Fitness Seller

Beginnersschema

Letsdoit

Novice
Waardering
0
Goeiemiddag!

Afgelopen zaterdag heb ik m'n intake bij de sportschool gehad. Samen gekeken welke apparaten goed zijn voor me etc. etc. en hoe lang we gaan starten met deze.
Bedoeling is 5x per week te gaan trainen.

Dag 1
2x 10 minuten cardio (fiets en crosstrainer)
2x15 sets buikspieren (15kg)
2x15 sets rug (15 kg)
2x15 sets benen en billen (21 kg)
2x15 sets armen (20 kg)

Dag 2
3x 10 minuten cardio (fiets, crosstrainer en ligfiets)
10 minuten roeien
Zwemmen

Dag 3
2x15 sets rug (15 kg)
2x15 sets armen (20 kg)

Dag 4
3x 10 minuten cardio (fiets, crosstrainer en ligfiets)
10 minuten roeien
Zwemmen

Dag 5
2x15 sets rug (15 kg)
2x15 sets armen (20 kg)

Mijn doel is dus niet massa opbouwen, maar veel afvallen en een strakker lichaam creëren.
Let op: ik heb nooit eerder gesport en dit is dus m’n eerste trainingsschema ooit. Het is dus de bedoeling dat dit schema nog uitgebreider wordt, maar eerst conditie en meer kracht opbouwen.
Ik ben afgelopen zaterdag begonnen en tot nu toe zéér gemotiveerd.

(Zaterdag lukte het nog maar 5 minuten op de crosstrainer; maandag had ik dit al (met enige moeite) naar 10 minuten opgebouwd!)

Ik hoor graag als jullie opmerkingen, toevoegingen of commentaar op dit schema hebben :)
Tips zijn altijd welkom!

Als je wilt afvallen is het ook belangrijk om te kijken of je voeding ook wel in orde is.

Wat FLX zegt je voeding is ook belangrijk om af te vallen, op dit forum zijn sticky's te vinden over voeding die kan je het beste even door lezen

schouders en borst ook trainen he!

• Topic Starter Topic Starter
Als je wilt afvallen is het ook belangrijk om te kijken of je voeding ook wel in orde is.

Ik heb mijn voedingspatroon in zóverre veranderd, dat ik tegenwoordig ontbijt met een kom Special K (voorheen sloeg ik ontbijt over, nam een minimale lunch (vaak met snack als bijv. pizzapuntje, saucijs, frikandel o.i.d.), en van m’n avondeten nam ik ook zeer weinig (geen tot weinig groenten etc.).
Nu ben ik zover dat ik een goede gezonde lunch neem, bruine boterhammen met óf magere kaas, óf rookvlees/rosbief o.i.d. en dan neem ik er 2x per week nog een ei bij, ook gezond avondeten met veel groenten en magere yoghurt als toetje en dan ’s avonds voor het slapen gaan niks meer eten. (liefst ook na het trainen ’s avonds niks meer eten). Verder in ieder geval 2 stuks fruit per dag.
In geval van trek (komt niet vaak voor, maar als het voorkomt) neem ik een appel of een rijstewafel.

Maar let wel: ik ga mezelf NIET uithongeren, want ik wil GEEN knorrende maag. (om even duidelijk te maken dat ik écht niet weinig eet hoor!)

Voedingstips ook altijd welkom!!! :)

Misschien dat je je ochtend elke dag met 10 push-ups en 10 squats start? Zonodig onder de douche. Om je stofwisseling op gang te helpen.

Dat aantal kun je dus elke week opbouwen.

Voedingstips ook altijd welkom!!! :)

ik zou zowieso altijd na de training nog wat snelle koolhydraten nemen zoals bv een vruchtensapje en daarbij nog wat eiwit, voor het slapen gaan eventueel nog wat kwark.

hiermee zou je wat extra spiermassa gaan opbouwen wat je lange termijn verbranding dus ook ten goede zal komen.

Terug
Naar boven