AndroidHealthClinic

Beginners voedingsschema

Rigest

Novice
Waardering
1
Dag allemaal,

in de kerstvakantie heb ik het een beetje laten zitten met gezond eten. Gelukkig ben ik dankzij het sporten niet veel (vet) aangekomen, maar toch wil ik nu weer helemaal er tegen aan.

Ik heb m'n voedingsschema als bijlage toegevoegd. Het enige wat nu echt niet klopt is dat ik teveel koolhydraten in m'n schema heb. Ik vind het alleen moeilijk om deze terug te brengen aangezien het vooral door de boterhammen en brinta komt en die wil ik eigenlijk niet missen in m'n schema. Verder zijn m'n eiwitten iets te laag, maar op trainingsdagen neem ik extra whey.

Ik gebruik de volgende suplementen: snelle whey ('s ochtends en na het trainen), whey casseine ('s avonds), creatine (voor en na het sporten) en dextrose (na het sporten). Verder denk ik er nog over om die whey + rice dinges bij bodylab omdat ik soms geen tijd heb om een goede maaltijd klaar te maken.

Ten slotte krijg ik waarschijnlijk het advies om voor het slapen gaan magere kwark te eten. Ik heb het echt op allerlei manieren proberen te eten maar krijg het echt met geen mogelijkheid weg (vandaar de casseine). Hoop dat jullie met wat feedback willen geven =).

Bijlagen

Ik neem aan dat je doel is om meer spiermassa op te bouwen en je vetpercentage laag te houden/ te verlagen....

* Het eerste wat me dan opvalt is dat je weinig ontbijt. Het onbijt is het belangrijkste opstart moment van de dag. Je kunt gerust naar 75gr brinta gaan met 30gr eiwit. Dit maakt dat je stofwisseling goed op gang komt.
* Eet je geen fruit?
* Skip de pindakaas! Dit is het slechtste broodbeleg in de zin van vetinname....
* Eet je de gebakken eieren met of zonder dooier?
* Als ander beleg zou je nog kunnen kiezen voor rosbief en runderrookvlees.

Denk dat je verder aardig op weg bent......ben benieuwd wat anderen er van zeggen....

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Ik neem aan dat je doel is om meer spiermassa op te bouwen en je vetpercentage laag te houden/ te verlagen....

* Het eerste wat me dan opvalt is dat je weinig ontbijt. Het onbijt is het belangrijkste opstart moment van de dag. Je kunt gerust naar 75gr brinta gaan met 30gr eiwit. Dit maakt dat je stofwisseling goed op gang komt.
* Eet je geen fruit?
* Skip de pindakaas! Dit is het slechtste broodbeleg in de zin van vetinname....
* Eet je de gebakken eieren met of zonder dooier?
* Als ander beleg zou je nog kunnen kiezen voor rosbief en runderrookvlees.

Denk dat je verder aardig op weg bent......ben benieuwd wat anderen er van zeggen....

Succes!
Dat is inderdaad m'n doel. Zal m'n ontbijt idd wat uitbreiden. Ik dacht dat pindakaas juist goed beleg was omdat er onverzadigd vet in zat? De eieren was ik niet helemaal over uit, aangezien ik een beetje gemengde berichten hoor over wat nou goed is. Aangezien ik ze elke dag wil eten is het misschien het slimst om ze zonder eigeel te eten lijkt me. Iig bedankt voor de tips, ga ze in m'n schema verwerken :)

casseïne of kwark, het maakt weinig uit.

zo lang pindakaas past in je schema kun je het gewoon eten hoor!

Pindaas kan prima!! dat zijn inderdaad de gezonde vetten. Zolang het in je schema past gewoon lekker blijven eten. Het enige nadeel van pindakaas is dat het natrium bevat, maar aangezien je geen belachelijke hoeveelheden eet hoef je je nergens zorgen om te maken.

Zelfs voor een clean bulk vind ik het schema erg schaars. Zoals Miekster al zij kan je ontbijt wel wat groter, verder zou ik je koolhydraten iets omhoog gooien, dat is immers je brandstof tijdens het krachttrainen. Neem bijvoorbeeld bij je ontbijt en voor je training een banaan of een dergelijk stuk fruit. Je moet niet bang zijn vet aan te zetten, met jou lengte en gewicht kun je echt veel meer eten. Als je wel wat vet aanzet cut je dat er zo weer af, het zou zonde zijn als je maanden lang keihard traind zonder dat je aanzet omdat je te weinig.. of niet soms ;)

Succes!

