AndroidHealthClinic

Beginnersadvies gevraagd

Llama17

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
58kg
Dag iedereen.

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Dries en kom uit Vlaanderen, ik ben de oudste thuis met m'n 17 jaar en weeg rond de 58kg (voorzover ik het me herinner :p) en ben 1m72 (tevens voor zover ik het me herinner, ik zal het later nog eens nameten) en vrij volgroeid in lengte.

Ik vroeg me namelijk af of ik door enkele simpele thuisoefeningen te doen mezelf in vorm zou kunnen krijgen, voornamelijk mijn bovenlichaam. En dus besloot ik om uiteindelijk eens een beetje rond te neuzen waarbij ik hier terechtkwam.
Ik zou graag eens een beetje vorm krijgen, want ik ben namelijk redelijk 'plat' als het op mijn bovenlichaam aankomt. Mijn armen zijn wel gespierd gevormd (wat in de familie een beetje zit), wat dus helemaal in contrast komt te staan met men bovenlichaam.
Ik ben op zoek naar een schema met oefeningen die ik thuis zonder hulpmiddelen kan beoefenen. Ik ben helemaal niet op zoek naar een zware trainingsschema met aangepaste voeding en 3wekelijkse bezoeken aan de fitness. Enkel een schema die ervoor kan zorgen dat ik me niet moet schamen als ik eens naar het strand ga ;).

Op het moment doe ik de volgende oefening dagelijks:
10x gewoon pompen (handen ter breedte van de schouders)
10x wijd pompen (handen verder dan de schouders)
10x smal pompen (handen naar binnengedraaid en vingertoppen elkaar rakend, de zwaarste oefening)

Als ik dit 2-3 keer per dag doe, met een kwartier pauze, dan kom ik toch wel (altijd tijdens het derde deel van de oefening) aan een punt waarop, hoeveel ik me ook inzet en kracht uitoefen, mijn spieren het toch helemaal begeven en me niet meer verder omhoog krijg. Niet lachen dus dat ik niet de sterkste ben :p. Buiten lopen doe ik niet zo veel aan sport.

Ik vroeg me af of dit een goede oefening is, of ze nog kan verbeterd worden, of als er eventueel nog aanvullende/betere oefeningen zijn die me helpen m'n bovenlichaam trainen.
Als jullie me aanraden om ook enkele andere belangrijke delen van mijn lichaam te trainen laat het me dan gerust weten.
Op dit moment kan ik de tijd niet vinden om naar de fitness te gaan, maar ik ben van plan om er na school eens werk van te maken en een abonnement aan te schaffen.

Met vriendelijk groeten en alvast bedankt
Dries

Hoi!
Met opdrukken alleen kom je nergens. Dat is misschien leuk als je 13 jaar bent om een beetje bezig te zijn, maar je gaat er niet echt wat mee bereiken. Als je echt iets wilt bereiken zal je naar de sportschool moeten gaan, of thuis materiaal aan moeten schaffen (dat is ook heel duur, kan je beter naar de sportschool gaan vind ik ).
Oefeningen en alles kan je vinden hier op het forum... greetz

"hoest" search "kuch" stickies lezen "kuch" "kuch"

Voeding niet willen aanpassen, niet met apparatuur willen trainen.
Laat het dan maar helemaal zitten:mad:

je kunt wel genoeg oefeningen zonder dumbbells thuis doen hoor maar zal niet veel resultaat opleveren

gewoon met ijzer gewicht trainen makker

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie inbreng.
Ik had inderdaad gehoopt op enkele oefeningen waarmee ik men bovenlichaam een beetje kon 'in vorm houden'(of vormen :p).
Om een reactie te geven op 'antworm' zijn comment:
Ik ben inderdaad volop bezig om de stickies te lezen, maar dat is al veel werk ;). Ik had gehoopt dat enkel de echte 'bodybuilders' (op wiens forum ik nu zit natuurlijk) zulke dingen moesten doen.
Ik hoopte enkele oefeningen te vinden die me (helemaal niet om het lichaam van een bodybuilder te krijgen) toch al een stap verder konden zetten op het vlak van zowel uithouding/spiervorming en kracht.

Toch bedankt voor jullie inbreng.
Hopelijk zal ik iets meer info kunnen vinden in de stickies

MvG
Dries

Bedankt voor jullie inbreng.
Ik had inderdaad gehoopt op enkele oefeningen waarmee ik men bovenlichaam een beetje kon 'in vorm houden'(of vormen :p).
Om een reactie te geven op 'antworm' zijn comment:
Ik ben inderdaad volop bezig om de stickies te lezen, maar dat is al veel werk ;). Ik had gehoopt dat enkel de echte 'bodybuilders' (op wiens forum ik nu zit natuurlijk) zulke dingen moesten doen.
Ik hoopte enkele oefeningen te vinden die me (helemaal niet om het lichaam van een bodybuilder te krijgen) toch al een stap verder konden zetten op het vlak van zowel uithouding/spiervorming en kracht.

Toch bedankt voor jullie inbreng.
Hopelijk zal ik iets meer info kunnen vinden in de stickies

MvG
Dries
Het is Artworm graag :P hihi

uithouding/spiervorming en kracht. Kijk uithouding kan je zeker wel trainen zonder niets. Gewoon lekker touwtje springen of fietsen of sprinten etc etc.
Kracht. Dat kan ook nog wel een stukje. Je wordt zeker wel sterker als je bijv. opdrukt.

Maar als je gewoon doet wat je hier kan vinden wordt je heus geen bodybuilder hoor. Het heet nou eenmaal bodybuilding. Maar dat ga jij nooit bereiken en al helemaal niet als je het niet wil.
Ga gewoon lekker zwaar trainen en ga lekker veel vreten. Dan krijg je een mooi gespierd lichaam. Die modelletjes van eeehm zeg maar wehkamp of zo doen ook gewoon bodybuilding hoor. Dussss.

• Topic Starter Topic Starter
hehe sorry artworm :p

Ja, zo kan ik al beginnen en dat ben ik ook van plan.
van zodra ik in de unif zit ben ik me eens van plan om daar een abonnement op de gym aan te schaffen en eens degelijk opzoekwerk te verrichten over zulke dingen.
Maar omdat ik in het gat van vlaanderen zit en het niet echt zie zitten om nu al een beslissing daarvan te maken, dacht ik dat enkele gewone oefeningen me daar al konden op voorbereiden.

Ik ben blij te horen dat wat ik doe toch iets helpt :p

ben maar niet bang dat je er al een bodybuilder uit komt te zien ;)
met zon vaart gaat het niet

Pak trouwens gewoon een goede rugzak vul deze met zoveel mogelijk gewicht. En pak 2 verf emmers of zo vul ze met zand en ga squatten.
Ook kan je met de emmers biceps trainen. Zoek op youtube ghetto training. Zie je hoe je kan trainen zonder spullen :D suc6

Terug
Naar boven