- Waardering
- 3.208
1. Het resultaat van de onderhandelingen was duidelijk, ook voor de Open VLD. Zij zeiden dat zowel cdh als het kartel schuld hebben. Deels ga ik daar in mee, maar ik blijf erbij dat NVA niet het struikelblok is. Het is typisch om in onderhandelingen altijd de extreme partijen met de vinger te wijzen, maar cdh kan je net zo goed als een extreme partij zien; ze weigeren immers heel belangrijke hervormingen, dat is een extreme houding. Bovendien heb ik al gemerkt dat Milquet dikke vrienden is met Di Rupo. Laatst zei Milquet nog in de franstalige media om een front te vormen tegen de Vlamingen. Tja dan weet ik genoeg. Ze spannen gewoon samen tegen de Vlamingen, zoals altijd.
2. Zie het nut niet in van stemmen op partijen die een totaal ander programma naar voren brengen dan nodig is voor de regio waarin je woont, ook al zijn ze van een andere familie. België heeft het probleem dat je met twee heel verschillende regio's zit, met verschillende behoeften. Het wordt steeds duidelijker dat om die reden een federale regering slecht functioneerd. We verschillen gewoon op veel teveel punten van mening. Ik ben 100% zeker dat het beste voor iedereen is om gewoon te scheiden en onze eigen wegen te gaan. Alleen vrees ik dat dit nog niet voor vandaag is, sommige politici hebben de ballen nog niet om tot die conclusie te durven komen. Laat staan dat ze kiezen voor de onafhankelijheid. Toch is deze nu dichterbij dan ooit, en steeds meer Belgen beginnen dit te beseffen, en dat is een goede zaak.
2. Zie het nut niet in van stemmen op partijen die een totaal ander programma naar voren brengen dan nodig is voor de regio waarin je woont, ook al zijn ze van een andere familie. België heeft het probleem dat je met twee heel verschillende regio's zit, met verschillende behoeften. Het wordt steeds duidelijker dat om die reden een federale regering slecht functioneerd. We verschillen gewoon op veel teveel punten van mening. Ik ben 100% zeker dat het beste voor iedereen is om gewoon te scheiden en onze eigen wegen te gaan. Alleen vrees ik dat dit nog niet voor vandaag is, sommige politici hebben de ballen nog niet om tot die conclusie te durven komen. Laat staan dat ze kiezen voor de onafhankelijheid. Toch is deze nu dichterbij dan ooit, en steeds meer Belgen beginnen dit te beseffen, en dat is een goede zaak.

Straks ga je nog zeggen dat Verhofstadt weer premier moet worden
Guy komt alleen even helpen om de knopen door te hakken omdat hij bij de franstaligen meer vertrouwen opwekt, niemand ziet hem als toekomstige premier, zowel CD&V als Open VLD zijn daar tegen