AndroidHealthClinic

Belgische wetgeving omtrent gebruik/bezit

Na heel de shit getyped te hebben sluit ik m'n vester .. FML

@ TS -> Op mijn strafblad staat nu gebruik & bezit van stimulerende middelen.

Nadat het pakje gepakt was heb ik een huiszoeking gehad waar nog een paar spullen gevonden zijn.

Na de verklaring is het verder door het parket onderzocht en heb ik via onmiddellijke inning gewoon 250 euro betaald.

@ Tomcruise -> AAS & Peptides (Winstrol & HGH)

Zie hierboven .. maar urinecontrole niet .. Ik had soieso al toegegeven dat ik gebruikte.

Ze zeiden toen heel fijn.. gebruiken mag, maar in bezit zijn van mag niet.

Na betalen van de onmiddellijke inning en het terug aanvragen van mijn Portiers batch kreeg ik geen goedkeuring meer van Binnenlandse zaken. Mijn batch was geweigerd.

Ik heb 2800 euro betaald voor mijn portiersbatch en had een jaar in de les gezeten ervoor, was op dat moment actief bezig in een discotheek en ik kreeg GEEN verdere verlening van m'n batch.

Aangevochten met de advocaat. en ookal ben ik niet "veroordeeld" geweest, betekend dat niet dat het niet op mijn strafblad aanwezig is.

@ Bigcat

Na onderscheppen van de peptides hebben ze thuis AAS gevonden en naalden.

Was genoeg reden voor hun om verdere maatregelen te ondernemen zoals inbeslagname van de computers & papieren.
Geen idee waarom ze het niet gedaan hebben..
Manmanman, m'n ogen rollen bijna m'n oogkassen uit. Wat een absurditeit. Zou me zoiets dus echt niet kunnen voorstellen in Nederland, maar dat het zo dicht naast de deur gebeurt in Belgie is zorgwekkend. Wat een misselijkmakende policy, potverdomme zeg. Heeft wat weg van een dictatuur dit.

Klinkt als alles wat er verkeerd is met dit k*tlandje, dat je nog blij mag zijn met "maar" een boete hiervoor, maar dat ze wel aan de lopende band invasieve chirurgie lopen te promoten om er beter uit te zien. Maar een levensstijl die gepaard gaat met elke dag sporten, gezond eten, niet roken of drinken of wild feesten, genadeloos afgestraft wordt.
Zeker mee eens, ik vind het walgelijk. Ten eerste is dit een grove inbreuk op privacy en ten tweede zou ik mij kapot ergeren aan het feit dat ik voor zoiets belasting zou betalen. Gelukkig woon ik in Nederland.

Salduz is een uitspraak . Geen wet die van toepassing hoeft te zijn in Nederland. Door die uitspraak zijn er in Nederland ook zaken veranderd.

---------- Toegevoegd om 16:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:58 ----------

Je hebt alleen niks aan jurisprudentie als je het niet kunt bewijzen. Denk je dat ze jouw geloven of politie?

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:59 ----------

Er zit volgens mij ook nog wel een verschil in tussen vragen stellen en een verhoor. Hoe dit precies zit weet ik niet. Weet niet of dat anders is in belgie overigens.

Je hebt mijn opmerking niet begrepen denk ik. Ik verwees naar jurisprudentie waar rechters besloten dat het bewijs onrechtmatig was verkregen. Als ze je op je rechten wijzen moet je dat ondertekenen; Hebben ze je handtekening niet op dat blad, maaar wel op een verklaring zonder de aanwezigheid van een advoctaat, dan is de verklaring of bekentenis onrechtmatig verkregen. En dan vliegt dat in de prullenmand.

---------- Toegevoegd om 20:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------

Salduz is een uitspraak . Geen wet die van toepassing hoeft te zijn in Nederland. Door die uitspraak zijn er in Nederland ook zaken veranderd.

---------- Toegevoegd om 16:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:58 ----------

Je hebt alleen niks aan jurisprudentie als je het niet kunt bewijzen. Denk je dat ze jouw geloven of politie?

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:59 ----------

Er zit volgens mij ook nog wel een verschil in tussen vragen stellen en een verhoor. Hoe dit precies zit weet ik niet. Weet niet of dat anders is in belgie overigens.

Bij vragen stellen mag je vertrekken wanneer je wil. Bij een verhoor niet. Tevens hangen er aan een verhoor meer regels vast met betrekking tot een eventuele vervolging,

Je hebt mijn opmerking niet begrepen denk ik. Ik verwees naar jurisprudentie waar rechters besloten dat het bewijs onrechtmatig was verkregen. Als ze je op je rechten wijzen moet je dat ondertekenen; Hebben ze je handtekening niet op dat blad, maaar wel op een verklaring zonder de aanwezigheid van een advoctaat, dan is de verklaring of bekentenis onrechtmatig verkregen. En dan vliegt dat in de prullenmand.

