XXL Nutrition

Breaking News Bekende Nederlanders voor Zwart Piet make-over

Man man man wat kansloos.
Heel die discussie over zwarte piet. De getinte mensen die nu aan het zeuren zijn waren vroeger maar wat blij met de cadeautjes die ze kregen...

Het zeur pieten thread ,
de een loopt de ander zwart te maken dat de ketel overloopt..

Groet, ree

Termen gewoon gebruiken die je wilt is dom, want het Amerikaanse of Engelse rechtssysteem is niet zoals de onze, dus termen die je daar vaak hoort, gaan hier misschien niet eens op.
guilty beyond reasonable doubt is de enige term die ik heb gebruikt en dat aspect van het rechtssysteem is exact hetzelfde in nederland.
En natuurlijk is willekeurige termen gebruiken die je wilt dom. Weer zoiets wat voor anderen vanzelfsprekend is, is dat ik het hier heb over termen die je wilt gebruiken die uiteraard synoniemen zijn van hetgeen wat je wil uitdrukken :eyes:

''het gaat over bewijzen van een misdaad''

Wut? Sinds wanneer? :roflol: Jij vroeg mij of het discriminatie was of niet :roflol: En nu ineens gaat het over bewijzen?! The f**k..
jij begon over wettelijke discriminatie, en iets is pas wettelijke discriminatie als je het kan bewijzen dat het discriminatie is, dus natuurlijk ga ik analyseren of het verhaal van sinterklaas hem schuldig aan discriminatie maakt en dat proberen te bewijzen mbv argumenten en data die afleidbaar is uit dat verhaal.

Je hebt jezelf totaal verloren in het hele verhaal van sinterklaas..echt. Je gaat elk details specifiek langs, van een fucking VERHAAL. Nog even en je gaat beginnen over dat de stiefmoeder in het verhaal van assepoester moet worden vervolgd voor verwaarlozing!
Nee. Echter als men hier in nederland een volkstraditie had die de stiefmoeder van assepoester viert, dan zou ik mij hier tegen uitspreken door alle slechte dingen op te noemen die ze heeft gedaan in dat verhaal, om deze traditie te doen stoppen. Want het vieren van een misdadig (al dan niet fictief) persoon slaat op niets.

Ja ik ben serieus. En dan zeg ik ook altijd. Waar maak je je druk om. Who gives a shit. Loop een willekeurige sportschool binnen, een heel groot gedeelte van de spierbundels is ook dom, associaal en past perfect in dat stereotype. Net zo goed als een groot deel van de n*gers lui en werkschuw is. Zelf noemen ze het relaxed en chill en dan is het grappig.

Voel je jezelf aangesproken dan ga lekker wenen in een hoekje. Waar maak je je anders zorgen om? Ik heb spieren en voel me echt niet beledigd door het stereotype. Omdat ik er niet aan voldoe en dat is vrij snel duidelijk. En omdat het voor een groot gedeelte simpelweg klopt. Pijnlijk he. Jammer dan. Life's hard.
omdat het fucking anti-doping propaganda is en ze zulke onzin de wereld in sturen om steun te kweken voor beleidsbeslissingen die invloed hebben op jou en mij.
In het geval van de sinterklaasdiscussie gaat t natuurlijk niet zo ver reikende gevolgen hebben als anti-doping propaganda. Neemt echter niet weg dat t een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn dat je vandaag de dag een discriminerend, slavernij-uitbeeldend feestje niet meer verheerlijkt zoals een bende zandnegers die 3x per dag de knieeen buigen richting mekka voor een verhaal over een man die trouwt met een 7 jarig meisje en haar neukt op haar 9de.

En als Sint nu uit Afrika kwam met zijn Pieten, dan was het wel ok geweest?
hebben we toch al 2x besproken? Enkel als die pieten onsterfelijk en eeuwig jong zijn.

Laatst bewerkt:
guilty beyond reasonable doubt is de enige term die ik heb gebruikt en dat aspect van het rechtssysteem is exact hetzelfde in nederland.
En natuurlijk is willekeurige termen gebruiken die je wilt dom. Weer zoiets wat voor anderen vanzelfsprekend is, is dat ik het hier heb over termen die je wilt gebruiken die uiteraard synoniemen zijn van hetgeen wat je wil uitdrukken :eyes:

jij begon over wettelijke discriminatie, en iets is pas wettelijke discriminatie als je het kan bewijzen dat het discriminatie is, dus natuurlijk ga ik analyseren of het verhaal van sinterklaas hem schuldig aan discriminatie maakt en dat proberen te bewijzen mbv argumenten en data die afleidbaar is uit dat verhaal.

