XXL Nutrition

beginner: zelf voedingschema gemaakt

samsie

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
65kg
beste gymmers,

ik ben net zelf begonnen met powertraining nu heb ik zelf even een voedingschema in mekaar gestoken voor te bulken, kan iemand me helpen en zeggen of dit schema ok is?

Grtz sam

voedingschema.png

Is prima

Geen vis soms? Omega 3 en 6 vetzuren ontbreken. (Vis en noten)

Ziet er goed uit, maar heb je al eens op zo'n manier gegeten? Dus zo vaak op een dag en kip en rijst overdag? Zo ja, prima. Zo nee? Dan zou ik eerst beginnen met wat kleinere maaltijden samenvoegen tot een grotere en dat in een bakje meenemen naar school/werk. Het is anders zo ontzettend veel moeite (mocht je nog nooit op deze manier gewerkt hebben) om alles mee te nemen, voor te bereiden, te bewaren. En natuurlijk je moet er voor werken, maar het is niet de bedoeling dat je er na 3 weken de pest in hebt. Het is namelijk een levensstyle die je vol moet houden.

Succes man

• Topic Starter Topic Starter
Ja de vis kan ik er nog wel eens met afwisselen het is wel zo ik heb het nu gedaan voor 3 dagen klaargemaakt maar en kwam veel bij kijken ben het ook op eigen houtje begonnen heb wat richtlijnen gehad maar komt blijkbaar wel heel wat bij kijken. Ik ben dan ook nog een lactose intolerant dus moet dan ook nog uitzien met wat ik eet.

Grtz

Je hoeft ook niet per se 6 maaltijden op een dag te eten, vind je dat fijn? Prima. Maar het HOEFT niet. Er bestaat niet zoals je moet maaltijden eten om het kacheltje brandende te houden.
Ik zou kiezen voor grotere maaltijden (gooi die rijst en kip bij elkaar ipv 3 maaltijden maak er daar 2 van). Je bent bijna de hele dag bezig met eten koken/maken als je doet wat jij doet. Iets wat je naast werk/studie erg in de weg gaat zitten en het moet imho een verbreding zijn van je leven geen pain in the ass.

Je hoeft ook niet per se 6 maaltijden op een dag te eten, vind je dat fijn? Prima. Maar het HOEFT niet. Er bestaat niet zoals je moet maaltijden eten om het kacheltje brandende te houden.
Ik zou kiezen voor grotere maaltijden (gooi die rijst en kip bij elkaar ipv 3 maaltijden maak er daar 2 van). Je bent bijna de hele dag bezig met eten koken/maken als je doet wat jij doet. Iets wat je naast werk/studie erg in de weg gaat zitten en het moet imho een verbreding zijn van je leven geen pain in the ass.

niet dat 6 maaltijden moet.Het kan idd ook met minder maaltijden,maar met beetje planning moet je niet meer koken dan je doet met 3 maaltijden per dag.

Ja de vis kan ik er nog wel eens met afwisselen het is wel zo ik heb het nu gedaan voor 3 dagen klaargemaakt maar en kwam veel bij kijken ben het ook op eigen houtje begonnen heb wat richtlijnen gehad maar komt blijkbaar wel heel wat bij kijken. Ik ben dan ook nog een lactose intolerant dus moet dan ook nog uitzien met wat ik eet.

Grtz

Na een paar keer doe je het koken of voorbereiden met je ogen dicht hoor. ;)
Als je meerdere maaltijden hebt die hetzelfde zijn kan je ze ook in 1 bak doen hoor, dan eet je telkens hoeveel je wilt en klaar.
Ik maakte ook altijd 1 grote bak met rijst, groente en vlees. Telkens een paar happen net hoe het uit kwam met werk en weer door.
Voordeel is ook dat als je even wat meer wilt eten het toch al in je bak zit en je dan gewoon kan door eten.

ik maak direct een hoop klaar afwegen en in zakjes in de juiste hoeveelheden de diepvries in.Dan moet ik enkel de avond ervoor die pakjes uit de vriezer halen.

ik maak direct een hoop klaar afwegen en in zakjes in de juiste hoeveelheden de diepvries in.Dan moet ik enkel de avond ervoor die pakjes uit de vriezer halen.

Doen er veel zoals jij gelijk voor meerdere dagen en in de vriezer, erg makkelijk, 1x koken en klaar.
Ik heb geen ruimte in de vriezer en geen zin in .. :rolleyes: .. dus moest elke ochtend voor ik naar het werk ging koken. Maar ach is ook maar een half uur tot 40 minuutjes, koken en eten ipv tv kijken en shaggies roken.

Doen er veel zoals jij gelijk voor meerdere dagen en in de vriezer, erg makkelijk, 1x koken en klaar.
Ik heb geen ruimte in de vriezer en geen zin in .. :rolleyes: .. dus moest elke ochtend voor ik naar het werk ging koken. Maar ach is ook maar een half uur tot 40 minuutjes, koken en eten ipv tv kijken en shaggies roken.

Ik haat koken :)

Terug
Naar boven