XXL Nutrition

Breaking News Bekende Nederlanders voor Zwart Piet make-over

het feit dat alle pieten n*gers zijn staat symbool voor slavernij.

Nee, piet is een n*ger en er zijn meerdere pieten. Logisch dat ze allemaal zwart zijn,vandaar de naam. Net als meerdere clowns allen wit geschminkt zijn en rood haar hebben. Daarom zijn het clowns. Ze zien er gewoon zo uit... lastig te accepteren misschien.

Stereotype karikatuur van een n*ger (zoals te zien in vele prenten van vroeger):
Dikke rode lippen
Kroes haar
Zwarte huidskleur

Als het dus niet meer op een typische karikatuur van een n*ger lijkt is er dus ook geen link meer met slavernij. Dan zijn het gewoon allemaal verschillende soorten mensen in dienst van Sinterklaas. Opties zijn onder andere:
- Roetvegen ipv zwarte schmink (realistischer ook)
- Alle soorten kleuren pieten
- Andere soorten pruiken / geen pruiken

Alsof die kinderen het nou uitmaakt of piet geel, bruin of paars is. Zij willen gewoon cadeau'tjes. Bovendien worden er al zoveel leugens verteld tegen die kindjes over sinterklaas dat ik het probleem niet zo zie op dat punt. (Wie heeft er tegenwoordig nog een werkende schoorsteen?)

Wat jij noemt is karikatuur van een n*ger, maar waar is dan de link naar slaaf?

Als ik het karikatuur benoem van een blanke van vroeger, dan wordt dat toch ook niet direct gelinkt naar een baas?

als er meerdere pieten zijn dan is het geen duo meer...

daarenboven: als er meerdere pieten zijn en jij komt af met het verhaaltje dat de sint niet meer de leider is, dat is zowat hetzelfde als een cultuur waar er een sint is die pieten met de zweep geeft die het verhaaltje verzint dat elke piet toevallig een bondage fetish heeft, om zo de obvious referentie naar slavernij weg te wuiven:roflol:

Ach, al waren er 10 sinterklaasjes en 1 piet dan was het nog niet goed. Was Piet nog de slaaf. Heb je 1 Sinterklaas en 10 Pieten, zijn Pieten toch nog de slaven... nergens voor nodig, je moet het alleen een beetje willen.

Weer zo'n achterlijk argument van jou zeg.
Als alle pieten blank zouden zijn, zou je denk ik geen enkele seconde nadenken over slavernij of wel?

ligt eraan.
Stel dat je een cultuur hebt die blanke mensen ronselt uit naburige landen waaruit een sinterklaastraditie groeit met die slaven als pieten.
Situatie 1: die mensen uit de naburige landen hebben buiten hun huidskleur iets wat hen uniek identificeert: als alle pieten die karakteristiek hebben dan zou iedereen nadenken over slavernij.
Situatie 2: die mensen uit de naburige landen lijken identiek op hun eigenaars -> iedereen kan dus piet worden en dus kan je het verhaaltje zonder dat iemand nog denkt aan slavernij aanpassen.

ligt eraan.
Stel dat je een cultuur hebt die blanke mensen ronselt uit naburige landen waaruit een sinterklaastraditie groeit met die slaven als pieten.
Situatie 1: die mensen uit de naburige landen hebben buiten hun huidskleur iets wat hen uniek identificeert: als alle pieten die karakteristiek hebben dan zou iedereen nadenken over slavernij.
Situatie 2: die mensen uit de naburige landen lijken identiek op hun eigenaars -> iedereen kan dus piet worden en dus kan je het verhaaltje zonder dat iemand nog denkt aan slavernij aanpassen.

Je beseft dat blanken slaven vroeger blanke bazen hadden he?
Een blanke Sint met blanke Pieten, zou dus alsnog een link naar slavernij zijn.

Ik wil niet dat sint op een wit paard rijdt

Toch lekker handig zo'n roedel n*gers die alles voor je doen?

ligt eraan.

Maakt dit het verhaal per definitie anders?
De Pieten blijven hierbij de slaven van Sinterklaas. Het blijft een ode aan de slavernij. Het zijn alleen niet meer de specifieke slaven van een bepaald ras. Blijft toch vreemd waarom we dit dan wel meteen zouden goedkeuren. Beter maken we sint en piet gelijkwaardig in rang. Helemaal geen slavengeschiedenis meer nodig.

Dit geeft meteen de groep feministen geen kans meer te protesteren waarom de leider Sinterklaas altijd een man is en tussen de pieten wel vrouwelijke leden aanwezig zijn. Net zo oneerlijk als de rassenkwestie.

Nee, piet is een n*ger en er zijn meerdere pieten. Logisch dat ze allemaal zwart zijn,vandaar de naam. Net als meerdere clowns allen wit geschminkt zijn en rood haar hebben. Daarom zijn het clowns. Ze zien er gewoon zo uit... lastig te accepteren misschien.
een clown is een karikatuur, om jouw analogie geldig te maken moet een piet dat ook zijn en het negroide zijn moet een fundamenteel onderdeel van die karikatuur zijn, en dat is nog 1000x zo erg/beledigend dan een referentie naar slavernij in een achterlijke volkstraditie:roflol:

Ach, al waren er 10 sinterklaasjes en 1 piet dan was het nog niet goed. Was Piet nog de slaaf. Heb je 1 Sinterklaas en 10 Pieten, zijn Pieten toch nog de slaven... nergens voor nodig, je moet het alleen een beetje willen.
ligt aan de rolverdeling van die sinterklaasjes en piet.

