Fitness Seller

Beginner's Bulk

Inos

Cool Novice
Waardering
1
Gegroet allemaal samen,

Het is een van mijn eerste posts hier, dus ik zal de nodige intro er ook maar bij kwakken ...

Na ongeveer een jaar te hebben rondgeklooid in de lokale fitnesszaak en absoluut geen gains te hebben gemaakt, kwam de conclusie dat er iets mis was met mijn manier van trainen/leven niet zo verrasend ...

Vandaar dat ik al een kleine twee maanden probeer te eten en trainen als een echte bikkel aka een BB. Nu ik heb niet de ambitie om er onmiddelijk uit te zien als een BB, maar ik verwacht wel enige gains te maken ...

Nu goed, 1m86 en 73kg doen niet onterecht denken aan een ecto, vandaar dat eetgewoonten bovenaan het lijstje 'te verbeteren' staat. Mijn BMR ligt rond de 1800kcal per dag. Volgens een of andere formule ligt mijn ideale bulk rond de 4000.

Na wat puzzelen is dit het resultaat :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
(beleg en porties groenten zijn weggelaten omdat de calorische waarden amper de moeite waard zijn te vermelden)

dagindeling:
7:00 ontbijt
12:00 middagmaal
14:00 extra banaan
17:00 avondmaal
19:00 extra noten
21:00 extra tonijn + melk
variabel: training en dextrose

Allereerste wordt jullie ongezouten mening over dit probeerseltje zeer geapprecieerd. Al zeg ik alvast op voorhand dat het totaal kcal idd laag ligt. Vreten is niet vanzelfsprekend voor mij, mijn oorspronkelijk kcal inname lag dan ook tegen de 1500 kcal per dag. Ik probeer stap voor stap tot aan die 4000 te geraken. Tips mbt makkelijke en snelle kcal zijn wel welkom ...

Zoals duidelijk is, eet ik een groot deel (1100=noten en tonijn) kcal 'savonds, is dit goed/slecht?

En ook een vraag over dextrose (=druivensuiker), hoe lang voor de training geeft een optimale bloedsuiker?

Trainingsschema volgt een van de dagen wel ...

Beleg weglaten???

Ten eerste zaou ik meer brood gaan eten met Kip/kalkoen als beleg.
Ten tweede zou ik voor het slapen gaan een bak (magere)kwark pakken (500gr)
en verder zou ik wat perperkoek en banaan enz. toevoegen.

Evt. als je uit school/werk komt (chocolade)melk met havermout in blender?

Succes met deze tips ;)

zo blijf je verderklooien beste vriend!!!

lees de stickies en veeeeeel meer (lees: verspreid over de dag) en doelgerichter eten!!!

succes

Heb hier als voorbeeld een schema die persoonlijk wel goed in mekaar vind zitten. (van iemand hier van DBB)
Kijk hier maar eens na (Maar NIET rechtstreeks kopieren).

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Alvast bedankt om te reageren, der is maar een manier om het leren en dat is van de pro's ^^

Goed, hetgeen ik onthouden heb:

-extra maaltijd inplannen, lijkt me best tss 7u en 12u
-meer boterhammen, liefst met kip
-eiwitshakes, al doe ik het liever zonder, puur principieel

Dan zou ik al tegen de 3500kcal moeten zitten ...
Maar als ik het goed heb, is de algemene opbouw van m'n schema wel in orde?!

Ook mijn twee vraagjes opt eind van de vorige post ffie herhalen.

Heel veel kcal (noten, tonijn, melk) 's avonds is goed of net slecht of #care?
En het ideale tijdstip om dextrose te nemen is hoe lang voor het begin van de training?

Alvast bedankt om te reageren, der is maar een manier om het leren en dat is van de pro's ^^

Goed, hetgeen ik onthouden heb:

-extra maaltijd inplannen, lijkt me best tss 7u en 12u
-meer boterhammen, liefst met kip
-eiwitshakes, al doe ik het liever zonder, puur principieel
Hier ben ik het niet mee eens, kan ook met gemak zonder. is vooral na de training makkelijk, maar alles behalve noodzakelijk!

