AndroidHealthClinic

Breaking News Bekende Nederlanders voor Zwart Piet make-over

Lees eens beter vrouw, er staat duidelijk dat je teveel shit hebt om je druk om te maken, DAT jij je energie niet kwijt wilt aan iets waar je niets aan kan doen. (discussieren over een topic waar je denkt dat je niets aan kan doen is je energie steken in iets waar je niets aan kan doen)

Lees eens beter vrouw, ik zei dat je geen fucks geeft om het het feit dat jij discussieert ten voordele van een racistisch standpunt. Nergens zei ik dat je een f**k geeft om welke kant dan ook VAN dat standpunt.

Nou, dan bij deze heb je gelijk, dat zei ik en dat zei ik dan verkeerd want ik bedoelde dat ik me niet druk ga maken om iets dat ik niet kan veranderen.
Drukmaken is iets anders dan energie steken in een discussie over een onderwerp.

Virusje gaf aan dat de meeste niet eens inzien dat het racistisch is. Jij antwoorde erop dat ik dat wel zie, maar er geen f**k om geef. (geen f**k geven om het feit dus dat het racistisch is). Dat is iets anders dan geen f**k geven om het feit dat ik er dan om discussieer. Een discussie voeren betekent niet dat je geen f**k geeft om iemand anders zijn/haar standpunten en visies. Dat is het mooie van discussie voeren, het gaat niet om gelijk krijgen, het gaat erom dat andere in kunnen zien dat iemand anders, het anders vindt dan jij.

Ik ben al tot dat punt gekomen, want ik kan (anders dan gisteren) wel inzien dat mensen het racistisch vinden, maar dat betekent niet dat ik er dan ineens mee instem dat het moet worden verandert of dat ikzelf het racisme vind.

Wie braaf is krijgt lekkers, wie stout is Marc Dutroux.

:rocker2:

Wat maakt het uit of het wel of niet klopt. Het is een verhaal!

Misschien gek hoor, maar lachen om het feit dat een zwarte wel degelijk van adellijke afkomst kon zijn, vind ik een beetje ''racistisch'' :rolleyes:

In onze geschiedenis boeken ga je echt geen zwarte van adel vinden hoor.
Als het verhaal toch niet boeit, waarom moeten ze dan perse zwart zijn?
Lijkt me 1 van de standpunten? Het is traditie en komt van de verhalen van vroeger?

Nou, dan bij deze heb je gelijk, dat zei ik en dat zei ik kan verkeerd want ik bedoelde dat ik me niet druk ga maken om iets dat ik niet kan veranderen.
Drukmaken is iets anders dan energie steken in een discussie over een onderwerp.

Virsje gaf aan dat de meeste niet eens inzien dat het racistisch is. Jij antwoorde erop dat ik dat wel zie, maar er geen f**k om geef. (geen f**k geven om het feit dus dat het racistisch is). Dat is iets anders dan geen f**k geven om het feit dat ik er dan om discussieer. Een discussie voeren betekent niet dat je geen f**k geeft om iemand anders zijn/haar standpunten en visies. Dat is het mooie van discussie voeren, het gaat niet om gelijk krijgen, het gaat erom dat andere in kunnen zien dat iemand anders, het anders vindt dan jij.

Ik ben al tot dat punt gekomen, want ik kan (anders dan gisteren) wel inzien dat mensen het racistisch vinden, maar dat betekent niet dat ik er dan ineens mee instem dat het moet worden verandert of dat ikzelf het racisme vind.

was ik zelf ook niet 100procent autism-proof duidelijk, bedoelde wat ik net zei, dat je geen f**k geeft om een standpunt te verdedigen wat racistisch van aard is. (in 99.999procent van de gevallen in de echte wereld betekent dat echter ook dat je geen f**k geeft om het racisme, dus ook al bedoelde ik het niet noodzakelijk met mijn post, dacht ik het nog steeds, en dat kan je me niet kwalijk nemen)

In onze geschiedenis boeken ga je echt geen zwarte van adel vinden hoor.
Als het verhaal toch niet boeit, waarom moeten ze dan perse zwart zijn?
Lijkt me 1 van de standpunten? Het is traditie en komt van de verhalen van vroeger?

