MuscleMeat

Belgie krijgt noodregering- Verhofstadt

Maar wat heeft cdv/nva nu eigenlijk gedaan ? Niks, nada. Het wordt tijd dat er dan wel verandering komt
Waarom zit iedereen steeds cd&v-nva de schuld te geven? Ze willen niets liever dan zsm regeren en eindelijk de staatshervorming doorvoeren (waar zelfs Verhofstadt zelf achter staat) maar het zijn juist de Walen die nu weigeren (CDH) en de boel saboteren.

IMO zou het parlement zelf de noodregering moeten worden, en zij zouden Milquet kleur moeten doen bekennen. Het volk heeft gekozen voor oranje -blauw en dus heeft cdh geen keus: ze moeten mee in die staatshervorming of ze nu wilen of niet.

De waalse partijen treffen ook een schuld, maar wat hun standpunten waren voor de verkiezingen weet ik niet. Maar cdv en nva sprak wel van 5 minuten politieke moed om bhv te splitsen en dat ze voor een goed bestuur gingen. Gevolg: geen van 2 waar, integendeel.
Nu kan je zeggen dat het vooral de schuld van de walen en andere zegt dan weer cdv/nva en de geroezemoes blijft maar duren op de kap van de burgers.
En ik geloof echt niet dat leterme de staatshervorming kan doorvoeren, 2x geprobeerd en 2x mislukt. Pure geld en tijdverspilling was het. Dan wordt het echt wel tijd om daar verandering aan te brengen, al regeert spa/vld en groen in mijn ogen, zolang er maar een regering is.

Laatst bewerkt:
Waarom zit iedereen steeds cd&v-nva de schuld te geven? Ze willen niets liever dan zsm regeren en eindelijk de staatshervorming doorvoeren (waar zelfs Verhofstadt zelf achter staat) maar het zijn juist de Walen die nu weigeren (CDH) en de boel saboteren.

IMO zou het parlement zelf de noodregering moeten worden, en zij zouden Milquet kleur moeten doen bekennen. Het volk heeft gekozen voor oranje -blauw en dus heeft cdh geen keus: ze moeten mee in die staatshervorming of ze nu wilen of niet.

cyan heeft niet gezegd dat het de schuld van de NVA of cd&v is.

Sinds dat cdv/nva dit zegt: we doen niet mee aan de regering zonder leterme, treffen ze wel een ook een schuld.
Zo raakt het probleem nooit opgelost.

cyan heeft niet gezegd dat het de schuld van de NVA of cd&v is.
Je weet goed wat ik bedoel: hij zegt duidelijk 'waarom hebben de cd&v en nva niets gedaan' alsof zij iets kunnen doen zolang ze bij de CDH een njet blijven horen.

De waalse partijen treffen ook een schuld, maar wat hun standpunten waren voor de verkiezingen weet ik niet. Maar cdv en nva sprak wel van 5 minuten politieke moed om bhv te splitsen en dat ze voor een goed bestuur gingen. Gevolg: geen van 2 waar, integendeel.
Nu kan je zeggen dat het vooral de schuld van de walen en andere zegt dan weer cdv/nva en de geroezemoes blijft maar duren op de kap van de burgers.
En ik geloof echt niet dat leterme de staatshervorming kan doorvoeren, 2x geprobeerd en 2x mislukt. Pure geld en tijdverspilling was het. Dan wordt het echt wel tijd om daar verandering aan te brengen, al regeert spa/vld en groen in mijn ogen, zolang er maar een regering is.
Elke Vlaamse partij wil een staatshervorming. Zelfs de MR gaat nu akkoord aan Waalse kant. Er zijn eigenlijk in heel België maar 3 partijen die geen staatshervorming willen: PS, CDH en Ecolo.

Verder kan je geen paarse regering met groen verderzetten om verschillende redenen:
- ondemocratisch (verliezers)
- halen geen meerderheid
- SPA en groen willen dit niet, SPA gaat sowieso in de oppositie
- VLD wilt dit niet
- MR wilt dit niet
- CD&V-NVA wilt dit zeker niet

Het is dus niet de schuld van de Walen of Vlamingen, maar zeker wel de schuld van CDH.

Sinds dat cdv/nva dit zegt: we doen niet mee aan de regering zonder leterme, treffen ze wel een ook een schuld.
Zo raakt het probleem nooit opgelost.
Tja, maar dat is toch normaal? Leterme is hun boegbeeld, waarom zouden ze zo een belangrijk persoon plots laten vallen? Ze zouden nogal een afgang maken.