Nee. Echter als men hier in nederland een volkstraditie had die de stiefmoeder van assepoester viert, dan zou ik mij hier tegen uitspreken door alle slechte dingen op te noemen die ze heeft gedaan in dat verhaal, om deze traditie te doen stoppen. Want het vieren van een misdadig (al dan niet fictief) persoon slaat op niets.
.

Ik had het over wanneer discriminatie daadwerkelijk discriminatie IS volgens de wet. Niet hoe dit nagestreefd wordt, dat is een ander wetboek namelijk.

Met sinterklaas vieren we niet dat de pieten werken voor de sint, maar iets anders.
Dus als jij met het dikgedrukte bedoelt, dat als we in Nederland een traditie hebben van dingen ''naspelen'' die bij wet verboden zijn, je dit zou stoppen, dan wens ik je succes.
Is dat wat je bedoelt?

Ik had het over wanneer discriminatie daadwerkelijk discriminatie IS volgens de wet. Niet hoe dit nagestreefd wordt, dat is een ander wetboek namelijk.

Met sinterklaas vieren we niet dat de pieten werken voor de sint, maar iets anders.
ben jij blind?
als men hier in nederland een volkstraditie had die de stiefmoeder van assepoester viert, dan zou ik mij hier tegen uitspreken door alle slechte dingen op te noemen die ze heeft gedaan in dat verhaal, om deze traditie te doen stoppen.
Ik zei dat we de moeder van assepoester vieren, niet dat we het feit dat ze haar stiefdochter misbruikt/verwaarloosd vieren.

Dus als jij met het dikgedrukte bedoelt, dat als we in Nederland een traditie hebben van dingen ''naspelen'' die bij wet verboden zijn, je dit zou stoppen, dan wens ik je succes.
Is dat wat je bedoelt?

wederom, ben jij blind?

Want het vieren van een misdadig (al dan niet fictief) persoon slaat op niets.
We vieren niet het feit dat sinterklaas een slavendrijver was, we vieren gewoon sinterklaas als persoon (zijn verjaardag). Kortom, we vieren (de verjaardag van) een slavendrijver, en dat is verkeerd.
Slavendrijvers hoor je niet te vieren/respecteren, dus ofwel maak je sinterklaas (die toch al 99procent fictief is) geen slavendrijver meer, ofwel schaf je het hele feest af

En ps: dingen naspelen die bij wet verboden zijn is niet verkeerd. Nationaal personen, die dingen doen die bij wet verboden zijn, vieren is wel verkeerd.

ben jij blind?
Ik zei dat we de moeder van assepoester vieren, niet dat we het feit dat ze haar stiefdochter misbruikt/verwaarloosd vieren.

wederom, ben jij blind?

We vieren niet het feit dat sinterklaas een slavendrijver was, we vieren gewoon sinterklaas als persoon (zijn verjaardag). Kortom, we vieren (de verjaardag van) een slavendrijver, en dat is verkeerd.
Slavendrijvers hoor je niet te vieren/respecteren, dus ofwel maak je sinterklaas (die toch al 99% fictief is) geen slavendrijver meer, ofwel schaf je het hele feest af

Jeetje, je vraagt aan mij of ik blind ben, maar als ik antwoord moet geven op deze post, dan kan je mijn vorige post lezen.

Kun je bewijzen dat sinterklaas een slavendrijver was?
Nee. WANT HET IS EEN GROOT FUCKING VERHAAL

---------- Toegevoegd om 18:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:58 ----------

Im out.

Kun je bewijzen dat sinterklaas een slavendrijver was?
Nee. WANT HET IS EEN GROOT FUCKING VERHAAL

jawel, net zoals ik kan bewijzen dat het fictief personage James Mcnulty van 'The Wire' een politieagent was. Het is namelijk af te leiden uit het verhaal over dat fictief personage.

technisch gezien kan ik enkel bewijzen dat sinterklaas aan discriminatie doet, omdat het slavernij aspect sinds een paar honderd jaar geleden vrolijk weggelaten werd uit het verhaal

Missie voor de pietmakeover crew is geslaagd, lekker op prime time met de kop op tv

roetpieten.nl : bedrijfje van die Irene Avogadri, initiatiefnemer van deze mooie discussie. Altijd fijn als je nog wat centen kunt verdienen terwijl je jezelf kunt profileren als vechter tegen racisme

En als er straks alleen nog maar paarse, rode en blanke(of whatever) pieten zijn krijg je alsnog de discussie dat ze gediscrimineerd worden; "Zwarte mensen komen niet meer in aanmerking om piet te worden"= racisme.

anoushanzume534.jpg

Anousha Nzume, 1 van de jankerds (letterlijk) die de actie is begonnen. Stereotypen van een Arabier boeit haar duidelijk minder. Rechter is haar man.