Het verhaal boeit in die zin dat het al jaren zo vertelt wordt.
Het verhaal kan best worden verandert, dat is ook het enige dat nodig is IMO. Kleding en alles kan gewoon blijven, maar als ze het verhaal gewoon veranderen is alles opgelost.

Haha, John Williams en Humberto Tan steken dus hun kop in een emmer met rooie verf?

was ik zelf ook niet 100procent autism-proof duidelijk, bedoelde wat ik net zei, dat je geen f**k geeft om een standpunt te verdedigen wat racistisch van aard is. (in 99.999procent van de gevallen in de echte wereld betekent dat echter ook dat je geen f**k geeft om het racisme, dus ook al bedoelde ik het niet noodzakelijk met mijn post, dacht ik het nog steeds, en dat kan je me niet kwalijk nemen)

Wat heb je toch met autisme zeg? Ik ga toch ook niet gooien met aandoeningen en ziektes.

''.. procent in de echte wereld'' Ah, vandaar, jij leeft in een andere wereld..Dat is ook wel duidelijk.

Dan ben ik de gelukkige 0,001 procent die daar toch echt een verschil in ziet.
Ik heb mezelf duidelijk gemaakt waarom ik niet vind dat het racistisch is, maar jij bent het daar niet mee eens en dat kan jij niet loslaten dus ga je maar door en door en door. Accepteer nou gewoon dat ik niet vind dat sinterklaas racistisch IS, maar wel kan begrijpen dat anderen het vinden en dat accepteer ik ook gewoon..

Een situatie niet racistisch vinden en de tijd vrijmaken om daarover in discussie te gaan, betekent niet dat omdat jij het wel racistisch vindt, ik daarom dan maar geen f**k om racisme geef..

Het verhaal boeit in die zin dat het al jaren zo vertelt wordt.
Het verhaal kan best worden verandert, dat is ook het enige dat nodig is IMO. Kleding en alles kan gewoon blijven, maar als ze het verhaal gewoon veranderen is alles opgelost.

Dus als we een feest zouden hebben waarbij het traditie is dat Joden in een trein aankomen en vervolgens met z'n alle in de douche mogen.
Dan hoeven we alleen het verhaal aan te passen dat deze Joden gered waren van de Nazi's en daadwerkelijk een echte douche kregen?

Dus als we een feest zouden hebben waarbij het traditie is dat Joden in een trein aankomen en vervolgens met z'n alle in de douche mogen.
Dan hoeven we alleen het verhaal aan te passen dat deze Joden gered waren van de Nazi's en daadwerkelijk een echte douche kregen?

Jodendom is een geloof, je kan moeilijk zeggen dat Joden geen Joden zijn, door een verhaal aan te passen. Tenzij je het zo aan kan passen dat de traditie zo wordt dat niet alleen de Joden in een trein aankomen, maar elk geloof (of niet specifiek een geloof aan te duiden).
Met zwarte piet kan je bijvoorbeeld de schmink minder te maken waardoor het verhaal (weer) zo wordt dat het van het roet is, en niet van de huidskleur,.

Daarbij is dit wat jij noemt echt gebeurd. Het verhaal van sinterklaas is nooit echt gebeurd, dan is het makkelijker aan te passen.

Jodendom is een geloof, je kan moeilijk zeggen dat Joden geen Joden zijn, door een verhaal aan te passen.
Met zwarte piet kan je bijvoorbeeld de schmink minder te maken waardoor het verhaal (weer) zo wordt dat het van het roet is, en niet van de huidskleur,.

Daarbij is dit wat jij noemt echt gebeurd. Het verhaal van sinterklaas is nooit echt gebeurd, dan is het makkelijker aan te passen.