Dan zou ik al tegen de 3500kcal moeten zitten ...
3500Kcal is goed voor een beginner schema
Maar als ik het goed heb, is de algemene opbouw van m'n schema wel in orde?!
algemen opbouw is redelijk. Zorgen dat je genoeg voeding krijgs s'morgens (volgens vele belangrijkste maaltijd)

Ook mijn twee vraagjes opt eind van de vorige post ffie herhalen.

Heel veel kcal (noten, tonijn, melk) 's avonds is goed of net slecht of #care?
Noten, tonijn en melk zijn prima bronnen voor eiwitten. Veel carbs s'avonds wordt afgeraden hier op het forum, maar ik studeer fysiotherapie met lessen in voedingsleer en daarin wordt er door mijn 2 docenten gezegd dat het niks uitmaakt. Maar zou niet te grote porties nemen. Shakie van havermout, melke en evt whey. en hadnje vol noten is goed.

En het ideale tijdstip om dextrose te nemen is hoe lang voor het begin van de training?
Dextrose neem je volgens mij niet voor de training. Ik neem na de training dextrose met whey en voor de training kan je creatine pakken.

Onthoud ook dat wanneer je hebt getraint dat je (binnen half uur/uur) genoeg voeding krijgt.

Antwoorden in Dikgedrukt

Succes ermee ;)

Alright bedankt, man!
Ben volop bezig met schuiven in mn schema en een beetje dingen veranderen her en der. Zal het opnieuw posten als ook de haalbaarheid tijdens de week getest is ...

Wat ik me wel afvraag waarom neem je die dextrose na de training? Het lijkt me net dat als je dextrose voor de training neemt, je insuline waarde even piekt en zo goed als alles in je spieren wordt opgenomen. Ideaal dus om aan een training te beginnen? Terwijl na de training hetzelfde proces gebeurt, maar dit zo goed als nutteloos is. Ergo, waarom pump je je spieren nà de training vol met suiker?

2771 kcal? zelfs in de cut eet ik meer. meer calorieen toevoegen, als ik jou was zou ik rond de 3500-4000 nemen

---------- Toegevoegd om 13:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:13 ----------

Alright bedankt, man!
Ben volop bezig met schuiven in mn schema en een beetje dingen veranderen her en der. Zal het opnieuw posten als ook de haalbaarheid tijdens de week getest is ...

Wat ik me wel afvraag waarom neem je die dextrose na de training? Het lijkt me net dat als je dextrose voor de training neemt, je insuline waarde even piekt en zo goed als alles in je spieren wordt opgenomen. Ideaal dus om aan een training te beginnen? Terwijl na de training hetzelfde proces gebeurt, maar dit zo goed als nutteloos is. Ergo, waarom pump je je spieren nà de training vol met suiker?
juist niet, als je snelle koolhyderaten voor de training neemt, heb je voor even energie maar raakt al snel vermoeid. je kan beter langzame nemen, energie komt geleidelijk los en je hebt energie over de hele training.

na de training is je glycogeenvoorraad uitgeput (je koolhydratenvoorraad: je lichaam haalt energie uit koolhydraten) en daarom zou ik het meteen aanvullen met snelle kh, zodat je lichaam niet overgaat op de verbranding van eiwitten

Goed, even een update ...

Ik heb mijn schema'tje in een overzichtelijkere vorm gegoten, met hier en daar wat aanpassingen. Het plan is om iedere twee weken mijn schema te evalueren en indien ik geen meetbare gains gemaakt heb, blijf ik gewoon eten toevoegen aan mijn schema. Het gaat stapje per stapje, maar ik kom er wel.

Waarom deze bump? Even informeren of het schema nog altijd de goeje richting uitgaat en ook even een ander topic, mijn trainingsschema, promoten, http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/beginners-list-224302/ :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven