MuscleMeat

Beginnen van oppak lichaam.

Maydin

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
117kg
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw en heb hiervoor DBB forums gebruikt, toen ik nog lekker actief fitneste. Vanaf me 13 was ik altijd al actief op het gebied van sport. Nadat ik op de middelbare school terecht kwam, ben ik met de jaren mee steeds minder actief geweest. Ik heb op mijn 17e 7 maanden lang gefitnesst en het beviel me, maar ivm met mijn studie en bijbaan heb ik fitness, voetbal en kickboks allemaal afgezegd. Nu wil alles oppakken. Ik ga dan ook goed gebruik maken van mijn vakantie periode en hoop dan ook verder te gaan. Ik heb op moment 2 maanden vakantie, ik wil dan ook elke dag in bezig gaan in de gym. Ik ben op moment 9 kilo over gewicht, voor mij ideale streefgewicht. Ik heb vet en spiermassa gemixt. Ik zou graag hierbij iedereen zijn advies willen vragen. Ik zal droog moeten trainen en zal dan ook conditie plus krachttrainingen doen. Ik heb tijd zat binnen de twee maanden, natuurlijk weet ik dat je voor een leuk resultaat moet lijden. :eyes:

Mijn doelen,

- 9 Kilo afvallen
- Spierhervorming, had eerst 4 blokjes, nu een bierbuik.
- Kracht verhogen, ik kon eerst 80 kilo bank drukken, nu vast niet meer.

Ik rook en drink niet.

wil je dat allemaal bereiken in 2 maanden trainen? Gaat je niet lukken brah.
Om je doelen te bereiken zal je een voedingsschemaen trainingschema moeten maken & volgen, dus begin daar maar eens mee ;)

• Topic Starter Topic Starter
Heb ik al, ;). Ik heb een schema van 6 x op een dag eten, en trainingschema moet ik nog uitwerken. Wat ik in de twee maanden wil is alvast op de helft van mijn doel zijn. Toch thnx bro!

9 kg vet eraf moet prima lukken. daarbij spieropbouw moet ook mogelijk zijn als je spiergeheugen hebt van vroeger trainen.

post eens je schema's

Elke dag trainen? Je lichaam heeft ook wat rust nodig he.

Verder welkom en succes met je doelen.

hoe ziet je voeding er uit dan? Alleen 6x per dag eten is niet genoeg, gaat erom wat je eet en wat je precies binnenkrijgt

Deze groepen pak ik aan:

Het wisselt steeds per week van volgorde.
Bijv:

Ma; Borst+triceps
Di;Rug+biceps
Wo;Benen+onderarm
Do;schouder+buik+kuiten
Vrij;Borst+triceps
Za:
Zo: Conditietraining(fietsen/roeien/rennen/etc)

Hiernaast ga ik elke dag 's avonds joggen (rond 20/21:00), ongeveer 7 km, ik weet dat elke dag onnodig is, maar vroeger deed ik 12km elke dag en het lukte me ook nog is.

---------- Post added wo 22 jun 2011 at 22:59 ----------

En dankje;)

Onderarmen trainen is overbodig, zeker in het beginstadium.
2x per week borst en triceps en vooral de 2e dag borst na je schouderdag...
zou die dag weglaten en wat verschuiven in je schema
Ma: borst triceps
Di: rug biceps
Wo: rust
Do: Benen kuiten
Vr: schouders buik
Za: rust
Zo: cardio

Deze groepen pak ik aan:

Het wisselt steeds per week van volgorde.
Bijv:

Ma; Borst+triceps
Di;Rug+biceps
Wo;Benen+onderarm
Do;schouder+buik+kuiten
Vrij;Borst+triceps
Za:
Zo: Conditietraining(fietsen/roeien/rennen/etc)

Hiernaast ga ik elke dag 's avonds joggen (rond 20/21:00), ongeveer 7 km, ik weet dat elke dag onnodig is, maar vroeger deed ik 12km elke dag en het lukte me ook nog is.

---------- Post added wo 22 jun 2011 at 22:59 ----------

En dankje;)
Inderdaad, lekker veel cardio. Moet er zelf ook weer aan geloven, wil iets droger staan voordat ik op vakantie ga, heb nog 4 weken, moet lukken.

Ik raad je aan een fullbody met enkel grote compounds te doen om 2 redenen:
- je kracht gaat snel weer op peil zijn ivm lagere trainingsfrequenties
- je vet zal smelten als sneeuw voor de zon (in combinatie met wat cardio en een goed voedingsschema)

Probeer eerst te cutten en van die bierbuik af te geraken, daarna ga je maar bulken.

.

Ik raad je aan een fullbody met enkel grote compounds te doen om 2 redenen:
- je kracht gaat snel weer op peil zijn ivm lagere trainingsfrequenties
- je vet zal smelten als sneeuw voor de zon (in combinatie met wat cardio en een goed voedingsschema)

Probeer eerst te cutten en van die bierbuik af te geraken, daarna ga je maar bulken.

Daar dacht ik ook aan, daarnaast veel cardio, moet lukken. Ik doe een voedings schema met veel eiwitten en weinig koolhydraten. Enig vraag is of ik hierbij proteine shakes moet gebruiken.

---------- Post added do 23 jun 2011 at 20:38 ----------

Inderdaad, lekker veel cardio. Moet er zelf ook weer aan geloven, wil iets droger staan voordat ik op vakantie ga, heb nog 4 weken, moet lukken.

Dat word dan lekker cutten voordat de zomer begint:)

Laatst bewerkt:
Daar dacht ik ook aan, daarnaast veel cardio, moet lukken. Ik doe een voedings schema met veel eiwitten en weinig koolhydraten. Enig vraag is of ik hierbij proteine shakes moet gebruiken.

---------- Post added do 23 jun 2011 at 20:38 ----------

Dat word dan lekker cutten voordat de zomer begint:)

Beter wel shakes gebruiken, tijdens de cut wil je zo kort mogelijk in katabole toestand zijn dus in de ochtend zou ik sowieso een shake nemen die snelle eiwitten bevat, + het is lekker makkelijk in gebruik.

Beter wel shakes gebruiken, tijdens de cut wil je zo kort mogelijk in katabole toestand zijn dus in de ochtend zou ik sowieso een shake nemen die snelle eiwitten bevat, + het is lekker makkelijk in gebruik.

Dankje, was aan het twijfelen:D!

Eiwit shakes zijn een optie inderdaad, maar onthoud; neem het alleen niet als prioriteit

Terug
Naar boven