Op 5:30 begint haar gejank:

http://pauwenwitteman.vara.nl/media/304134

Vanaf 10:15 wederom gejank maar dan in een andere uitzending van P&W:

http://pauwenwitteman.vara.nl/media/304740

Oh ja en ze heet eigenlijk Anna Steijn:

http://mwnw.nl/blog/2014/10/15/jan-...aaister-anousha-nzume-een-leugenaarster-46922

Verschrikkelijk mens met een agenda. Meenemen in de zak naar Spanje en bij Frankrijk overboord gooien.

Vast een gevalletje jeugdtrauma rond Afrikaanse papa die misschien aan bevruchten en vluchten gedaan heeft, het verklaart voor mij haar hevig geëmotioneerde reacties wanneer iets gebeurd rond Afrikaanse of gekleurde mensen.
Vind het verkeerd dat zij een platform krijgt voor het botvieren van haar emotionele uitwassen, een goede psychiater is meer op zijn plaats hier.

Grappig hoe je geen één inhoudelijk argument geeft waarom Zwarte Piet moet blijven of waarom het dus niet racistisch is. Je enige argument is "het is een oude traditie". Bepaal jij als blanke Nederlander trouwens wat kwetsend en racistisch is voor een bepaalde bevolkingsgroep? Dat is de omgekeerde wereld he.

Goeie comedian trouwens die Chris van de Ende ;)

Genoeg allochtonen die er ook niets op tegen hebben, maar die werden in het POW nieuws "landverraders" genoemd. De persoon die dat zei liet daarna merken dat ze zelf racistisch is. Je kan het gewoon niet serieus nemen.

Niemand wil die zwarte pieten houden omdat hij of zij racistisch is. Alleen een klein groepje zeikers komen roet in het eten gooien.

Bz_WGsWCIAAVMll.jpg
Facebook brengt weer eens het beste in mensen naar boven.

Lekker wijf ook:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...+vijf+andere+suggesties+voor+Zwarte+Piet.aspx

Zo kan het ook :D

Bossche-Bolpiet uit Den Bosch: Een volle piet is de Bossche-Bolpiet. Hij is erg donkerbruin en schurkt nog het meeste tegen de traditionele Zwarte Piet aan. Hij lijkt puur door zijn omvang wat zwaar, wat de tocht de daken op wat lastiger maakt, maar door zijn luchtige vulling weet hij zich nog redelijk soepel door de schoorsteen te persen. Deze piet heeft rood-wit-gele kleren aan en heeft zijn thuisbasis bij bakker Jan de Groot.

Niks racistisch of discriminerends aan ;)

niemand die ik ken zag er iets discriminerend in het hele gebeuren tot deze discussie een paar jaar geleden begon.

Het is toch juist een mooi iets dat de meeste Nederlanders helemaal niks discriminerends zien in zwarte piet?

Nu las ik dat Gouda aan kaas en stroopwafelpieten gaat doen.. doe eens ff normaal.. sowieso mag dit jaar elke gemeente het zelf bepalen? er zullen sowieso nog een hoop "traditonele" pieten rondlopen tussen de nieuwe pieten... binnen een paar jaar slaat het hele feest nergens meer op en kan je het afschaffen.. moeten we ook aan de kerstman met een leger elfen/dwergen.. want dat is niet raar

niemand die ik ken zag er iets discriminerend in het hele gebeuren tot deze discussie een paar jaar geleden begon.

Het is toch juist een mooi iets dat de meeste Nederlanders helemaal niks discriminerends zien in zwarte piet?

Nu las ik dat Gouda aan kaas en stroopwafelpieten gaat doen.. doe eens ff normaal.. sowieso mag dit jaar elke gemeente het zelf bepalen? er zullen sowieso nog een hoop "traditonele" pieten rondlopen tussen de nieuwe pieten... binnen een paar jaar slaat het hele feest nergens meer op en kan je het afschaffen.. moeten we ook aan de kerstman met een leger elfen/dwergen.. want dat is niet raar

Lijkt me ook wel leuk hoor, om het hele kerstmannen verhaal in te brengen. Vind dat altijd een leuk iets van Amerika (althans de films..).
Mja, dan krijg je weer dat de dikke mannen met baard zich beledigd voelen door de kerstman en dat de kleine mensen zich aangesproken voelen door de elfen..

Lijkt me ook wel leuk hoor, om het hele kerstmannen verhaal in te brengen. Vind dat altijd een leuk iets van Amerika (althans de films..).
Mja, dan krijg je weer dat de dikke mannen met baard zich beledigd voelen door de kerstman en dat de kleine mensen zich aangesproken voelen door de elfen..

dat bedoel ik ja..

Terug
Naar boven