Mezelf
Ik ben 27 jaar, vader van 2 kinderen en al 6 jaar niet veel meer aan sport gedaan. Voor die 6 jaar heb ik een anderhalf jaar gefitnest, maar dat was zonder trainingsschema, op het gemak wat oefeningen en wat cardio.
Jullie hulp nodig
Ik zoek een trainingsschema (specifieke oefeningen welkom) want ik zou graag terug beginnen fitnessen. Ik weeg ongeveer 60kg en ben 1m73. Mijn doel is om aan sport te doen, er beter uitzien (ben redelijk mager) en plezier te beleven. Graag zou ik ook mijn voeding aanpassen maar zonder een specifiek strict dieet te volgen.
Desondanks ik al heb gefitnest, zie ik mezelf nog altijd als een beginner en zijn tips meer dan welkom.
Trainingsschema idee
Na heel wat informatie te hebben gelezen, dacht ik om een 2 daagse split te doen. Dan dacht ik om een full body te doen, aangezien ik met lage gewichten begin. Uiteindelijk toch het idee om een 3 daagse split te doen, maar wel rustig beginnen om om de techniek te letten en m'n lichaam terug wat aan "uitputting" te wennen.
Maandag back/biceps/forearms
Seated pulley row
Wide grip lat pull down
Hyperextensions
Dumbbell standing curls
Dumbbell Hammer curl
Barbell wrist curl
Woensdag Legs/abs
Seated leg curl
Dumbbell seated calf raise
Dumbbell standing calf raise
Legg press
Legg extensions (cybex)
Abdominal twist machine
Incline weighted situp
Incline weighted cross situp
Vrijdag
Barbell bench press
Barbell bench press incline
Military press
Standing cable bent laterals
Dumbbell bent over raise
Dumbbell shrugs
Dumbbell skullcrusher
Dumbbell tricep kickback
Voedingschema idee
Ik heb niet echt een strikt schema.
Ik zal eten zoals gewoonlijk met het verschil:
Ik ben 27 jaar, vader van 2 kinderen en al 6 jaar niet veel meer aan sport gedaan. Voor die 6 jaar heb ik een anderhalf jaar gefitnest, maar dat was zonder trainingsschema, op het gemak wat oefeningen en wat cardio.
Jullie hulp nodig
Ik zoek een trainingsschema (specifieke oefeningen welkom) want ik zou graag terug beginnen fitnessen. Ik weeg ongeveer 60kg en ben 1m73. Mijn doel is om aan sport te doen, er beter uitzien (ben redelijk mager) en plezier te beleven. Graag zou ik ook mijn voeding aanpassen maar zonder een specifiek strict dieet te volgen.
Desondanks ik al heb gefitnest, zie ik mezelf nog altijd als een beginner en zijn tips meer dan welkom.
Trainingsschema idee
Na heel wat informatie te hebben gelezen, dacht ik om een 2 daagse split te doen. Dan dacht ik om een full body te doen, aangezien ik met lage gewichten begin. Uiteindelijk toch het idee om een 3 daagse split te doen, maar wel rustig beginnen om om de techniek te letten en m'n lichaam terug wat aan "uitputting" te wennen.
Maandag back/biceps/forearms
Seated pulley row
Wide grip lat pull down
Hyperextensions
Dumbbell standing curls
Dumbbell Hammer curl
Barbell wrist curl
Woensdag Legs/abs
Seated leg curl
Dumbbell seated calf raise
Dumbbell standing calf raise
Legg press
Legg extensions (cybex)
Abdominal twist machine
Incline weighted situp
Incline weighted cross situp
Vrijdag
Barbell bench press
Barbell bench press incline
Military press
Standing cable bent laterals
Dumbbell bent over raise
Dumbbell shrugs
Dumbbell skullcrusher
Dumbbell tricep kickback
Voedingschema idee
Ik heb niet echt een strikt schema.
Ik zal eten zoals gewoonlijk met het verschil:
- Meer tussendoortjes zal eten zoals: broodje kip/tonijn/eiersalade, kwark, ...
- Meer eiwitrijk voedsel dan vroeger.
Laatst bewerkt:
)