Joden zijn een volk.

Aanpassing van schmink naar een paar vegen zwart is ook prima.

,

Laatst bewerkt:
Joden zijn een volk.

Aanpassing van schmink naar een paar vegen zwart is ook prima.

Oke, ik dacht dat het een religie was, mijn fout.
Ja precies, aanpassing van schmink en het verhaal gewoon maken dat het wel degelijk door het roet komt, dan is het probleem opgelost.
Al zullen mensen dan alsnog zeuren over de pruik..

Wat heb je toch met autisme zeg? Ik ga toch ook niet gooien met aandoeningen en ziektes.
autisme is een aandoening waarbij mensen moeite hebben om contextueel dingen af te leiden, soort van logische machines.
Als een "normaal" persoon bv de minder gebruikelijke vorm van iets wil zeggen wat in essentie een dubbele betekenis heeft, maar waarvan hij weet dat in de wereld de 2de betekenis amper van toepassing is, dan maakt hij/zij meteen duidelijk dat het over de 2de, bijna nooit gebruikte betekenis gaat, zodat een onnodig misverstand vermeden wordt.
Ik wil je er alleszins niet mee beledigen als ik referenties maak naar autisme, maar het zijn wel autistische trekjes die je soms vertoont.

''.. procent in de echte wereld'' Ah, vandaar, jij leeft in een andere wereld..Dat is ook wel duidelijk.

Dan ben ik de gelukkige 0,001 procent die daar toch echt een verschil in ziet.
Nu doe je het weer, zelf een interpretatie maken van iets wat ik totaal niet gezegd heb.
ik zei: "in 99.999procent van de gevallen in de echte wereld betekent dat echter ook dat je geen f**k geeft om het racisme" wat betekent 99.999 van de mensen die in de geschiedenis ooit een standpunt hebben verdedigd waarvan ze wisten dat het racistisch was, vonden dat racisme ok.
Nergens zei ik dat 99.999% vd mensen in de wereld geen verschil ziet tussen het verdedigen van een racistisch standpunt en het ok vinden van dat racisme. Ikzelf zie dat verschil ook.

Ik heb mezelf duidelijk gemaakt waarom ik niet vind dat het racistisch is, maar jij bent het daar niet mee eens en dat kan jij niet loslaten dus ga je maar door en door en door. Accepteer nou gewoon dat ik niet vind dat sinterklaas racistisch IS, maar wel kan begrijpen dat anderen het vinden en dat accepteer ik ook gewoon..

Een situatie niet racistisch vinden en de tijd vrijmaken om daarover in discussie te gaan, betekent niet dat omdat jij het wel racistisch vindt, ik daarom dan maar geen f**k om racisme geef..
nog niet, pas als je hier(vetgedrukte onderaan) op antwoordt, daar wacht ik al sinds gisteravond op:
dat heb je inderdaad helemaal niet gezegd. Ik deed je de lol om je het voordeel van de twijfel te gunnen dat jij het fatsoen hebt om iets wat discriminatie symboliseert te veroordelen en te eisen dat het aangepast wordt.

Ben je het tenminste eens met deze post?
Als je een verhaal hebt over een onsterfelijke blanke man die sinds de tijd van de slavernij enkel met n*gers samenwerkt, dan is het nogal moeilijk te verkopen dat, in een overwegend blanke maatschappij, dit niets te maken heeft met discriminatie/slavernij.

Zoja: ben je het eens met de stelling dat dit de algemene traditie is van het verhaal van sinterklaas?