Zat wat betreft de pindakaas ff qua cutten te denken en niet qua bulken...dus vandaar. Pindakaas bevat qua broodbeleg het meest aantal calorieen, dus ik heb het een beetje verkeerd geformuleerd inderdaad....xcuse me ;)

Zat wat betreft de pindakaas ff qua cutten te denken en niet qua bulken...dus vandaar. Pindakaas bevat qua broodbeleg het meest aantal calorieen, dus ik heb het een beetje verkeerd geformuleerd inderdaad....xcuse me ;)
Dan nog kan pindakaas prima in de cut hoor!
Het gaat er niet om zo min mogelijk te eten, het gaat erom genoeg te eten en in juiste verhoudingen. Ook vet heb je gewoon nodig - al zouden 6 boterhammen dik besmeerd met pindakaas weer wat overdreven zijn ;)

Dan nog kan pindakaas prima in de cut hoor!
Het gaat er niet om zo min mogelijk te eten, het gaat erom genoeg te eten en in juiste verhoudingen. Ook vet heb je gewoon nodig - al zouden 6 boterhammen dik besmeerd met pindakaas weer wat overdreven zijn ;)

Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de goede verhoudingen. Maar is het dan niet zo dat je dat vet beter uit andere producten kunt halen?
Volgens mijn bronnen bevat pindakaas nl best veel verzadigd vet en suikers:
pindakaas per 100gr, 630 calorieen, 21gr eiwit, 14gr koolhydraten (waarvan 7% suiker) en 55gr vet (waarvan 10gr verzadigd vet).

suikers in pindakaas weet niet welke jij hebt ? Je moet ook gewoon de Calve standaard pindakaas halen zitten minste toevoegingen in.
En vet moet je idd binnen krijgen. En ik vind dat je pindakaas makkelijk in de cut kan eten als het maar in de morgen plaats vindt

Ik zal het in ieder geval niet eten, maar dan puur omdat ik geen pindakaas lust haha...
Maar ik vind voeding wel een interressant onderwerp, lees hier veel over en ben nieuwsgierig naar de mening van anderen.

Wat betreft de pindakaas schrok ik een beetje van de zogenaamde 'suikers' die erin zouden zitten, leek mij een raar verhaal. Ik heb even de ingrediënten van Calvé pindakaas opgezegd:

Ingrediënten:
pinda's (85 procent), plantaardige olie, plantaardig vet, zout.

Hier de voedingswaarde:
Voedingswaarde per 100g:

Energie 2800kJ (670 Kcal)
Eiwitten 20g
Koolhydraten 9g
- Suikers 2,5g
Vet 58g
- Verzadigd vet 9g
- Enkelvoudig onverzadigd vet 29g
- Meervoudig onverzadigd vet 20g
Voedingsvezel 5g
Natrium 0,25g
Vitamine E 9,5mg (100% ADH)
Vitamine B3 10 mg (56% ADH)
Vitamine B11 (Folliumzuur) 13µg (7% ADH)
Je ziet wel dat er suikers in zitten maar die moeten dan natuurlijk zijn ;)

Groet!

Ziet er goed uit zo,n schema, alleen als ik het aan wil passen aan mijn producten die ik eet lukt dit niet, hoe verander je de hoeveelheden?

• Topic Starter Topic Starter
Ziet er goed uit zo,n schema, alleen als ik het aan wil passen aan mijn producten die ik eet lukt dit niet, hoe verander je de hoeveelheden?
Het is gewoon een kwestie van aanpassen... gewoon de cijfertjes veranderen en kommaa's gebruiken en geen punten :)

Het is gewoon een kwestie van aanpassen... gewoon de cijfertjes veranderen en kommaa's gebruiken en geen punten :)

Klopt niet helemaal, maar ik heb ergens een leeg sheet gevonden waarop ik alles zelf in kan vullen en die doet het wel prima, ook de producten kan ik daarop invoeren, dus ik ben nu erg gelukkig.:D

Terug
Naar boven