- Waardering
- 32
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 81kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
snap niet dat je er al zo snel de brui aan geeft...dacht dat het een groot probleem voor je was, maar na een paar weekjes kap je er al mee..
Maarja....succes verder, enne zoals skydirk al aangeeft 4 weekjes nolva op 20mg pd zal volstaan..
wat het punt een beedje is volgens mij, is dat zijn axis kapot is door foutje"s in het verleden.
ik kan wel begrijpen dat je kan schrikken als je op zoon jonge leeftijd al aan de hrt moet.
er zijn veel gevallen beschreven waar ook sprake was van een kapotte axis waar nolva allone niks meer uithaalde maar met een uitgebreide pct uiteindelijk hun eigen productie toch op gang kwam, als dit de gedachte gang van mickey is dan kan ik hem daarin wel begrijpen.
Anabolic Steroid Induced Hypogonadism (ASIH)
http://www.mesomorphosis.com/articles/scally/anabolic-steroid-induced-hypogonadism.htm
Dat is idd mijn bedoeling Malden, khoop zo goed en kwaad mogelijk mijn eigen testosteronproductie op gang te brengen.
Optimaal zal het nooit meer worden maar er is hoop op een deftig herstel.
Grtz
, het is toch een behoorlijk percentage in de us die daar last van hebben gekregen.'echt een interesant topic, ik hoop dat die pct je terug gaat brengen mickey.
je leest vaker verhalen van kapotgekuurde axis,maar vaak is er dan alleen met nolva nagekuurt. in sommige gevallen hebben ze met hcg nolva en anti a het toch weer goed gekregen. heb je al andere dingen geprobeert dan nolva?
Axl:mag ik vragen of jij ook een kuur verleden heb?
Neen, geen kuurverleden. Aanvankelijk een ongekende medische oorzaak, dacht men. Mijn eerste endo die ik bezocht, dacht echter wel dat de reden van mijn probleem lag bij een kuurtje: de symptomen en de bloedwaarden lijken sterk op elkaar.
Ondertussen heb ik geleerd dat de kern van mijn probleem ligt bij het feit dat ik een vrij laag aantal Androgeen Receptoren heb (=genetisch bepaald door het aantal CAG-repeats op het Exxon-1 gen), en dat ik daarom van nauture weinig T aanmaak: de weinige AR-receptoren die ik heb, zijn zeer snel bezet waardoor er geen behoefte bestaat om meer T te produceren. Door te weinig T ben je constant moe en sport je te weinig, en te weinig beweging samen met een slecht dieet leidt tot Insuline Resistentie en ontstekingen in de aders. Samen vormen ze een negatieve spiraal die uiteindelijk Diabetis 2 zal veroorzaken.
We eten in onze moderne samenleving veel te veel geraffineerde koolhydraten: zowel suikers (cola, fruitspa, ijsjes, Isostar, alcohol,...) als geraffineerde zetmelen (bvb witte bloem). Het spul zit in alles wat je in de winkel koopt (ik daag jullie uit: loop eens een bakker binnen en tracht iets te vinden waar bijna geen koolhydraten inzitten). Zoals jullie weten, werken geraffineerde koolhydraten verslavend en zorgen ze voor suikerdipjes gevolgd door Insuline pieken die op hun beurt weer suikerdipjes veroorzaken enz... Het gevolg is dat je blijft snacken en eten. En dat is goed voor de verkoop, hé...
Mijn oplossing voor mijn concreet gezondheidsprobleem is HRT, een beetje sporten (sport maakt cellen terug gevoeliger voor Insuline), gecombineerd met een dieet dat relatief hoog is in eiwitten, vrij laag in koolhydraten en met een normaal niveau aan vetten (maar wel de goede vetten: deze vind je oa in vette vis). Ik eet 6 maal per dag zodat ik minder hoge Insulinepieken heb. Op deze manier hoop ik mijn Eilandjes van Langerhans minder snel uit te putten.
Ik ben al 10 jaar wetenschappelijke publicaties aan het lezen over dit onderwerp en ik ben zeer kritisch ten aanzien van mijn dokters. Ondertussen hebben ze begrepen dat ik meestal niet uit mijn nek lul wanneer ik iets zeg. Ik heb trouwens geen vertrouwen meer in de Endocrinologen. Eigenlijk zijn ze hun titel niet waard: het zijn in mijn ogen omhooggevallen diabetes-experten, maar van HRT-behandelingen en de fine-tuning van ee HRT-behandeling kennen ze de ballen!
. Ik denk dat HRT voor jou ook een must is. Ik heb geexperimenteerd met verschillende AS, staat in mijn vorige topic denk ik..zwaar gekuurd heb ik idd nooit maar een samenloop van verscheidene omstandigheden hebben mijn axis wel zwaar aangetast.
Met de testo die ik nu neem ben ik mentaal nog meer een warhoofd (was ik ervoor ook al).
Wil nu compleet van de hormonen af en mijn lichaam tot rust brengen.
Grtz
Als ik dit zo hoor, dan denk ik dat je goed geholpen kan worden door een Osteopaat met bodybuilding ervaring. HAN (HardAsNails) kan je mss verder helpen. Je beschikt ondertussen over een aantal uitgebreide bloedtesten die hij kan analyseren.
Persoonlijk denk ik dat je net iets te snel stopt met je behandeling: TRT is iets wat zeer traag wrkt, een beetje zoals wanneer je start met diëten. De effecten komen zeer langzaam en quasi onmerkbaar. Wanneer je dieet en je staat dagelijks voor de spiegel; zie je ook geen veschil in je vetpercentage. Als je er toch aan denkt om te stoppen; zeg dit dan tegen je doc zodat hij je op een correcte manier kan laten stoppen. Anders **** je je HPG-axis voor de zoveelste keer op, en dit helpt je geen meter verder, integendeel...