Indien je het eens bent met beide dingen, dan veroordeel jij dus een feest dat discriminatie symboliseert niet. Weet niet wat dat van jou als persoon maakt, maar niets goeds lijkt me :o
Ja, mee eens dat het moeilijk te verkopen is. Onmogelijk is het niet, het gaat immers om kinderen.
Dat kinderen te dom zijn om zich vragen te stellen bij de onrealistische kans dat, 600 jaar lang, enkel n*gers zich aanmelden om met sinterklaas samen te werken, zonder dat er sprake is van kwaad opzet is een gegeven.
De vraag is of wij als volwassenen het een goed idee vinden om zoiets toe te staan als we weten dan zoiets in de realiteit zich in 99.99999999999 van de gevallen enkel manifesteert als er sprake is van zware discriminatie.
Wanneer ik zei "moeilijk te verkopen" bedoelde ik beyond reasonable doubt bewezen, omdat ik weet dat jij soms van die autistische trekjes hebt om in complete absoluten te denken.
Kortom: dat het als feit beschouwd mag worden in alle praktische zin van het woord (maw op gelijke voet met wetenschappelijke theorieen). Ben je het gezien die nieuwe info nog steeds eens met die post?

Oke, ik dacht dat het een religie was, mijn fout.
Ja precies, aanpassing van schmink en het verhaal gewoon maken dat het wel degelijk door het roet komt, dan is het probleem opgelost.
Al zullen mensen dan alsnog zeuren over de pruik..

Jodendom is weer wel een religie, nogal verwarrend idd. ;)
Zijn we het toch nog eens uiteindelijk.
Of het eerder voorgestelde slavernij herdenking feest/dag...

autisme is een aandoening waarbij mensen moeite hebben om contextueel dingen af te leiden, soort van logische machines.
Als een "normaal" persoon bv de minder gebruikelijke vorm van iets wil zeggen wat in essentie een dubbele betekenis heeft, maar waarvan hij weet dat in de wereld de 2de betekenis amper van toepassing is, dan maakt hij/zij meteen duidelijk dat het over de 2de, bijna nooit gebruikte betekenis gaat, zodat een onnodig misverstand vermeden wordt.
Ik wil je er alleszins niet mee beledigen als ik referenties maak naar autisme, maar het zijn wel autistische trekjes die je soms vertoont.

Het is erg laag om te bepalen voor iemand dat deze autistische trekjes vertoont, terwijl ieder persoon wel trekjes heeft van persoonlijkheidsstoornissen, depressies en allerlei andere aandoeningen, omdat het menselijk is. Leer het verschil.

Nu doe je het weer, zelf een interpretatie maken van iets wat ik totaal niet gezegd heb.
ik zei: "in 99.999procent van de gevallen in de echte wereld betekent dat echter ook dat je geen f**k geeft om het racisme" wat betekent 99.999% van de mensen die in de geschiedenis ooit een standpunt hebben verdedigd waarvan ze wisten dat het racistisch was, vonden dat racisme ok.
Nergens zei ik dat 99.999% vd mensen in de wereld geen verschil ziet tussen het verdedigen van een racistisch standpunt en het ok vinden van dat racisme. Ikzelf zie dat verschil ook.

nog niet, pas als je hier(vetgedrukte onderaan) op antwoordt, daar wacht ik al sinds gisteravond op:

Als je nou eens de vraag normaal fomuleert met alle informatie erin, dan kan ik normaal antwoord geven. Hier valt nu gewoon geen antwoord op te geven.

---------- Toegevoegd om 15:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:44 ----------

Jodendom is weer wel een religie, nogal verwarrend idd. ;)
Zijn we het toch nog eens uiteindelijk.
Of het eerder voorgestelde slavernij herdenking feest/dag...

Precies, een van die oplossingen vind ik beter dan de schmink helemaal veranderen naar felle kleurtjes.

Word lid van het grote discussieforum, desnoods richt je het zelf op. Wat een gezever zeg, Jezus.........kom hier om te 'lurken' en niet om jullie bullshit te lezen

Word lid van het grote discussieforum, desnoods richt je het zelf op. Wat een gezever zeg, Jezus.........kom hier om te 'lurken' en niet om jullie bullshit te lezen

Lurken:
(Een nieuwsgroep lezen zonder er in te posten. Het is zeer aan te bevelen om, als je net nieuw bent in een nieuwsgroep, even een weekje of wat te lurken voordat je aan het posten slaat. Het aantal lurkers in de gemiddelde nieuwsgroep is vaak vele malen groter dan het aantal posters.)

