XXL Nutrition

Breaking News Bekende Nederlanders voor Zwart Piet make-over

Kijk eens hoe multicult en politiek correct wij zijn.

Ik dacht alijd dat slaven het slecht hadden maar niets is blijkbaar minder waar. Slaven renden vroeger dus gewoon in hippe pakjes met een glimlach rond terwijl ze snoepgoed strooiden en cadeautjes uitdeelden. En dat ook maar 2 weken per jaar want de rest van het jaar hielden ze vakantie in het zonnige spanje.

er waren vast wel slaven die goed behandeld werden en hun werk relatief leuk vonden, praat hun slaaf-zijn op geen enkele manier goed.

Als zwarte piet toch geen n*ger is en zwart is door het roet, gooi dan gewoon die afropruiken weg?

Ze maken zich toch wel erg druk, de mensen die zich "beledigd" voelen. En dat alles omdat Sinterklaas de zogenaamde "leiding" heeft over zwarte piet. Maak ze gewoon gelijkwaardig en de argumenten dat Piet een slaaf is kunnen de prullenbak in en hij kan mooi zo zwart als roet blijven.

er waren vast wel slaven die goed behandeld werden en hun werk relatief leuk vonden, praat hun slaaf-zijn op geen enkele manier goed.

Als zwarte piet toch geen n*ger is en zwart is door het roet, gooi dan gewoon die afropruiken weg?

Als zwarte piet wel gewoon een n*ger is, zoals de Sint een blanke is en ze fungeren als duo, wat is dan het probleem?

Als zwarte piet wel gewoon een n*ger is, zoals de Sint een blanke is en ze fungeren als duo, wat is dat het probleem?

het is niet "sint en piet", het is "sint en pieten", zijn tientallen werkkrachten zijn uitsluitend n*gers. Kan je op geen enkele manier verantwoorden dat het geen referentie is naar de tijd van slavernij of dat er geen sprake is van discriminatie (waarom mag een blanke niet werken voor sinterklaas als je een bullshit verhaaltje gaat ophangen dat piet gewoon betaald wordt voor zn diensten?).

Dus de bedoeling is dat mensen zich gaan verkleden als Piet, in hun oude kostuum, maar dan met gekleurde schmink? (geen zwarte, bruine, blanke, lichtroze, licht getinte of gele schmink uiteraard).

Of veranderen er meer dingen? Ik snap namelijk niet helemaal wat ze bereiken met de schmink alleen te verwijderen. Dan heb je geen zwarte slaaf (zij vinden het slaven) maar een blanke slaaf. Dus wat is het punt?

het is niet "sint en piet", het is "sint en pieten", zijn tientallen werkkrachten zijn uitsluitend n*gers. Kan je op geen enkele manier verantwoorden dat het geen referentie is naar de tijd van slavernij of dat er geen sprake is van discriminatie (waarom mag een blanke niet werken voor sinterklaas als je een bullshit verhaaltje gaat ophangen dat piet gewoon betaald wordt voor zn diensten?).

Je doet nu net of dat iets slechts was???

Is ontstaan in de tijd dat n*gers nog slaven waren..
Hoelang is dat wel niet geleden? Wie heeft daar nu nog voor last van? Ik kan me echt niet voorstellen dat je je minder voelt omdat je een zwarte piet ziet lopen.
En dan nog, dan pas je em aan > dus zwarte piet krijgt andere kleur.
Maar zwarte piet staat symbool voor slaaf, dus je verplaatst alleen t probleem??
Als het een gele piet word vind je het dan niet meer racisme? Die link blijft altijd toch? zwarte, gele, blanke, blauwe piet is slaaf. of iig staat symbool voor de slaaf van vroeger.

het is niet "sint en piet", het is "sint en pieten", zijn tientallen werkkrachten zijn uitsluitend n*gers. Kan je op geen enkele manier verantwoorden dat het geen referentie is naar de tijd van slavernij of dat er geen sprake is van discriminatie (waarom mag een blanke niet werken voor sinterklaas?).