Kijk het is heel simpel voor CDH/Walen: buigen of barsten ;)

CDV/nva wist goed genoeg dat ze zonder tweederdemeerheidheid niet veel aan de staatshervorming kon doen, toch klonk het anders tijdens de verkiezingen, dus treffen ze net zo goed schuld als de cdh. Of dachten ze dat alle walen gewoon hun eisen zouden inslikken misschien ?

Ik vind het ook meer dan normaal dat paars niet verderzet, dat zou belachelijk zijn, maar dat er uberhaupt een regering komt dat zijn nut toont, want als het aan cdv/nva afhangt, dan gaan ze wel 1 jaar door zonder regering.

En zo blijft het spelletje maar voortduren. Wordt het dan geen tijd om toe te geven dat ze gefaald hebben ?
Hun acties staan in tegengestelde contrast met hun verkiezingscitaten. Dan heb je in mijn ogen echt wel gefaald.

Misschien wordt het ook eens tijd dat Reynders formateur moet spelen. Tsjah, wie anders. Of is het leterme, 3de keer goede keer ?

Ze doen er tenminste wat aan. Door CD&V is de staatshervorming eindelijk op tafel gekomen. Iets waar verhofstadt 8j lang het lef niet voor had. Een jaar geleden wilde zelfs de MR er niets van weten, nu zijn ze hun coalitiepartner CDH aan het proberen overtuigen. Lijkt mij dat je dan toch al heel wat bereikt hebt. Logisch dat de Walen koppig blijven, nu meteen jaknikken zou bij de linkse CDH stemmers niet echt goed aankomen. Maar als je ziet dat het land op het spel staat, dan zou je toch verwachten dat cdh eindelijk water bij de wijn doet, net zoals cd&v-nva ook al voldoende gedaan heeft.

Men zegt steeds dat NVA net zo schuldig is als CDH, ik vraag me echt af hoe men daarbij komt. NVA houd zich aan de beloften die het tegenover de kiezer gedaan heeft. Bovendien zijn Vlamingen in de meerderheid en zouden ze in een normale democratie (wat België dus niet is) dus sowieso mogen bepalen hoe het land bestuurd wordt. Er is maar één land in heel de wereld waar een minderheid haar veto kan opleggen aan een meerderheid. Eigenlijk zouden er niet eens 6 regeringen moeten zijn, één federale zou voldoende moeten zijn, en dan bestaande uit zowel franstaligen als nederlandstaligen die beiden de andere taal machtig zijn, en waar iedereen op kan stemmen. Zo is het overal , behalve in België.

Er iets aan doen is niet goed genoeg. Ze maakten een belofte en ze hebben het niet kunnen waarmaken = gefaald. En het ergste is dat ze wisten dat ze het niet zouden halen. Wat betekent dat ? Bedrog.

Net zoals cdh taboepunten had, had nva dat ook. Net zoals nva voet bij stijf houdt, doet cdh dat ook. Zo verschillend zijn ze niet. 2 kleine partijen die het lot van belgie beslissen, is dat dan democratie ?
Er is maar één land in heel de wereld waar een minderheid haar veto kan opleggen aan een meerderheid
Ja, je hebt gelijk.
2 nota's dat ok werd bevonden door cdv werd afgekeurd door nva.

Er iets aan doen is niet goed genoeg. Ze maakten een belofte en ze hebben het niet kunnen waarmaken = gefaald. En het ergste is dat ze wisten dat ze het niet zouden halen. Wat betekent dat ? Bedrog.

Net zoals cdh taboepunten had, had nva dat ook. Net zoals nva voet bij stijf houdt, doet cdh dat ook. Zo verschillend zijn ze niet. 2 kleine partijen die het lot van belgie beslissen, is dat dan democratie ?
Je vergeet één ding: NVA is in een kartel met CD&V. Ze hebben als kartel een mandaat gekregen van de kiezer om een bepaald programma uit te voeren. CD&V is het op alle vlakken dus eens met NVA. De kiezer is het op alle vlakken bijgevolg eens met het kartel. Je kan dan onmogelijk plots na die verkiezingen zeggen 'ok bedankt voor de stemmen NVA, jullie mogen nu vertrekken, en we vergeten heel die staatshervorming wel even' zo werkt het niet. Democratie is luisteren naar wat de kiezer te zeggen heeft. En op dit moment heeft het kartel de meeste stemmen achter zich. De CD&V kan onmogelijk de NVA lossen en zal dat ook niet doen. Dat zou zwaar afgestrafd worden in 2009, het VB zou enorm veel stemmen winnen. Dus wat het kartel nu doet is geen bedrog, bedrog zou zijn als ze nu alles zouden verloochenen wat ze voor de verkiezingen aan de kiezer belooft hebben.

