XXL Nutrition

Beginner schema (Help mij op weg)

Untouchable17

Novice
Waardering
0
eeeyyy mede sporters ik zit met een dringende vraag,
Sinds eind november ben ik regelmatig tussen het ijzer te vinden. Zoals elke gemotiveerde beginneling het betaamt ben ik ook van plan een waterdicht voedingsschema op te stellen. Momenteel hanteer ik het volgende voedingsschema bij een 3-weekse split.

Graag voeg ik wat bruikbare adviezen toe aan mijn schema. Mijn doel is vooral om in spiermassa aan te komen!!!

Maaltijd 1:
2 Volkoren boterhammen
1 blikje tonijn
2 gebakken eieren
1 plakje jong belegen kaas

Maaltijd 2:
4 volkoren boterhammen
100 gram kipfilet

Maaltijd 3:
500 gram kant - en klare spaghetti

Maaltijd 4:
Avondeten
100 gram mie
100 gram kipfilet
200 gram groente

Maaltijd 5:
500 gram Magere kwark
zakje (25 gram) Brinta 'wake up' Banana
Bij tijd en wijle pleur ik er een scheutje Whey doorheen.

Mijn persoonlijke stats zijn momenteel erg mager maar het is een begin:
Lengte:1.74m
Gewicht: 57 kg
BF: Don't know, niet veel.

lijkt me een goed schema. Lekker veel calorien, je weegt toch nog maar slechts 57 kg dus eet vooral veel :)
Miss als aanvulling zorg dat je nog wat goede vetten binnen krijgt uit noten bijvoorbeeld. Oh en als je merkt dat je teveel vet aankomt (maar dat zal wel niet met zon haast gaan denk ik).., maak dan van die kant en klare spaghetti een andere maaltijd.

• Topic Starter Topic Starter
Tnx voor de tips, ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de grootste moeite heb om structureel elke twee/drie uur een normale maaltijd tot me te nemen. Hebben jullie tips om de stap ernaar toe wat te verkleinen.

Enkele voeding die ik zeker wel tot me neem:
- Rundergehakt
- Pasta
- Eieren
- Brood
- Kaas
- Katjang pedis
(Met mate een junkdag met de volgende voeding)
- Koek (alle soorten)
- Broodje shoarma
- Croissants
- Broodje hamburger
- Patat

Nogmaals thnx voor jullie tips.

Een junkdag mag er best eens zijn hoor, maak het alleen niet teveel van het goed he. In plaats van die kant en klare spaghetti kan je misschien rijst met gebakken kipfilet eten?

kant en klare maaltijden kan je idd beter niet nemen...
en je kan gewoon 1x in de week een junkdag nemen is prima...

maar belangrijkste is kijk op hoeveel kcal je nu uitkomt en bepaal wat je onderhoud is...dan kan een voedingsschema pas echt beoordeeld worden

Terug
Naar boven