:orly:

anoushanzume534.jpg

Anousha Nzume, 1 van de jankerds (letterlijk) die de actie is begonnen. Stereotypen van een Arabier boeit haar duidelijk minder. Rechter is haar man.

Op 5:30 begint haar gejank:

http://pauwenwitteman.vara.nl/media/304134

Vanaf 10:15 wederom gejank maar dan in een andere uitzending van P&W:

http://pauwenwitteman.vara.nl/media/304740

Oh ja en ze heet eigenlijk Anna Steijn:

http://mwnw.nl/blog/2014/10/15/jan-...aaister-anousha-nzume-een-leugenaarster-46922

Verschrikkelijk mens met een agenda. Meenemen in de zak naar Spanje en bij Frankrijk overboord gooien.

Die Quinsy die dit hele 'debat' in gang heeft gezet is toch zo gek als een deur. Kijk eens wat fragmenten van hem op youtube of lees wat van zijn opiniestukken. Als je niet snapt waarom 3/4e van de NL'ers geen zin heeft om te wijken voor mafketels als hem dan snap je niet veel van mensen an sich.

Al die kul argumenten waarom het sinterklaasfeest aangepast moet worden komen neer op een klein clubje minderheden wat zich, zoals altijx, beledigd voelt. Mensen die zich beledigd voelen zijn zo zielig. Moeten wij ook allemaal beledigd zijn door het stereotype wat geschetst wordt van BB'ers :roflol:

Ja ik heb medelijden met al die arme mensen die zo te doen hebben met zichzelf. Waar naar gewezen wordt en 'zwartepiet' geroepen wordt. Wat moet er op dat moment allemaal door je heen gaan :roflol: Flashbacks naar de slavernij waar je oma altijd haar mond van vol heeft. De karikatuur die geschetst wordt van 'jouw ras'. Wat heb je het toch zwaar in dit land vol disciminatie waar je alle kansen ontnomen worden door je huidskleur en waar mensen ook nog het lef hebben de tradietie in eren te houden om dit feest te vieren. De sint heeft nog net geen witte puntmuts op. Rond sinterklaas worden er ook significant meer n*gers (mag ik dit wordt wel gebruiken, of beledig ik daar iemand mee) opgehangen en staan het land vol branden de kruizen.

Laten we lekker Rayman is laat op TV gaan kijken, en daarna de Dino show. Lachen man. Gelukkig is het leuk als we onszelf als karikatuur neer kunnen zetten. Maar die boze witte mannen. Nee daar moeten we een stokje voor steken.

Gelukkig hweft de sint iig geen kruis meer op zijn mijter, dat heeft een andere club al kunnem verhinderen in hun beledigdheid. De pieten in alle kleuren van de regenboog zodat dat blanke feestje iig geen leuke jeugdherinneringen op roept voor de oudere blanke generatie. Wat een belachelijke vertoning.

Maar wees gerust. Het sinterklaas feest is al lang verpest. Dus welke kleur die pieten ook krijgen, de meeste Nedrrlanders hebbem al lang geen zin meer om het te vieren. En dat heb je dan toch weer mooi geregeld. En het is ook heel gek dat mensen die eigenlijk vrij weinog om de kleur van de piet zelf geven, maar uren kunnen praten over hoe leuk sinterklaas vroeger was (want f**k kerstmis als je jong bent) nu meer en meer stront ziek worden want al die beledigde mensen.

Iets met eigen ramen ingooien.