Ook zie ik niet in hoe ze konden weten dat CDH zou weigeren mee te werken. CD&V had daar geen zicht op. Ze wisten dat het niet makkelijk zou worden, maar het moest nu eenmaal gebeuren, er was geen andere keuze, de (Vlaamse) kiezer wilde het zo.

Ja, je hebt gelijk.
2 nota's dat ok werd bevonden door cdv werd afgekeurd door nva.
Klopt helemaal niet wat je hier zegt.

CD&V had een voorstel gedaan naar zowel NVA als CDH, Open VLD en MR. Dat voorstel was ok voor iedereen behalve NVA. NVA heeft dus samen met CD&V wijzigingen aangebracht. Dat was hun goed recht als kartelpartner. Daarna wilde CDH weer niet mee. Toen heeft Leterme 3 heel klare vragen gesteld aan CDH. Die antwoordde daar negatief op (deze vragen hadden niets te maken met NVA maar met het al dan niet meewerken aan een staatshervorming).

Je kan NVA niet verwijten dat ze de oorzaak zijn van de problemen tussen christen democraten. CDH wil van geen staatshervorming weten, terwijl alle andere partijen dit wel willen, daar zit het probleem en nergens anders.

Ik denk echt niet dat paars weer de leiding weer gaat overnemen. Naar zoiets streven ze echt niet. Dat zou pas echt een omgekeerde wereld zijn.

Paars (VLD-MR-spa-SP) heeft toch geen meerderheid.
Tenzij Groen zou meedoen ofzo...
Maar ik denk niet dat de Groenen in die val zullen trappen. Ze zullen hun lesje toch wel geleerd hebben in 2003, verwacht ik.

De groenen willen net als SPA zwaar oppositie gaan voeren, ik geloof nooit dat ze in een regering zouden stappen (als het kartel dit al zou willen).

Je vergeet één ding: NVA is in een kartel met CD&V. Ze hebben als kartel een mandaat gekregen van de kiezer om een bepaald programma uit te voeren. CD&V is het op alle vlakken dus eens met NVA. De kiezer is het op alle vlakken bijgevolg eens met het kartel. Je kan dan onmogelijk plots na die verkiezingen zeggen 'ok bedankt voor de stemmen NVA, jullie mogen nu vertrekken, en we vergeten heel die staatshervorming wel even' zo werkt het niet. Democratie is luisteren naar wat de kiezer te zeggen heeft. En op dit moment heeft het kartel de meeste stemmen achter zich. De CD&V kan onmogelijk de NVA lossen en zal dat ook niet doen. Dat zou zwaar afgestrafd worden in 2009, het VB zou enorm veel stemmen winnen. Dus wat het kartel nu doet is geen bedrog, bedrog zou zijn als ze nu alles zouden verloochenen wat ze voor de verkiezingen aan de kiezer belooft hebben.

Ook zie ik niet in hoe ze konden weten dat CDH zou weigeren mee te werken. CD&V had daar geen zicht op. Ze wisten dat het niet makkelijk zou worden, maar het moest nu eenmaal gebeuren, er was geen andere keuze, de (Vlaamse) kiezer wilde het zo.

Klopt helemaal niet wat je hier zegt.

CD&V had een voorstel gedaan naar zowel NVA als CDH, Open VLD en MR. Dat voorstel was ok voor iedereen behalve NVA. NVA heeft dus samen met CD&V wijzigingen aangebracht. Dat was hun goed recht als kartelpartner. Daarna wilde CDH weer niet mee. Toen heeft Leterme 3 heel klare vragen gesteld aan CDH. Die antwoordde daar negatief op (deze vragen hadden niets te maken met NVA maar met het al dan niet meewerken aan een staatshervorming).

