XXL Nutrition

Belangrijke data terugzetten (backup)

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
En dan komt er een tijd dat je hele C schijf-backuppen toch wel degelijk belangrijk en op tijd is geweest!!

Voor alle duidelijkheid ik moet een 99,9% garantie hebben dat deze terugzetten (backup) van de gehele C schijf veilig is en min of meer een 99,9% garantie geeft dat ik dadelijk alles heb zoals het was (voor de backup) qua; bestanden,geinstalleerde programs, instellingen,data-capaciteit etc...

Dit kan en mag eigenlijk niet misgaan daar het om zeer belangrijke data gaat en ook nog een x aantal 10 Gb's

Wat is het probleem/situatie-schets;

* Mijn desktop (asus p5v moederboard, 2 gb ram geh. core 2 duo; 1,86 ghz) zelfbouw.
* problemen zijn eigenlijk onstaan na de schijfopruiming,defragmentatie. Deze zijn uitgevoerd na de backup (thank god for it)
* Er zit voor alle duidelijkheid geen internet op, geen internet aansluiting.
* Er is met 2 verschillende virusscanners gescand en niets gevonden.

Problemen bestaan uit:

- zomaar uitvallen vooral tijdens bewerkingen.
- Instabiliteit van externe audio apparatuur (alhoewel dit ergens nogal meevalt)
- Problemen met opstarten (schijfdefrgematie soms...)
- vastlopen op allerlei zaken
- geen voledige weergave van bijv. takenbalk (soms...)

Ik heb dus de gehele C-schijf gebackupt met alles zoals het was en is.
Ik heb geen enkel verstand en ervaring met backuppen terugzetten. Laastaan met erg belangrijke bestanden/data.

1. Hoe alles terug te zetten (northon Gost 12). Moet ik eerst alles c shijf leegmaken (erg angstig:( voor).
2. Neem aan dat ie er net zolang overdoet met het terugzetten als het backuppen zelf?
3. lopen mijn interne G en E schijf gevaar?
4. Hoe kan ik dit alles zo; accuraat,veilig en slim mogelijk doen?
5. Hoef ik dadelijk geen complete programma's meer te herinstaleren?
6. Welke zaken,feitjes enz... moet ik rekening mee houden?

Voor meer vragen,details,info vraag me maar raak!

Kan je niet gewoon systeemherstel doen en terug gaan naar datum waar alles nog werktte?

• Topic Starter Topic Starter
dat heb ik al gedaan. Ik heb zelf een herstelpunt gemaakt (+ naam gegeven).
Nu je dat toch vraagt. Mijn wedervraag:

Wat is het verschil tussen de systeemherstelpunt (zelf gemaakt + naam gegeven) en die van bijv. een dag ervoor (gewoon van zijn eigen-niet zelf gemaakt).

Gelieve niet de breaking news tag te misbruiken ik kan die steeds overal weghalen..

dat heb ik al gedaan. Ik heb zelf een herstelpunt gemaakt (+ naam gegeven).
Nu je dat toch vraagt. Mijn wedervraag:

Wat is het verschil tussen de systeemherstelpunt (zelf gemaakt + naam gegeven) en die van bijv. een dag ervoor (gewoon van zijn eigen-niet zelf gemaakt).

Niets, de een gaat gewoon een dag verder terug. Wordt tegenwoordig automatisch door computer gedaan. Best kan je dus zover mogelijk als je kan terug gaan.

oke, zal dit eerst eens gaan proberen en de totale gehele terug-backupping (northin ghost) als allerlaatste eventuele optie te gebruiken.

Excuses Thijl voor idd. die ''breaking news'', dat was niet direct nodig. Wel vriendelijk verzoek uitroepteken (berichticoon) te laten staan.

Het is nu 21 mei en ik wil graag naar bijv. 1 of 2 mei als systeemherstel.
Probleem echter: Dat is niet gemarket als systeemherstelpunt? Hoe doe ik dit als nog? (heb het idee dat dit ergens in te stellen moet zijn, dat vrijwel ala datums als systeemherstelpunt gekozen moeten kunnen worden.

Ik keek nmelijk op een andere comp. bij me thuis en zag dat daar alle datums gekozen konden worden als systeemherstelpunt. leek erop alsof de computer zelf een controlepunt had gemaakt (?)

Hoe zorg ik dat ik alsnog kan herstellen naar begin mei ?

Is er ook geen datum beschikbaar voor 2 mei?

hij maakt alleen een herstelpunt als jij iets veranderd in de computer, en anders niet.

