Fitness Seller

Beginner, kuren, Bulken?

Guidotje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
73kg
Allereerst hallo,

Mijn eerste bericht per direct in het AAS gedeelte van het forum:rolleyes:

allereerst wat kleine informatie over mezelf

21 Jaar oud
sport nu ongeveer 2/3 jaar met kleine pauzes (1 a 2 maanden)
weer 68 Kilo en ben 185 lang ( een smal ventje dus:p )

mijn eetpatroon is niet optimaal en Bulken is echt een "pain in the ass" maar ben sinds kort weer flink aan het schrokken (ik weet het zal moeten om te kunnen groeien)

ik volg het forum regelmatig en ben een echte lurker:D

Het speelt regelmatig door mijn hoofd om een te gaan kuren maar het hoe en wat allemaal daar ben ik echt een leek in dus bij deze mijn vraag aan jullie wat is het beste om mee te beginnen?

nogmaals ik ben vrij smal en lang (ectomorph postuur),
ben met sporten inmiddels 5 to 7 kilo aangekomen (erg weinig) maar kom qua gewicht erg moeilijk aan ( mijn mama:p zegt altijd dat breekt pas uit als je 30 bent;) )

ik heb een hele tijd gesport in een sportschool met die-hard bodybuilders, ik was verreweg de smalste persoon die er rondliep maar kon met al die bomen;) van jongens aardig opschieten van hun heb ik ook de meeste oefeningen wel redelijk onder de knie gekregen.

wat is jullie advies:

Ga eerst maar eens vreten mannetje en zorg dat je wat kilo's pakt?
of heeft het toch wel significant effect om te kuren met een tochwel smal postuur en zo ja wat?

Gr

Guido

p.s. Ik heb dus nog nooit gekuurt ( ik zal ook nog eens verder gaan lezen over de eraringen hier op het forum. Thnx in advance

Post eerst maar is je voedingsschema dan praten we verder, je gewicht is namelijk nog veels te laag om te beginnen met kuren.

yep, vreten, ms ook bloedtestje laten doen op hoge schildklierwerking/lage test

• Topic Starter Topic Starter
OK voeding:

In de morgen: 8.00 uur

2 bruine boterhammen met gebakken eitje:P dan 2 boterhammen met vlees
soms nog bakje yoghurt met banaan er in.

in de middag: 12.00 uur

boterhammen 4 stuks en yoghurt

dan tussendoor:

bakje vis met boterhammen 4 stuks

avondeten:

aardappelen vlees/vis groente

dan rond een uur of 7:

vaak nog een stuk fruit met wat yoghurt of puding en een boterham

dan meestal rond 10 uur:

wat ik kan inden in de koelkast:P

Ik weet:sad: volgensmij is het veel te weinig, ook als ik na ander voedingsschemas kijk dus dat wordt aanpassen.

maar op welk gewicht MAG ik gaan denken aan kuren of is daar geen standaard voor. gewoon kijken wat ik eerst naturel kan pakken met veeeeeeel meer eten?

Gewicht is geen mijlpaal. Je mag pas beginnen kuren vanaf je weet, niet denkt, dat je voedingsschema, je trainingsschema en je rust op 99% zit en je nog niet vooruit komt. Daarvoor haal je niet het maximale eruit, en is het het risico niet waard.

Met dat schema kan je wel gaan kuren maar dan verlies je nadien het meeste en dat zou zonde zijn daarom moet je altijd een goeie basis hebben voordat je begint.

Dus zorg eerst dat alles geschematiseert word en dat je vanuit daar verder bouwt totdat je op het punt zit dat je niet verder kan. Pas daarna kan je verder gaan denken.

Ga maar eens wat meer eten en deftig trainen, en 30kg erbij plakken.

Ga maar eens wat meer eten en deftig trainen, en 30kg erbij plakken.

Dat klinkt wel prachtig hoor maar ik wil wel eens iemand zomaar 30 kilo naturel zien pakken ik denk dat de meeste dat hier toch niet gedaan hebben hoor voor ze zijn begonnen met kuuren :rolleyes: (wat niet wil zeggen dat ie eerst nog heel wat naturel kan pakken .maar 30 :eek:

Als ik eens naar de fotos van naturel wedstrijden kijk zie ik daar toch niet te veel uitschieters van boven de 80 kilo bij staan :D

Dat klinkt wel prachtig hoor maar ik wil wel eens iemand zomaar 30 kilo naturel zien pakken ik denk dat de meeste dat hier toch niet gedaan hebben hoor voor ze zijn begonnen met kuuren :rolleyes: (wat niet wil zeggen dat ie eerst nog heel wat naturel kan pakken .maar 30 :eek:

Als ik eens naar de fotos van naturel wedstrijden kijk zie ik daar toch niet te veel uitschieters van boven de 80 kilo bij staan :D

Jawel hoor onze eigen RichardV, was eerst ook een kilootje of 70, nu zit hij op 140kilo!
En dat helemaal natural. (De wonderen zijn de wereld nog niet uit:D )

Terug
Naar boven