Je kan NVA niet verwijten dat ze de oorzaak zijn van de problemen tussen christen democraten. CDH wil van geen staatshervorming weten, terwijl alle andere partijen dit wel willen, daar zit het probleem en nergens anders.

Wat is het nut van een kartel dan, waarom vormen ze dan geen 1 partij? Een kartel betekent juist dat ze niet over alle punten het eens zijn.
Ik zeg niet dat ze nva moeten lossen (dat zou pas echt opportunistisch zijn), maar nva kan wel ook minder taboe's hebben (net zoals cdh)

Als je iets niet kunt waarmaken, dan moet je ook niet uitspraken doen zoals '5 min politieke moed' en 'zonder staatshervorming stappen we niet in een regering'.

Dan is het toch meer dan normaal dat milquet niet meer mee wilt doen ?
Hoewel cdv en nva kartels zijn, beoordelen ze ook afzonderlijk hun nota's. Zo paste 1 van de nota's volledig binnen het kader van de cdv en niet nva. Ok, als kartel is het normaal dat je het dan weer wijzigt om nva ook blij te krijgen, maar dan moet je niet verwonderd staan dat milquet ook meedoet.

Wat is het nut van een kartel dan, waarom vormen ze dan geen 1 partij? Een kartel betekent juist dat ze niet over alle punten het eens zijn.
NVA is uiteraard niet hetzelfde als CD&V. Voor NVA mag België op termijn 'verdampen' als dit nodig blijkt om alle burgers een betere toekomst te garanderen. CD&V staat veel dichter bij ACV en die willen uiteraard het behoudt van België forceren. Maar CD&V staat op dit moment met het programma rond de staatshervorming wél dicht bij NVA. Vandaar willen ze met een kartel een programma uitwerken, waarvan ze beiden geloven dat het positief zal uitdraaien voor iedereen.

Ik zeg niet dat ze nva moeten lossen (dat zou pas echt opportunistisch zijn), maar nva kan wel ook minder taboe's hebben (net zoals cdh)
De taboes van de Vlamingen zijn dan ook niet meer dan normaal. De Walen willen dat Brussel meer Vlaamse gemeenten opslokt, hoe kunnen Vlamingen hier nu mee instemmen? Dat zouden Walen toch ook niet doen als het om Waalse gemeenten zou gaan?

Als je iets niet kunt waarmaken, dan moet je ook niet uitspraken doen zoals '5 min politieke moed' en 'zonder staatshervorming stappen we niet in een regering'.
Daar ben ik het wel mee eens. Dat was niet realistisch. Maar het heeft er wel voor gezorgd dat veel meer Vlaamse kiezers voor hen gingen stemmen, wat het kartel zo sterk heeft gemaakt. Het enige wat ze nu nog moeten doen is de franstaligen overtuigen, dit is voor 50% ook gelukt. Ik geloof zelf dat als men de druk op de ketel houdt, desnoods dreigt met een splitsing van het land, dat de Walen heel snel zullen toegeven! Liever blote Jan dan dode Jan voor de Walen.

Dan is het toch meer dan normaal dat milquet niet meer mee wilt doen ?
Hoewel cdv en nva kartels zijn, beoordelen ze ook afzonderlijk hun nota's. Zo paste 1 van de nota's volledig binnen het kader van de cdv en niet nva. Ok, als kartel is het normaal dat je het dan weer wijzigt om nva ook blij te krijgen, maar dan moet je niet verwonderd staan dat milquet ook meedoet.
Kijk CDH heeft maandenlang zitten mierennken over komma's, punten en andere kleine dingen. Zij hadden van in begin ook duidelijker moeten zijn. Ze hebben CD&V lang aan het lijntje gehouden waardoor men zoveel tijd is verloren. Uiteindelijk kwam dit naar voren bij dat ultimatum van Leterme, waar NVA dus niets mee te maken had.

NVA is uiteraard niet hetzelfde als CD&V. Voor NVA mag België op termijn 'verdampen' als dit nodig blijkt om alle burgers een betere toekomst te garanderen. CD&V staat veel dichter bij ACV en die willen uiteraard het behoudt van België forceren. Maar CD&V staat op dit moment met het programma rond de staatshervorming wél dicht bij NVA. Vandaar willen ze met een kartel een programma uitwerken, waarvan ze beiden geloven dat het positief zal uitdraaien voor iedereen.

