Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat betaal je in belgenland voor de overblijf voor je kind?
True, dan klinkt de belasting al een stuk logischer. Hadden ze wel wat duidelijker mogen vermelden in het artikelGeen belasting, wel bijdrages voor overblijven (in de middag op school blijven om je boterham te eten).
Als de kinderen niet naar huis mogen om hun boterham te eten, dan vind ik dát eerder belachelijk dan het feit dat ze er geld voor vragen.
In de ochtend dat ze een kwartier pauze hebben, horen ze geen hele boterhammen te eten, dat is voor de lunchpauze thuis.
Als ze de keuze hebben om naar huis te gaan of op school te blijven eten, is de maatregel niet anders dan in Nederland; voor een kind dat op de basisschool mee-eet (overblijft) moet worden betaalt.
Dus de vraag van mij is dus alsnog, gaan die kinderen niet rond 12 uur naar huis om te eten?

Wut? Met welk recht kunnen ze geld vragen om eigen voedsel te mogen opetenEn als je niet betaalt, gooien ze je boterhammen in de vuilbak ofzo?
onzin, enorm veel scholen in belgie verplichten de kinderen om smiddags op school te blijven (not to mention de winst die ze maken door drankverkoop). Daar mogen ze dus geen geld voor vragen.
(quote iemand dit eens zodat dat kindje dat mij op de negeerlijst heeft haar bek eindelijk weer eens houdt)
En als ze dat wel doen, dan is het uiteraard belachelijk om extra geld te vragen.Alstu.
Maar klopt dit? Bij de school waar ik zat, werd ook streng toegezien dat niemand s'middags de school zou verlaten die dat niet mocht, maar al wie toestemming van de ouders had, mocht wel gewoon naar buiten. Ze kunnen de kinderen toch niet opsluiten in het schoolgebouw als de ouders daar niet mee akkoord gaanEn als ze dat wel doen, dan is het uiteraard belachelijk om extra geld te vragen.

Een aantal jaren geleden was het normaal dat de leraars tijdens de middag toezicht hielden in de kantine.
Onder druk van de vakbond werd deze taak geschrapt, en werden de scholen dus verplicht iemand aan te werven om deze taak uit te voeren. Dat kost geld en scholen vragen nu aan de ouders om dit te betalen.
Sommige scholen vragen 25 eurocent, maar er zijn reeds scholen die 1,5 euro per kind per dag vragen.

waar slaat dat overigens op, leraars moeten sowieso maar 22uur/week werken voor een vol loon, mag wel een paar keer per week middagtoezicht inclusief zijn![]()
Het is niet omdat je maar 22 uur werkt dat je niet minder dan 37 uur aanwezig bent op school he;
Mijn vrouw is schooljuf en dit is haar dagschema: aanwezig op school om 8u00 tot 16u00, en om de iedere dag toezicht (dus zelf bijna geen pauze). Ze is dus alle dagen 8 uur aanwezig op school. Vrijdag soms tot 18u00 om da klas terug klaar te maken voor de maandagmorgen.
Hoe jij aan 22 uur komt is me een raadsel.

Ohja want lesvoorbereiding, vergaderingen en andere shit telt niet als werkenje moet maar 22uur lesgeven als leraar voor zover ik weet, pauze heb je dus meer dan genoeg![]()

je moet maar 22uur lesgeven als leraar voor zover ik weet, pauze heb je dus meer dan genoeg
(zie net dat dit over basisschool gaat, 22uur regel is daar wellicht niet van toepassing, nvm)
PvdA gaat elke absurditeit te boven.Ik ken geen enkele belasting in NL die ook maar in de buurt komt van de absurditeit van een boterhambelasting. Aware me.
DRONTEN - Er is een storm van kritiek opgestoken over het plan voor de invoering van een vermakelijkheidsbelasting in Dronten.
De PvdA heeft een motie ingediend om de invoering van vermakelijkheidsbelasting te onderzoeken en kreeg daarin steun van bijna de voltallige gemeenteraad. De afdeling Flevoland van de Jongerenorganisatie Vrijheid en Democratie (JOVD) is verbolgen over het voorstel. Toeristen én ondernemers worden hierdoor gedupeerd, aldus een verontwaardigde JOVD-voorzitter Koen Bokhorst. Hij merkt op dat de toeristenbelasting er al is om geld te ontvangen voor mensen die zich komen vermaken in de gemeente: "Met deze 'pleziertax' dupeert de PvdA toeristen die bijvoorbeeld een bezoek brengen aan Walibi of het naastgelegen evenemententerrein.
Die belasting is nooit ingevoerdPvdA gaat elke absurditeit te boven.
Plezier? BETALEN!