AndroidHealthClinic

Beginnen met supplementen

Nixsos

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Bij deze wil ik me eerst even voorstellen, aangezien ik nieuw ben op dit forum.
Ik ben 19 jaar (in april word ik 20), ik ben 1.97m en weeg zo'n 90 kg.
Sinds begin december zit ik op fitness en ben van begin af aan er serieus mee bezig (Nu dus 3,5 maand).

Ik train 5 keer per week en heb nu sinds een paar dagen een nieuw (piramide) schema. Mijn instructeur raadde mij aan om te beginnen met voedingssupplementen, aangezien ik al groot ben en zo intensief sport.

Het is de bedoeling dat ik in iedergeval aan de Whey Proteine moet.
Na wat zoeken op het forum heb ik gezien dat XXL Nutrition goedkope en goede producten heeft.

Nou is mijn vraag welke smaken jullie het lekkerste vinden (mijn instructeur zei dat wei eiwitten niet te drinken zijn).

Verder heb ik ook nog het een en ander over creatine gelezen. Ik weet alleen niet of ik wel in het juiste stadium zit om dat te gaan gebruiken. Denken jullie dat het belangrijk is om daar mee te beginnen? Raden jullie me de creatine van XXL aan? Het zou makkelijk zijn als ik alles in 1 keer kon bestellen namelijk.

Ik lees ook dat sommige mensen hun Whey mengen met melk. Ik dacht dat dit slecht was vanwege de tragere opnamen van melk t.o.v. water. Is dit een fabeltje?

Hoelang doe je ongeveer met een pot van 750 gram Whey?
En hoevaak per dag moet ik zo'n shake nemen? Ik hoor van de meeste mensen 2 maal daags.

Verder wil ik ook goed op me voeding gaan letten. Ik woon nog thuis, dus ik moet wel eten wat de pot schaft. Hebben jullie misschien nog ideeen die ik op mijn boodschappenlijstje kan zetten? Tot nu toe heb ik:
- tonijn in blik
- kalkoenfilet
- Kwark 0% vet (is een smaakje goed? welk merk?)

Ik heb ook nog wat alternatieven voor op brood nodig.
Nu eet ik veel kaas en pindakaas. Lijkt mij dat dat niet optimaal is.

Verder nog een vraagje over gebruik van lijnzaadolie.
Is dat noodzakelijk voor mij om te gebruiken? En wanneer gebruik je dat / gooi je het door je voedsel?)

Dat is een hele lijst, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt!

ik raad je aan om aan de whey te gaan en een sterke multivitamine.
mt zo'n 750gram pot doe je niet lang(zijn ongeveer 25 shakes) gewoon 5kg halen, is ook voordeliger.
met melk wordt duurt het wt langer voordat de eiwitten worden opgenomen, maar dat is niet erg. met melk is ook trouwens lekkerder

crea kan je doen maar is nog niet nodig

verder kan je ook gewoon op 1fast400 bestellen(is een stuk goedkoper)

pindakaas en kaas zijn goed, maar je kan ook eieren en kipfilet op je brood doen :)

voor de rest raad ik je aan om een rond te gaan kijken op dit forum, er staat een hoop informatie over dit soort vragen :cool:

je kan bij XXl bestellen, de whey is er lekker, maar bestel je er wel een shaker bij om hem te shaken.
Wil je 2 shakes per dag, dan kom je nog geen twee weken toe met 750 gram, dus beter grotere zak bestellen, ik heb nu aardbeisaak en die is lekker.
creatine zou je ook eventueel kunnen proberen, maar dan kan je IMO beter er eerst voor zorgen dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, en mss een shake meer nemen.
Als financieel geen probleem is, zou ik de creatine ook nemen

tswhey zei:
ik raad je aan om aan de whey te gaan en een sterke multivitamine.
mt zo'n 750gram pot doe je niet lang(zijn ongeveer 25 shakes) gewoon 5kg halen, is ook voordeliger.
met melk wordt duurt het wt langer voordat de eiwitten worden opgenomen, maar dat is niet erg. met melk is ook trouwens lekkerder

crea kan je doen maar is nog niet nodig

verder kan je ook gewoon op 1fast400 bestellen(is een stuk goedkoper)

pindakaas en kaas zijn goed, maar je kan ook eieren en kipfilet op je brood doen :)

die verzend kosten zijn abnormaal, ik wilde vandaag weer bestellen, 3 producten, verzend kosten 52 dollar... shit! meer dan de helft van de prijs van wat ik had besteld. dat is dan wel weer jammer aan 1fast400

SageFrancis zei:
die verzend kosten zijn abnormaal, ik wilde vandaag weer bestellen, 3 producten, verzend kosten 52 dollar... shit! meer dan de helft van de prijs van wat ik had besteld. dat is dan wel weer jammer aan 1fast400

dat is zeker waar(en frustrerend) maar mijn ervaring is dat het als nog aanzienlijk goedkoper is.

je moet inderdaad wel lekker veel in een keer bestellen of met iemand samen

Ik zou om te beginnen voor 5 kg whey gaan van xxl. Bij xxl weet je zeker dat het goed is en zeker niet duur. Creatine kan je altijd nog doen..

• Topic Starter Topic Starter
En wat denken jullie van extra koolhydraten?
Of moet ik daar niet aan beginnen omdat ik nog maar zo kort train?

een weightgainer kan je er ook bij nemen ja

Kan je beter meer havermout,rijst,pasta eten dan een weightgainer

Nixsos zei:
Hallo allemaal,

Nou is mijn vraag welke smaken jullie het lekkerste vinden (mijn instructeur zei dat wei eiwitten niet te drinken zijn).
Ik begrijp dat gezeur niet dat wei eiwitten niet te drinken zijn ???

Smaken die ik lekker vind, ON's vanille, aardbei, cookies & cream

Dymatize: vanille , aardbei

brinta 's ochtends en havermout in de namiddag :cool:

Terug
Naar boven