Maar nogmaals, cdv als partij zelf ging al akkoord om een nota van leterme, dus vonden ze dat goed genoeg. Nva wou meer en toen raakte de boel weer vast. En niet enkel cdv natuurlijk. 4/5 partijen gingen akkoord, maar de partij met de 5 zetels niet. Ik vind het niet verwonderlijk als ze praten over een 'gijzelneming' (en dat zelfs voor ex-cvp leden)

De taboes van de Vlamingen zijn dan ook niet meer dan normaal. De Walen willen dat Brussel meer Vlaamse gemeenten opslokt, hoe kunnen Vlamingen hier nu mee instemmen? Dat zouden Walen toch ook niet doen als het om Waalse gemeenten zou gaan?

Maar wonen er geen 80% walen in de randgemeenten van brussel die zogenaamd 'vlaanderen' in ? (cfr bruno de wever:p)

Kijk CDH heeft maandenlang zitten mierennken over komma's, punten en andere kleine dingen. Zij hadden van in begin ook duidelijker moeten zijn. Ze hebben CD&V lang aan het lijntje gehouden waardoor men zoveel tijd is verloren. Uiteindelijk kwam dit naar voren bij dat ultimatum van Leterme, waar NVA dus niets mee te maken had.

Maar nogmaals, cdv als partij zelf ging al akkoord om een nota van leterme, dus vonden ze dat goed genoeg. Nva wou meer en toen raakte de boel weer vast. En niet enkel cdv natuurlijk. 4/5 partijen gingen akkoord, maar de partij met de 5 zetels niet. Ik vind het niet verwonderlijk als ze praten over een 'gijzelneming' (en dat zelfs voor ex-cvp leden)
Nogmaals zo werkt het niet. Leterme heeft voor de camera duidelijk gezegd dat er pas een akkoord is als alle partijen het eens zijn met het voorstel. Misschien was het slordig van Leterme hoe het is verlopen, maar je kan er niet omheen dat CDH helemaal niet mee wil in het staatshervorming verhaal, en die staatshervorming wil niet alleen NVA maar ook de VLD en CD&V, zelfs zonder NVA. De kern van de zaak blijft dus CDH die steeds te conservatief-links blijft denken. Dus ik blijf erbij dat het CDH is die water bij de wijn moet doen, niet NVA.

Maar wonen er geen 80% walen in de randgemeenten van brussel die zogenaamd 'vlaanderen' in ? (cfr bruno de wever:p)
Hoe zou dat komen... Wat vroeger Vlaamse gemeenten waren is steeds meer bevolkt door arrogante franstaligen die geen woord Nederlands willen leren of spreken, terwijl ze wel in Vlaamse gemeenten zijn komen wonen. Dan moeten die gemeenten maar Brussels worden? Vreemde redenering. Als ik in een land ga wonen waar men Engels spreekt, dan leer ik dat Engels aan en voeg ik mij bij de bevolking. Dan ga ik niet Nederlands gaan praten om jaren later te eisen dat het Nederlandstalig grondgebied moet worden. Dat is de wereld op zijn kop. Franstaligen hebben overigens jarenlang het Nederlands onderdrukt, daar komt nu eindelijk een einde aan, en dat zullen ze moeten aanvaarden ook.

Eigenlijk zouden er niet eens 6 regeringen moeten zijn, één federale zou voldoende moeten zijn, en dan bestaande uit zowel franstaligen als nederlandstaligen die beiden de andere taal machtig zijn, en waar iedereen op kan stemmen. Zo is het overal , behalve in België.

Wat je zegt is imo de key:
alles 2 talig + engels en 1 regering en 1 kiesdistrict.
Gewoon alles in het engels en dan dat als hoofdtaal + nog nederlands in vlaanderen en frans in wallonie. Dan zijn we toekomstgericht al heel wat verder.

Ik wilde met die uitspraak zeker niet zeggen dat we daar nu nog naartoe moeten, het was alleen een blik op de abnormale situatie in België. Feit is dat België gewoon bestaat uit twee verschillende landen en juist om die reden zoveel regeringen nodig heeft. Dan is mijn conclusie niet om die regeringen op te heffen! Nee dan moeten we juist consequent zijn en het land ook splitsen in twee onafhankelijke Europese staten. Beter goede vrienden/buren dan een vechtend koppel moet je maar denken.