Je beseft dat blanken slaven vroeger blanke bazen hadden he?
Een blanke Sint met blanke Pieten, zou dus alsnog *hier* een link naar slavernij zijn.
je vergeet 1 woordje (*hier*): "mogelijk"

Een verhaal over een blanke sint met blanke pieten is 1000x makkelijker te linken met iets dat niets met slavernij of discriminatie te maken heeft. Probeer hetzelfde eens te doen voor een (onsterfelijke) blanke die enkel (sterfelijke) n*gers in dienst (of als volwaardige partner) neemt.
Maw in de 600 jaar dat sinterklaas leeft heeft hij minstens 10 generaties pieten gehad (aangenomen dat ze allemaal 60 jaar werkten voor/met sinterklaas) die allemaal n*gers waren, hoe verklaar je dat zonder dat discriminatie in het spel komt?

Maakt dit het verhaal per definitie anders?
De Pieten blijven hierbij de slaven van Sinterklaas. Het blijft een ode aan de slavernij. Het zijn alleen niet meer de specifieke slaven van een bepaald ras. Blijft toch vreemd waarom we dit dan wel meteen zouden goedkeuren. Beter maken we sint en piet gelijkwaardig in rang. Helemaal geen slavengeschiedenis meer nodig.

Dit geeft meteen de groep feministen geen kans meer te protesteren waarom de leider Sinterklaas altijd een man is en tussen de pieten wel vrouwelijke leden aanwezig zijn. Net zo oneerlijk als de rassenkwestie.
zelfde als wat ik tegen hell zei, blanke sint met blanke pieten is 1000x makkelijker te hervertellen en zo te linken aan iets dat niets met slavernij/discriminatie te maken heeft.

je vergeet 1 woordje (*hier*): "mogelijk"

Een verhaal over een blanke sint met blanke pieten is 1000x makkelijker te linken met iets dat niets met slavernij of discriminatie te maken heeft. Probeer hetzelfde eens te doen voor een (onsterfelijke) blanke die enkel (sterfelijke) n*gers in dienst (of als volwaardige partner) neemt.

Lukt mij vrij makkelijk. Degene die blind zijn voor andere mogelijkheden en alles maar racisme noemen, die kunnen het niet zien als iets dat niets met slavernij of discriminatie te maken heeft.

Weet je hoe ik het zie?

We hebben nu zwarten (zwarte piet, goh) in het feest, ze doen mee, mogen kinderen cadeautjes en snoep geven, mogelijk dansen en optreden.
Maar omdat mensen zo nodig moeten zeiken over dat hij zwart is en dit dus gelinkt wordt met slavernij (wat dikke BS is), worden de zwarten verbannen uit het feest. Zwarte piet moet weg, mag geen kinderen meer blij maken en niet meer dansen en optreden.
Is dat dan geen discriminatie?..

Ze willen iets dat heel misschien door enkele mensen in deze samenleving kan worden gezien als een verband met slavernij, aangaan door te discrimineren. Well done.

Lukt mij vrij makkelijk. Degene die blind zijn voor andere mogelijkheden en alles maar racisme noemen, die kunnen het niet zien als iets dat niets met slavernij of discriminatie te maken heeft.
enlighten me zodat ik mn bek kan houden en jou en calimera gelijk kan geven :)

Weet je hoe ik het zie?

We hebben nu zwarten (zwarte piet, goh) in het feest, ze doen mee, mogen kinderen cadeautjes en snoep geven, mogelijk dansen en optreden.
Maar omdat mensen zo nodig moeten zeiken over dat hij zwart is en dit dus gelinkt wordt met slavernij (wat dikke BS is), worden de zwarten verbannen uit het feest. Zwarte piet moet weg, mag geen kinderen meer blij maken en niet meer dansen en optreden.
Is dat dan geen discriminatie?..

Ze willen iets dat heel misschien door enkele mensen in deze samenleving kan worden gezien als een verband met slavernij, aangaan door te discrimineren. Well done.
zoals ik al zei, gooi de afropruik weg zodat het geen n*ger meer is en hij enkel zwart is door het roet van de schoorsteen (wat de meeste kinderen toch al dachten) en je hebt geen probleem.

enlighten me zodat ik mn bek kan houden :)

zoals ik al zei, gooi de afropruik weg zodat het geen n*ger meer is en hij enkel zwart is door het roet van de schoorsteen (wat de meeste kinderen toch al dachten) en je hebt geen probleem.

Dat hoef ik niet te doen, dat doen vele kinderen al.
Zoals meeste hier al zeiden, als kind dachten wij niet eens aan slavernij of discriminatie. Wat we wel dachten? Het was een verhaal. Gewoon een simpel verhaal, en dat kun je zodanig maken dat dit niks te maken heeft met slavernij of discriminatie.

een clown is een karikatuur, om jouw analogie geldig te maken moet een piet dat ook zijn en het negroide zijn moet een fundamenteel onderdeel van die karikatuur zijn, en dat is nog 1000x zo erg/beledigend dan een referentie naar slavernij in een achterlijke volkstraditie:roflol:
.

Per definitie mag een karikatuur dus niet zwart zijn? Maar wit mag wel, gezien de clowns? Mogen alle roodharigen nu ook gaan klagen dat elke clown een karikatuur van hen is en dat dit een belediging voor alle roodharigen is?

Pure aandacht die ze willen hebben, het zijn vooral ''bners'' die al helemaal uit zijn en niemand meer wat om geeft dus zoeken ze via deze weg weer de spotlights op.

Terug
Naar boven