MuscleMeat

Beginnen Trainen

12 jaar is te jong om te beginnen. Ik begrijp dat je sterk wilt worden maar ik zou dan beginnen met pushups en optrekken (chin ups). Daarmee heb je al voorsprong op de rest van je klas.

---------- Toegevoegd om 14:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:35 ----------

Als jij je sport al onzin vindt => :whip:

Neej, ik neem bodybuilding niet echt super serieus, school, werk gaat echt dik voor, En in deze maatschappij heb je veeeeeeeeel meer aan verstand dan een goed fysiek(is wle leuk meegenomen)......

En ja, op 12jarige leeftijd zou dit gewoon onzin moeten zijn, dan houd je je bezig met spelen, misschien voor het eerst met meisjes?:p

Ja, op 12-jarige leeftijd moet je dit zeker niet doen. Ik vind het hatelijk moest ik een lichaam hebben die niet eens 50kg kan tillen of die een zware conditionele achterstand heeft. Ik heb echt een goede school: pauze om 10u05 (3 uur na ontbijt, perfect), school gedaan om 15:30 (3 uur na middageten) en tijdens de examens maak ik gewoon dat ik om 10u30 of vroeger heb gedaan (easy leerstof dus altijd wel klaar) zodat ik kan eten :D

ik zou eerder zeggen begin met een sport die ej leuk vind, voetbal, basketbal, athelethiek, karate ,taekwondo,what ever....danbouw je een goeie algemeene contidie op en kom je op vroege leeftijd goed droog te staan. .dan heb je alvast een goede basis

Inderdaad, ik heb nu eigenlijk al benen die zowat op voor lopen door Taekwondo

je krijgt er idd sterkje benen van:)

• Topic Starter Topic Starter
ik voetbal al 5 jaar

Dan hoef je je benen in ieder geval niet te trainen! :)
FOUT! Als je voetbalt, moet je tóch nog squatten of leg pressen of whatever voor je benen. Bezie het als een aparte sport en doe zéker je benen mee: het is je grootste spiergroep.

FOUT! Als je voetbalt, moet je tóch nog squatten of leg pressen of whatever voor je benen. Bezie het als een aparte sport en doe zéker je benen mee: het is je grootste spiergroep.
maar wat asl je nou echt 5-6 keer per week traint, wat ik dus doe met vechtsport. het is niet dat ik niet wil squatten, ben alleen beetje bang over overkill

maar wat asl je nou echt 5-6 keer per week traint, wat ik dus doe met vechtsport. het is niet dat ik niet wil squatten, ben alleen beetje bang over overkill
Overkill of overtraining krijg je als je niet genoeg rust. Bij een fullbody-schema doe je dit: maandag: train - dinsdag: rust - woensdag: train - donderdag: rust - etc. Bij een split train je elke dag een andere spiergroep dus de vorige spiergroep heeft automatisch rust.

Hij was sarcastisch.

Ik wou dat ik op m'n 12e was begonnen met trainen, brute prestaties op jonge leeftijd neerzetten is gewoon gruwelijk. Vriend van me deadlifte op z'n 15e al ver over de 200 bijv.

Laatst bewerkt:
Overkill of overtraining krijg je als je niet genoeg rust. Bij een fullbody-schema doe je dit: maandag: train - dinsdag: rust - woensdag: train - donderdag: rust - etc. Bij een split train je elke dag een andere spiergroep dus de vorige spiergroep heeft automatisch rust.
ja dat snap ik wel...maar in mijn''rust dagen'' heb ik dus ook een karate of taekwondo training. en daar komen benen ook flink aan bod, en dat zelfde geld eik ook voor bovenlichaam

Hij was sarcastisch.

Ik wou dat ik op m'n 12e was begonnen met trainen, brute prestaties op jonge leeftijd neerzetten is gewoon gruwelijk. Vriend van me deadlifte op z'n 15e al ver over de 200 bijv.
Dat was geen sarcasme als je er een smiley bijzet. Het staat wel mooi maar of het nu bevorderlijk is? Z'n lichaam moet nog groeien en groeien!

Dat was geen sarcasme als je er een smiley bijzet. Het staat wel mooi maar of het nu bevorderlijk is? Z'n lichaam moet nog groeien en groeien!

zucht ... jij bent ook niet 1 van de slimste eh.
ga nou maar eerst wat ervaring opdoen voordat je heel het forum volspamt

zucht ... jij bent ook niet 1 van de slimste eh.
ga nou maar eerst wat ervaring opdoen voordat je heel het forum volspamt
Naar mijn weten wéét ik nog altijd wát ik post en daarbij staan wat foutjes maar zeker ook goede, bruikbare tips. Ik ken niemand die geen énkele fout heeft gemaakt tijdens BB/KT.

*Zucht* :rolleyes:

Alle nieuwkomers hier op het forum die superdudes zijn en hun schema laten zien hebben er geen benen in staan, want volgens hun hoeven ze die niet te trainen want ze voetballen al.

Was sarcastisch, natuurlijk moet hij zijn benen trainen.

Ga je nu beweren dat het prestatie-bevorderlijk is? Je gaat die mens zijn jeugd toch niet afnemen door hem een dieet en een 'No Pain No Gain-mentaliteit' tijdens het trainen op te leggen? Wees kinds!

Ik bedoelde: Dat die smiley juist bij sacastische posts wordt gebruik. En je kan gewoon beginnen op je 12e te trainen, hoef je heus niet strikte voeding te hebben. Gewoon de techniek goed leren, sterker worden, eventueel wat meer chips eten en meer melk drinken. Dan heb je iig een goede basis voor wanneer je wel goed wil trainen. En een sixpack krijgen... Ik deed vroeger voor ik trainde gewoon crunches zo af en toe en kreeg toen een sixpack. Sinds ik serieus train nooit meer m'n buik getraind maar heb echt dikke abs.

12jaar man, wacht nog jaartje of 2voor je begint met fitness..

Je bent vollop in je groei!

Terug
Naar boven