Als je ze als duo laat fungeren en gelijkwaardig neerzet, is het toch opgelost?

Betaald? Het is een duo, niemand wordt betaald. Sint en Piet helpen elkaar, ipv dat Piet de Sint helpt. Alleen deze verandering is genoeg.

Is ontstaan in de tijd dat n*gers nog slaven waren..
Hoelang is dat wel niet geleden? Wie heeft daar nu nog voor last van? Ik kan me echt niet voorstellen dat je je minder voelt omdat je een zwarte piet ziet lopen.
En dan nog, dan pas je em aan > dus zwarte piet krijgt andere kleur.
Maar zwarte piet staat symbool voor slaaf, dus je verplaatst alleen t probleem??
Als het een gele piet word vind je het dan niet meer racisme? Die link blijft altijd toch? zwarte, gele, blanke, blauwe piet is slaaf. of iig staat symbool voor de slaaf van vroeger.

het feit dat alle pieten n*gers zijn staat symbool voor slavernij.

346818.jpg

en hoe ga jij bij de jaarlijkse sinterklaasoptocht dat snoep uitdelen aan al die kutkoters als er maar 1 piet is?

Er kunnen meerdere Pieten aanwezig zijn, zie niet in waarom dan per definitie de Sint als Leidinggevende moet worden gezien?

Er kunnen meerdere Pieten aanwezig zijn, zie niet in waarom dan per definitie de Sint als Leidinggevende moet worden gezien?

als er meerdere pieten zijn dan is het geen duo meer...

daarenboven: als er meerdere pieten zijn en jij komt af met het verhaaltje dat de sint niet meer de leider is, dat is zowat hetzelfde als een cultuur waar er een sint is die pieten met de zweep geeft die het verhaaltje verzint dat elke piet toevallig een bondage fetish heeft, om zo de obvious referentie naar slavernij weg te wuiven:roflol:

De vraag die ik me stel bij deze onderwerpen: Als je dit daadwerkelijk zou aanpassen, waar ga je de grens dan trekken, hoe ver moet je gaan om iedereen tevreden te houden. Als je zo met elke minderheid rekening moet gaan houden dan pleeg je culturele zelfmoord. En als dit opgelost is vinden ze wel weer iets anders waar ze op kunnen zeuren, kan je het evengoed gewoon zo laten.

• Topic Starter Topic Starter
Dus de bedoeling is dat mensen zich gaan verkleden als Piet, in hun oude kostuum, maar dan met gekleurde schmink? (geen zwarte, bruine, blanke, lichtroze, licht getinte of gele schmink uiteraard).

Of veranderen er meer dingen? Ik snap namelijk niet helemaal wat ze bereiken met de schmink alleen te verwijderen. Dan heb je geen zwarte slaaf (zij vinden het slaven) maar een blanke slaaf. Dus wat is het punt?

Stereotype karikatuur van een n*ger (zoals te zien in vele prenten van vroeger):
Dikke rode lippen
Kroes haar
Zwarte huidskleur

Als het dus niet meer op een typische karikatuur van een n*ger lijkt is er dus ook geen link meer met slavernij. Dan zijn het gewoon allemaal verschillende soorten mensen in dienst van Sinterklaas. Opties zijn onder andere:
- Roetvegen ipv zwarte schmink (realistischer ook)
- Alle soorten kleuren pieten
- Andere soorten pruiken / geen pruiken

Alsof die kinderen het nou uitmaakt of piet geel, bruin of paars is. Zij willen gewoon cadeau'tjes. Bovendien worden er al zoveel leugens verteld tegen die kindjes over sinterklaas dat ik het probleem niet zo zie op dat punt. (Wie heeft er tegenwoordig nog een werkende schoorsteen?)

het feit dat alle pieten n*gers zijn staat symbool voor slavernij.

Maar als je ze nu blank maakt is het hele probleem opgelost?
Die link die blijft... zoals ik net zei. Of ze nu zwart zijn of blank.
Dan wil je dus dat de blanken symbool moeten staan als slaven ipv de zwarten.

Terug
Naar boven