Cyan
Huge Freak
- Waardering
- 9
Wie zegt dat dit het probleem is van het niet kunnen vormen van een regering? De kern van het probleem ligt dus vooral bij de partijprogramma's, hoe graag men ook Leterme probeert aan te vallen, kijk maar naar wat RTBF doet. En dan raar kijken als de Walen niets van Leterme moeten hebben, men heeft hem wel maandenlang zwart gemaakt.
Als cdv van in het begin had gezegd: we regeren natuurlijk mee, ook al wordt leterme geen premier (wat ze nu ZO praten), dan waren we al een stuk verder dan nu. Als je de uistpraken van cdv/nva goed bekijkt van in het begin en nu, dan zie je zeer duidelijk dat ze veel meer genuanceerder en gematigder praten.
Ik kijk nooit naar rtbf, maar ik denk wel dat het klopt wat ze zeggen en dat is natuurlijk niet eerlijk tegenover de kiezers als de partijen. Media moet ook hun verantwoordelijkheid hebben. Zowiezo zijn de verkiezingen al compleet, dus in theorie moet rtbf's politieke agenda niet zoveel schade moeten berokkenen, tenzij de waalse partijen populistische trekjes beginnen te krijgen.
Ik durf hierover niet veel te zeggen, want ik volg de hetze tussen leterme en rtbf niet echt.
ik denk dat het vanaf nu wel een invloed zal hebben, maar voor de bedrijven verandert er eigenlijk weinig, dat zal hij bedoelen.
Kan je die artikel eens posten ? Of enige verwijzing geven ?
Weten is veel gezegd. Ik basseer mijn mening gewoon na heel veel lezen, nieuws en zevende dag, interviews en duidingsprogramma's volgen. Op de duur begin je alle puzzelstukjes wel in elkaar te passen. Maar nogmaals, het blijft een mening.
Ik dacht dat je leterme's nota kon lezen, anders zou ik er direct naar gevraagd hebben

99% afwijking van programmabeloftes en 2 liter water bij de wijn, lijken me overdreven uistpraken. Als 4/5 partijen akkoord gaan met een nota, dan zal dat heus wel meevallen.
Maar hier blijkt het verschil tussen u en mij ook duidelijk te worden.
Het is allemaal nog lang niet beslist, men denkt nog steeds na over hoe de voorlopige regering er moet gaan uitzien, laat staan dat men al weet hoe de definitieve eruit zal zien. The soap continues...
Idd, ben er echt benieuwd naar wat er zal uitkomen.
Ach het is maar een idee. Ik weet niet in welke mate zoiets kan bijdragen eerlijk gezegd. Ik hoor nu van de ex-voorzitter van de vroegere volksunie (zit nu bij spirit) dat hij een plan heeft om het via het parlement uit te praten, hij heeft het erover dat men gaat bepalen wat we nog samen (federaal) willen gaan doen en de rest wil hij dan automatisch aan de regio's overlaten (confederatie). Kwam naar voren in een discussie op kanaalz, weet niet of je het toevallig geizen hebt.
Neen niet gezien, maar ik heb er wel op andere medium gelezen.
Dat ze dus bepaalde instanties herfederaliseren en andere delen. Soort van geven en nemen. En als ik me niet vergis, heeft nva daar geen problemen mee. Alleen blijft de sociale zekerheid een groot discussie waar men niet aan uitgeraakt. Wie zal plat op de buik gaan ? Doe maar cdh, voor dewever is niet dat handig