Ik zou eerst gewoon een nieuwe voeding erin doen (lost de gekste problemen op) of hem op een geaard stopcontact aansluiten.

Ik zou gewoon een externe hdd kopen en alles met de hand kopieren naar die schijf. dan zijn ook alle 'bugs' eruit.

Dan gewoon de comp opnieuw installeren en alle programma's ook weer.
Als je t te gevaarlijk vind breng je m toch gewoon naar zo'n computerwinkel en zeg dat ie raar doet en dat alle data bewaard moet blijven.
Kunnen ze ook gelijk je email en contactenlijsten kopieren

gr m

Even van mijn kant: Ermee naar de winkel gaan is de allerlaaste optie in het ergste van het ergste horrorscenario. Er staat teveel belangrijke data op en er hangt teveel externe devices aan dwz: kabels,plugjes,apparaten enz...

Het zijn zo'n speciale prgramma's (audio-visuele cirquit) dat wanneer ik alles moet hersinstaleren ik maanden bezig zou zijn (en weer opnieuw hulp moet inschakelen lees; ook uitbetalen).

Email,internet,contactpersonen zijn niet op deze computer (lees; geen internet aansluiting; bewust keuze).

Wel zou dat voedingverhaaltje een eventuele optie kunnen zijn, alhoewl ik daar sceptisch over ben. Bedoel je dan een kabel-kwestie of een complete voedingsblok?

Eerst wil minder rigoreuze maatregelen treffen.

om t makkelijk te maken kan je een image maken van je schijf en die terugzetten om een lege schijf maar dan is t probleem niet verholpen denk ik

En die voeding dan bedoel ik t hele blok wat in de kast zit.

Is er niet een handige buurman daar?

gr m

off topic :voedingverhaaltje heb je misschien wel eens gelijk in Fable. Ik heb al eens eerder met de gedachte rondgelopen om er een 600-650 watt blok in te zetten. Nu heb ik een 450 watt. Maar mijn maat (handige buurman:D) zei dat hij daar niet direct het nut van inzag.

Wanneer ik mijn computer een heel end stabieler heb, heb ik al zitten denken aan uitbreidingen in de volgende vorm: betere koeling, nieuw processor (quad core 2,66ghz), (opnieuw) proberen van 1 GB ram erbij te knallen en zo ( een 3 gb ram te hebben), andere voedingsblok.

Maar dat is nu niet aan de orde (nog niet).

on topic

Ik heb even gekeken nog eens naar systeemherstel. En het is buiten het niet kunnen selecteren van een herstelpunt-datum, is het ook niet mogelijk om zelfs bijv. terug te gaan naar april of vooruit naar juni.

Het lijkt mij dat er ergens ies moet worden ingesteld zodat die functies qua systeemherstel aangaande weer boven komen. Want dat moet gewoon ergens mogelijk zijn (deze comp. heeft dat nl. allemaal wel).

Verder heb ik alles (nogmaals voor de duidelijkheid) al gebackupt (dwz: de gehele C schijf) maar ik wil eerst zoals eerder gezegd minder rigoreuze maatregelen treffen alvorens gek te gaan doen in de vorm van....

Dat progje had ik al. Alleen gezien het feit dat vermoedelijk;
schijfdefragemnatie, schijfopruiming (in)direct voor instabiliteit hebben gezorgd. Ben ik erg huiverig geworden voor dergelijke programma's.

Ook heb ik bepalde bestandjes die eerst werkte, onbruikbaar zijn geworden en wanneer ik ga cleanen, er af worden geflikkerd omdat ze ''onbuikbaar'' zijn geworden. Terwijl ik deze eigenlijk wl nodig heb.

Ik wil het eigenlijk echt op systeemherstel gooien (als eerste optie) daar ik verwacht als ik maar genoeg terug ver terug ga. Het belangrijkste ''wel goed komt''.

Ook vreemd; Ik heb zelf op 10 mei een herstelpunt gemaakt en kan nu niet terug vreemgenoeg. Daar het niet meer als systeemherstelpunt staat.

Net even geprobeerd daar ik de keuze had om naar 19 mei terug te gaan. Wanneer ik dat doe zegt systeemhrstel: Kan herstelpunt niet maken.

maken???????????????

ik dacht dat je een herstelpunt wilde terugzetten

het was niet mogelijk (toen ik opdracht had gegeven) om terug te gaan naar 19 mei. Om de systeemherstel opdracht uit te voeren. Waarom geen idee.

Terug
Naar boven