeding schema en de voeding schema was voor mij moeilijker aan vast te houden dan de training schema op de sportschool.

Voor de rest, zet een doel neer en vraag naar een bepaald schema dat jij wilt doen bij jou sportschool.

"Snoep en vet eten, helpt niet om de kilo's aan te komen.
Geloof mij ik heb dit in het begin al geprobeerd".

Als je niet aankomt eet je niet genoeg.

Prima stats zeker voor 15 jaar ga zo door

TS zijn stats zien er zeker goed uit, doorgaan zo!

Terug
Naar boven