- Waardering
- 415
- Lengte
- 1m68
- Massa
- 88kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klopt het is nog maar een voorstel. Maar het feit dat iemand zoiets voorstelt en mensen het er mee eens zijn is absurd.Die belasting is nooit ingevoerd
Maar ben het met je eens dat PvdA absurd is.
Alsof we het eens zijn met onze waardeloze politici en hun handlanger-bureaucraten, en daarom heel het land debiel is. Altijd dat veralgemenen en simplisme,... in Nederland is er trouwens nooit debiele regulering en de belastingen zijn niet hoog...Belgen zijn gek
Dit is, naast de VS, het debielste Westers land dat ik ken. Ook met die razzia's voor AAS in sportscholen.
Basisschool kost in Belgie helemaal geen drol en ze mogen al vanaf 2,5 jaar ernaartoe. Het is gewoon verkapte gratis dagopvang voor de jongsten.
Overigens kost buitenschoolse opvang en kinderdagverblijfnin belgie ook maar een fractie van wat het je in Nederland kost.
Ik had inderdaad moeten zeggen 'de Belgische regering'Alsof we het eens zijn met onze waardeloze politici en hun handlanger-bureaucraten, en daarom heel het land debiel is. Altijd dat veralgemenen en simplisme,... in Nederland is er trouwens nooit debiele regulering en de belastingen zijn niet hoog...
Voor de rest natuurlijk eens.

, maar dat heeft elk land. Echter, sommige dingen die ik uit België hoor slaan toch wel alles.Het gaat om de middagpauze!!!!! Dit "BUITENSCHOOLSE " kinderopvang noemen is gewoon absurd..
Nogmaals:
Een aantal jaren geleden was het normaal dat de leraars tijdens de middag toezicht hielden in de kantine.
Onder druk van de vakbond werd deze taak geschrapt, en werden de scholen dus verplicht iemand aan te werven om deze taak uit te voeren. Dat kost geld en scholen vragen nu aan de ouders om dit te betalen.
Sommige scholen vragen 25 eurocent, maar er zijn reeds scholen die 1,5 euro per kind per dag vragen.
Het gaat om de middagpauze!!!!! Dit "BUITENSCHOOLSE " kinderopvang noemen is gewoon absurd..
Nogmaals:
Een aantal jaren geleden was het normaal dat de leraars tijdens de middag toezicht hielden in de kantine.
Onder druk van de vakbond werd deze taak geschrapt, en werden de scholen dus verplicht iemand aan te werven om deze taak uit te voeren. Dat kost geld en scholen vragen nu aan de ouders om dit te betalen.
Sommige scholen vragen 25 eurocent, maar er zijn reeds scholen die 1,5 euro per kind per dag vragen.
Wat ik ermee wil zeggen: Niet zeuren om die paar euro extra. Leraren hebben ook recht op pauze. Dus de overblijfjuf moet worden betaald. Dat doen de kinderen die overblijven dmv een bijdrage. Die waarschijnlijk niet eens toereikend..
Ze blijven niet over. Het gaat om de middagpauze!
En deze nieuwe kost is voor veel ouders veel te hoog. Niet iedereen heeft geld met hopen.
De overheid moet deze nieuwe kost betalen. Simpel.

Mensen met weinig geld worden al gecompenseerd op tig manieren. Minder belasting betalen, allerlei financiële voordeeltjes. Laat de mensen die de kosten veroorzaken maar opdraaien voor de kosten. Ik vind deze kosten vrij laag voor het opvangen van kinderen die niet naar huis kunnen.Ze blijven niet over. Het gaat om de middagpauze!
En deze nieuwe kost is voor veel ouders veel te hoog. Niet iedereen heeft geld met hopen.
De overheid moet deze nieuwe kost betalen. Simpel.
Mensen met weinig geld worden al gecompenseerd op tig manieren. Minder belasting betalen, allerlei financiële voordeeltjes. Laat de mensen die de kosten veroorzaken maar opdraaien voor de kosten. Ik vind deze kosten vrij laag voor het opvangen van kinderen die niet naar huis kunnen.
Overblijven = middagpauze voor kinderen die niet thuis kunnen worden opgevangen.
5 euro per week (ervan uitgaande dat ouders 5 dagen niet thuis kunnen zijn) is maar een kleine bijdrage voor iemand die daar verantwoordelijkheid over die kinderen neemt.
Maak je liever druk over echte problemen... in Nederland ligt het onderwijs al genoeg onder druk met besparingen, ik weet niet hoe dat is in België is, maar als dit ook nog eens van het onderwijsbudget af zou gaan hier houden we geen leraar meer over voor de klas.
Als je je hier echt druk om gaat maken zullen scholen gewoon meer schoolgeld of een hogere vrijwillige bijdrage vragen. Als de bijdrage niet wordt betaald kan het zo zijn dat je kind buitengesloten wordt bij bepaalde dingen. Maar daarom is het ook vrijwillig![]()

als je het te krap hebt voor 80 euro in de maand moet je misschien maar geen 4 kinderen nemen he? vindt dat altijd zo makkelijk, zelf kinderen krijgen en vervolgens net doen alsof iemand anders er financieel voor gaat zorgen. je gaat toch ook geen auto kopen die je eigenlijk niet kan betalen? jij kiest ervoor om een kind te krijgen dus jij moet ook opdraaien voor de kosten die daarmee gepaard gaan.kinderen hebben leerplicht wat in de praktijk inhoudt dat ze verplicht naar school moeten.
De grondwet stelt dat basisonderwijs kosteloos moet zijn. Deze verdoken taks is een schande;
Al 100 jaar worden kinderen op de middag gevolgd door de leraressen, en het is louter en alleen door de druk van de vakbond dat dit is aangepast en geoutsourced is naar een externe medewerker; Deze kost moet door de school, en dus de overheid gedekt worden; De ouders mogen niet de dupe worden van deze wijziging.
---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:53 ----------
Als je 4 kinderen hebt is dit al 80 euro per maand extra. Ik heb de indruk dat veel mensen hier, die nog geen kinderen hebben, en geen huis moeten afbetalen, niet weten hoe duur het leven is geworden; Voor veel mensen is deze 80 euro nog maar eens een extra kost. De afgelopen tien jaar is in Belgie de waterfactuur verviervoudigd, de elektriciteit verdubbeld, en de stookolie is op 10 jaar tijd met 400 % gestegen. Maar de salarissen stijgen heel traag.
We spreken elkaar nog wel binnen een jaar of tien![]()
Dit regel invoeren op moslim scholen waar mensen 10 kinderen hebben, is de overheid binnen paar jaar rijk
Maar dan zitten ze wel maandje krap, tijdens ramadan![]()