Fitness Seller

Behind the neck Pulldown

het blesurre risico zal denk ik wel erg meevallen ja.
maar het heeft in mijn ogen geen toegevoegde waarde ten opzichte van de latpulldown naar de voorkant.
dus waarom extra blesurre risico lopen als het voorde rest weinig verschil maakt.

of denk jij daar anders over 3XL?

Als iemand aangeeft dat de BTN variant van een oefening ander aanvoelt dan de front variant dan geeft dit al aan dat er variatie in belasting is.

Wat dat blessure gevoelig aangaat, als je schouders zodanig instabiel zin dat BTN oefeningen voor problemen zorgen dan denk ik dat je je meer moet focussen op het normaliseren van je schouder dan blindweg gaan roepen dat BTN slecht of zelfs gevaarlijk??? zou zijn.

Voor zover ik weet is nog nooit BEWEZEN dat BTN oefeningen voor mensen met gezonde schouders problemen op zou leveren en is dit een aanname"verhaal"" waarbij mensen elkaar napapagaaien

Het is me jaren geleden afgeraden door een orthopedisch chirurg, net als wijd bankdrukken, reversegrip deadliften en ben er blij mee. Je kunt zonder...
Het contact met een orthopedisch chirurg is niet medisch ontstaan, hij is aangetrouwde familie. en we hebben samen een periode getraind.

Het is me jaren geleden afgeraden door een orthopedisch chirurg, net als wijd bankdrukken, reversegrip deadliften en ben er blij mee. Je kunt zonder...
Het contact met een orthopedisch chirurg is niet medisch ontstaan, hij is aangetrouwde familie. en we hebben samen een periode getraind.

What about mixed grip deadlifting?

ja die ook, omdat je dan in je gedachte(onderbewust) een curl wil maken en grote kans op bicepsschade ontstaat.

ja die ook, omdat je dan in je gedachte(onderbewust) een curl wil maken en grote kans op bicepsschade ontstaat.

Ik span altijd triceps aan, nooit last van bicep gehad oid.
Met clean grip voel ik een steek door mn linkeronderarm aan de bovenkant, daarom draai ik die om

Wat mij betreft geen bangmakerij.. natuurlijk moet iedereen gewoon doen wat hij/zij een goede oefening vindt.

Ik blijf er wel bij dat de houding licht onnatuurlijk is. Ten eerste moet je je nek wat krampachtig naar voren steken maar belangrijker risico is de externe rotatie van je schoudergewricht. Zeker als de lenigheid in je schouder wat beperkter is wordt de belasting op de ondersteunende spieren (rotator cuffs) extra groot wat weer zorgt voor een groter risico op blessures. Op zich klinkt dat logisch en in mijn geval klopte de theorie met de praktijk. Van oudsher altijd de neck-pulldown aangeleerd gekregen maar sinds ik de front-pulldown doe zijn schouderklachten minder. Maar dat is natuurlijk puur mijn persoonlijke ervaring.

Je bent nog jong en je zal veel leren.....

Waarom een risico lopen als het ook safe kan ?

je kan het ook omdraaien... waarom bepaalde oefeningen mijden als je nergens last van hebt.

als je geen risico's wil lopen mag je niet sporten.... maar dan loop je weer andere risico's ;)

je kan het ook omdraaien... waarom bepaalde oefeningen mijden als je nergens last van hebt.

als je geen risico's wil lopen mag je niet sporten.... maar dan loop je weer andere risico's ;)

Omdat je de risico's voor niks loopt? Er is al meerdere keren in dit topic vermeld dat voorlangs niet onder doet voor achterlangs.
Als je risico's wilt lopen dan zijn er genoeg andere sporten waarbij dat kan, fitness is juist een vrij veilig sport.

Als je een probleem heb moet je het oplossen, niet ontwijken/vermijden

Behind the neck is voornamelijk voor het trainen van 'vleugeltje' wat je tussen je schouderbladen zit. Veel sportscholen raden het af, omdat het inderdaad een blessure gevoelige oefening is. Dit is wat ik altijd heb gehoord en gelezen...

Ik pak de :popcorn: alvast

Als iemand aangeeft dat de BTN variant van een oefening ander aanvoelt dan de front variant dan geeft dit al aan dat er variatie in belasting is.

Wat dat blessure gevoelig aangaat, als je schouders zodanig instabiel zin dat BTN oefeningen voor problemen zorgen dan denk ik dat je je meer moet focussen op het normaliseren van je schouder dan blindweg gaan roepen dat BTN slecht of zelfs gevaarlijk??? zou zijn.

Voor zover ik weet is nog nooit BEWEZEN dat BTN oefeningen voor mensen met gezonde schouders problemen op zou leveren en is dit een aanname"verhaal"" waarbij mensen elkaar napapagaaien

Sterker nog, ik heb tendinitis in mijn linkerschouder ( rotator cuff ) en ik kan 'm alleen BTN doen!
Zodra ik 'm naar mijn sleutelbeen trek gaat mijn schouder fikken als een malle.

Kan me niet schelen wat mensen zeggen, BTN werkt voor mij. Ik heb het zo geleerd en ik blijf het zo doen.
Ik weet niet waar deze anti-trend vandaan komt, maar 15 jr geleden deed iedereen 'm btn en nu gaat werkelijk elke pt gillen dat het he-le-maal verkeerd is als je dat doet. Ik begrijp er geen snars van.

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 16:53 ----------

Behind the neck is voornamelijk voor het trainen van 'vleugeltje' wat je tussen je schouderbladen zit. Veel sportscholen raden het af, omdat het inderdaad een blessure gevoelige oefening is. Dit is wat ik altijd heb gehoord en gelezen...

huh?

Behind the neck is voornamelijk voor het trainen van 'vleugeltje' wat je tussen je schouderbladen zit. Veel sportscholen raden het af, omdat het inderdaad een blessure gevoelige oefening is.

Hoe je het ook bekijk, het zijn de lats die de verbing armen/romp vormen en het zijn dus altijd de lats die getraind worden en die zitten niet tussen je schouderbladen.

Dit is wat ik altijd heb gehoord en gelezen...[/QUOTE]

Maar heb je ook ervaring? Ik zo'n beetje 35jaar en heb in die tijd maar weinig mensen ontmoet die met "gezonde" schouders problemen hadden/kregen met BTN oefeningen.

Jezus wat een hoop onzin in dit topic.

Zolang je ervoor zorgt dat je ellebogen/onderarmen in 1 lijn met de stang recht naar beneden gaan is er niks aan de hand. Als je schouders wat minder mobiel zijn trek je de stang gewoon niet helemaal in je nek. Je moet gewoon voorkomen dat je schouders gaan kantelen. Vaak krijg je deze beweging ook als het gewicht eigenlijk wat te zwaar is.

En een filmpje plaatsen van een bicepstear bij mixedgrip deadliften, kan je dat even afzetten tegen hoevaak dat wel goed gaat. Als je niet als een idioot gaat staan roppen is de kans dat je door bliksem getroffen wordt groter.

voor mij ook niet inderdaad, je schouders horen niet zo te draaien!

Terug
Naar boven