Lees eens beter vrouw, er staat duidelijk dat je teveel shit hebt om je druk om te maken, DAT jij je energie niet kwijt wilt aan iets waar je niets aan kan doen. (discussieren over een topic waar je denkt dat je niets aan kan doen is je energie steken in iets waar je niets aan kan doen)
Lees eens beter vrouw, ik zei dat je geen fucks geeft om het het feit dat jij discussieert ten voordele van een racistisch standpunt. Nergens zei ik dat je een f**k geeft om welke kant dan ook VAN dat standpunt.
Nou, dan bij deze heb je gelijk, dat zei ik en dat zei ik dan verkeerd want ik bedoelde dat ik me niet druk ga maken om iets dat ik niet kan veranderen.
Drukmaken is iets anders dan energie steken in een discussie over een onderwerp.
Virusje gaf aan dat de meeste niet eens inzien dat het racistisch is. Jij antwoorde erop dat ik dat wel zie, maar er geen f**k om geef. (geen f**k geven om het feit dus dat het racistisch is). Dat is iets anders dan geen f**k geven om het feit dat ik er dan om discussieer. Een discussie voeren betekent niet dat je geen f**k geeft om iemand anders zijn/haar standpunten en visies. Dat is het mooie van discussie voeren, het gaat niet om gelijk krijgen, het gaat erom dat andere in kunnen zien dat iemand anders, het anders vindt dan jij.
Ik ben al tot dat punt gekomen, want ik kan (anders dan gisteren) wel inzien dat mensen het racistisch vinden, maar dat betekent niet dat ik er dan ineens mee instem dat het moet worden verandert of dat ikzelf het racisme vind.