Nogmaals zo werkt het niet. Leterme heeft voor de camera duidelijk gezegd dat er pas een akkoord is als alle partijen het eens zijn met het voorstel. Misschien was het slordig van Leterme hoe het is verlopen, maar je kan er niet omheen dat CDH helemaal niet mee wil in het staatshervorming verhaal, en die staatshervorming wil niet alleen NVA maar ook de VLD en CD&V, zelfs zonder NVA. De kern van de zaak blijft dus CDH die steeds te conservatief-links blijft denken. Dus ik blijf erbij dat het CDH is die water bij de wijn moet doen, niet NVA.

Hoezo wilt cdh helemaal niet mee als ze voordien al 2x akkoord gingen met een nota van leterme ? Wat nva wilt, is voor cdh dan teveel.

Hoe zou dat komen... Wat vroeger Vlaamse gemeenten waren is steeds meer bevolkt door arrogante franstaligen die geen woord Nederlands willen leren of spreken, terwijl ze wel in Vlaamse gemeenten zijn komen wonen. Dan moeten die gemeenten maar Brussels worden? Vreemde redenering. Als ik in een land ga wonen waar men Engels spreekt, dan leer ik dat Engels aan en voeg ik mij bij de bevolking. Dan ga ik niet Nederlands gaan praten om jaren later te eisen dat het Nederlandstalig grondgebied moet worden. Dat is de wereld op zijn kop. Franstaligen hebben overigens jarenlang het Nederlands onderdrukt, daar komt nu eindelijk een einde aan, en dat zullen ze moeten aanvaarden ook.

Woonden ze daar al generaties lang, of palmen ze de vlaams gemeenten traagjes in ?

Hoezo wilt cdh helemaal niet mee als ze voordien al 2x akkoord gingen met een nota van leterme ? Wat nva wilt, is voor cdh dan teveel.
Die tekst/nota was eigenlijk een zeer vage tekst. Er werd constant over komma's en punten, en allerlei kleinigheden gemierendoet. Op een bepaald moment weet je dan eigenlijk nog niet wat je eigenlijk hebt aan de andere. NVA zal wellicht niet akkoord zijn gegaan juist om die reden. Daarna heeft Leterme dus die 3 duidelijke vragen gesteld en toen kwam duidelijk aan het licht dat cdh sowieso nee zei tegen essentiële punten die Vlaanderen wil. Ik snap dus niet waarom sommige Vlamingen nog steeds zichzelf (Leterme/NVA) de schuld geven? Het is zo simpel als het groot is: je wilt meewerken aan een grote staatshervorming of je wilt het niet.

Nu kan je gaan speculeren of cdh toegeeflijker wordt als NVA eruit gaat, maar ik betwijfel dat sterk. Ze denken misschien zelf dat ze dan Leterme net als Verhofstadt kunnen ompraten om alle Vlaamse eisen te laten vallen, dat wel.

Woonden ze daar al generaties lang, of palmen ze de vlaams gemeenten traagjes in ?
Zo lang wonen zij daar nog niet. Ze komen vanuit Brussel (omdat de stad zelf steeds minder leefbaar is, rara hoe komt dat?) en gaan dan naar dure en schonere randgemeenten wonen in Vlaams grondgebied. Dat zou normaal geen probleem zijn, tenzij je plots gaat eisen dat je op franstalige lijsten mag stemmen en weigert het Nederlands te gebruiken.

Kan men in Waals grondgebied op Vlaamse partijen stemmen? Nee, waarom dan wel omgekeerd? Het zijn altijd de Vlamingen die maar moeten toegeven en inleveren, daar zit het probleem.

1. Ik geef deels de schuld aan de nva, omdat zonder hun standvastigheid ze wel allemaal konden voortwerken aan de basisnota van leterme. Milquet had daar geen enkel probleem mee. Ze antwoorde geen 'nee' op de vragen van leterme, maar antwoorde wel met tegenvragen en 1 ervan was 'kan leterme teruggrijpen naar zijn originele basis'nota.

2. Als het zo zit, dan is het natuurlijk meer dan normaal. Ik ben van principe dat reglementen/wetten voor de burgers moet zijn(niet andersom), maar het kan ook niet dat franstaligen stilletjes vlaamse gemeenten impalmen...
Alé jah, zolang dat wij het ook niet mogen doen, maar eigenlijk ben ik wel voor het idee dat vlamingen op waalse partijen kunnen stemmen en andersom. Waarom zou dat eigenlijk niet kunnen ?

Terug
Naar boven