Fitness Seller

Beginner vraagt hulp

Kuppa

Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Well, hoi..

Ik, 15 jaar, wil graag beginnen met boxen vanaf volgend jaar, of eventueel het jaar daarop. Nu is het punt dat ik de afgelopen 15 jaar echt 0,0 aan spierkweking of iets dergelijks heb gedaan. Ik ben van dat type dat niet snel dik wordt. Maar goed. Ik wil dus voordat ik begin met boxen eerst wat aan mijzelf doen, iets meer spieren kweken, etc, zodat ik er niet zo heel iel uitzie.

Nu is mijn vraag dus: Waaraan moet ik werken? Er zijn vele spiergroepen in het lichaam, waarvan ik misschien de helft niet 'nodig' heb(of zie ik dit verkeerd)... Ik heb dus geen idee waaraan ik moet beginnen om een beginnend boxlichaam op te bouwen. Zou ik wat tips/tricks/anderehulp mogen?

Alvast bedankt,

Gewoon alle spiergroepen gaan trainen ;) en om te beginnen zou je een sportschool kunnen gaan zoeken en een voeding schema kunnen opstellen.

sportschool zoeken en een fullbody trainings schema hanteren

Voor boxen:
Full-upperbody., maar hoeft geen deadlifts e.d.
Voor rug wel veel row's doen allerlei varianten en pull-up's
bechpress en incline press meerdere varianten, cable cross en one arm cable press en een pullover.
schouders uitgebreid veel varianten doen, triceps goed ontwikkelen en biceps gewoon mee ontwikkelen.
zwaar shrugs doen en zoveel mogelijk nekspieren ontwikkelen.

Benen moeten wel stevig maar niet te massief, geeft meer gewicht wat nadelig is voor boxen.

Buikspier oefeningen, veel varianten doen.
sit-up's maar ook cable crunch, beenheffen, zijwaarts beenheffen, zijwaartse crunches en nog veel meer. Veel zijwaartse oefeningen voor de schuine abs. die je lever e.d. beschermen. Lever punch is wat lastig namelijk.

Ik denk dat dit redelijk compleet is zo.

Maar ga eens kijken bij MMA vechters wat je verder of nog beter kan doen voor boxen.
Begin wel langzaamaan vast wat boxwerk te doen als je de kans krijgt. iig schaduwboxen en op een zak serie stoten en schijngevechten doen.

succes.

ps niet te lang wachten met beginnen boxen, heb je nadeel van, hoe eerder je begint hoe beter je ontwikkelt.

Terug
Naar boven