Het is erg laag om te bepalen voor iemand dat deze autistische trekjes vertoont, terwijl ieder persoon wel trekjes heeft van persoonlijkheidsstoornissen, depressies en allerlei andere aandoeningen, omdat het menselijk is. Leer het verschil.
Misschien, vind het persoonlijk nog lager om iemand dom/achterlijk te noemen als je het zelf fout hebt:roflol:

Als je nou eens de vraag normaal fomuleert met alle informatie erin, dan kan ik normaal antwoord geven. Hier valt nu gewoon geen antwoord op te geven.

wat? Ik heb speciaal al die quotes in elkaar verwerkt ZODAT je alle informatie had -_-'

maar goed... zal je handje vasthouden en je billen afvegen:
Als je een verhaal hebt over een onsterfelijke blanke man die sinds de tijd van de slavernij, in een overwegend blanke maatschappij, enkel met n*gers samenwerkt, dan is er sprake van discriminatie (for all practical purposes -> Lees: de kans dat het puur toeval is en geen discriminatie is zo enorm klein dat het als feit beschouwd mag worden).
Ben je het hiermee eens?

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ----------

Die Quinsy die dit hele 'debat' in gang heeft gezet is toch zo gek als een deur. Kijk eens wat fragmenten van hem op youtube of lees wat van zijn opiniestukken. Als je niet snapt waarom 3/4e van de NL'ers geen zin heeft om te wijken voor mafketels als hem dan snap je niet veel van mensen an sich.

Al die kul argumenten waarom het sinterklaasfeest aangepast moet worden komen neer op een klein clubje minderheden wat zich, zoals altijx, beledigd voelt. Mensen die zich beledigd voelen zijn zo zielig. Moeten wij ook allemaal beledigd zijn door het stereotype wat geschetst wordt van BB'ers :roflol:

Ja ik heb medelijden met al die arme mensen die zo te doen hebben met zichzelf. Waar naar gewezen wordt en 'zwartepiet' geroepen wordt. Wat moet er op dat moment allemaal door je heen gaan :roflol: Flashbacks naar de slavernij waar je oma altijd haar mond van vol heeft. De karikatuur die geschetst wordt van 'jouw ras'. Wat heb je het toch zwaar in dit land vol disciminatie waar je alle kansen ontnomen worden door je huidskleur en waar mensen ook nog het lef hebben de tradietie in eren te houden om dit feest te vieren. De sint heeft nog net geen witte puntmuts op. Rond sinterklaas worden er ook significant meer n*gers (mag ik dit wordt wel gebruiken, of beledig ik daar iemand mee) opgehangen en staan het land vol branden de kruizen.

Laten we lekker Rayman is laat op TV gaan kijken, en daarna de Dino show. Lachen man. Gelukkig is het leuk als we onszelf als karikatuur neer kunnen zetten. Maar die boze witte mannen. Nee daar moeten we een stokje voor steken.

Gelukkig hweft de sint iig geen kruis meer op zijn mijter, dat heeft een andere club al kunnem verhinderen in hun beledigdheid. De pieten in alle kleuren van de regenboog zodat dat blanke feestje iig geen leuke jeugdherinneringen op roept voor de oudere blanke generatie. Wat een belachelijke vertoning.

Maar wees gerust. Het sinterklaas feest is al lang verpest. Dus welke kleur die pieten ook krijgen, de meeste Nedrrlanders hebbem al lang geen zin meer om het te vieren. En dat heb je dan toch weer mooi geregeld. En het is ook heel gek dat mensen die eigenlijk vrij weinog om de kleur van de piet zelf geven, maar uren kunnen praten over hoe leuk sinterklaas vroeger was (want f**k kerstmis als je jong bent) nu meer en meer strond ziek worden want al die beledigde mensen.

Iets met eigen ramen ingooien.
ben je serieus? Elke keer als er weer een stereotyperende, hypocriete reportage gemaakt wordt of als er een reportagemaker op dbb komt vragen voor mensen om mee te werken begint 99% hier te ragen als een gek. (en terecht)

Terug
Naar boven