---------- Toegevoegd om 20:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------

Bij vragen stellen mag je vertrekken wanneer je wil. Bij een verhoor niet. Tevens hangen er aan een verhoor meer regels vast met betrekking tot een eventuele vervolging,

Ja maar in de praktijk wordt dat automatisch op pv van verhoor gezet. Dit wordt door verdachte vaak slecht doorgelezen en dus gewoon getekend. Dus bewijs altijd maar eens dat het ook daadwerkelijk gebeurt.

Ja dat verschil weet ik wel tussen verhoor en vragen stellen, maar bij vragen stellen is Salduz volgens mij niet van toepassing. Dat weet ik alleen niet precies meer.

ff een vraag, na het lezen van TeeCee's tekst. In nederland kan dit niet zomaar of wel? huiszoeking enzo. Heb niet echt topic gevolgd dus weet niet of het er al in staat.

ff een vraag, na het lezen van TeeCee's tekst. In nederland kan dit niet zomaar of wel? huiszoeking enzo. Heb niet echt topic gevolgd dus weet niet of het er al in staat.

Dan moeten ze je in Nederland verdenken van handelen. Bezit is niet verboden in Nederland. In belgie dus wel.

Staat er niet een legaal product als kamagra of iets op die website? Dan kan je altijd zeggen dat je heel iets anders hebt besteld.

Mails deleten kan je doen, maar die zijn nog steeds traceerbaar :)
Je activiteiten hier trouwens ook, veel succes toch.

moet je ook enorm retarded voor zijn om je echte (lees: zelfde als fb,... maw traceerbare) emailadres te gebruiken om roids te bestellen:roflol:

Enige wat je moet doen als je zo'n brief in de bus krijgt is je laptop/pc/gsm meteen bij een vriend gooien en je bek houden.

Op verhoor geweest, daar alles eerlijk opgebiecht. Het enige waar ze echt achter vroegen was hoeveel ik hiervoor betaald had en of het voor eigen gebruik was.

Vervolgens na het verhoor zijn we naar mijn huis geweest waar ze enkel mijn kamer doorzocht hebben, dit duurde niet al te lang want ze hadden al vanaf mijn verklaring door dat dit mijn eerste keer was en dat ik er spijt van had en verder niks in huis had.

Heb gevraagd wat er nu verder gaat gebeuren, ze moesten dit opsturen en nadien gaat het parket of gerecht (ben vergeten welke) erover oordelen of ik al dan niet een boete krijg en of het op mijn strafblad komt.

Heb hen gevraagd wat zij dachten dat er ging gebeuren en ze zeiden dat de kans klein was dat het op men strafblad zou komen, boete wisten ze niet echt maar ze deelde wel mee dat het om iets heel kleinschalig ging dus als er eventueel een boete zou komen zou deze nog meevallen.

Nu dus afwachten op een brief met hopelijk een minnelijke schikking.

Wat een debiele beslissing kerel. Waarom ontken je het niet gewoon? Als je een advocaat had opgezocht had die je hetzelfde verteld. Als je het advies van het forum had gevolgd had je dat gedaan, en/of had je gewoon je bek gehouden, wat de enige goede beslissing is. Waarom vraag je om advies als je het niet opvolgt?

Je bent niet strafbaar door niet mee te werken aan je eigen vervolging, dat is één van de beginselen van ons recht. Wat gaan ze doen als je zegt ik wil niks zeggen en/of dat is niet van mij? Hun stem verheffen? Het is niet zo dat je ineens in elkaar gebeukt wordt, ze mogen je er niet eens een nacht voor vasthouden (wat ze heel zelden wel eens willen doen als je totaal niet meewerkt, in zaken van slagen en verwondingen of dergelijk, gewoon om je te kloten. al is dat sinds de salduz wet ook een stuk minder geworden).

Direct alles bekennen, meewerken aan een huiszoeking. Anders gooi je meteen even al je rechten uit het raam. Mensen met zo'n "brave burger" mentaliteit zijn de reden dat flikken en magistraten zo losjes met onze rechten omspringen, de meesten vinden het toch allemaal prima. Als iemand je portemonnee op straat vraagt, geef je hem ook zomaar af?

Bekennen heeft geen enkele zin, laat ze je maar voor de rechter slepen en/of alsnog je boete opsturen. Bij een rechter kan je alsnog spijt betuigen, indien je advocaat dat opportuun vind. Als iedereen die gepakt wordt met doping wat meer op zijn rechten zou staan en de staat laten procederen voor je eigen zuurverdiende centen af te geven, zouden ze wel meer nadenken voor ze willekeurig gyms gaan binnenvallen, dan kost het ze namelijk een pak meer dan het zo opbrengt. Maar nee, braafjes bekennen, braafjes boete betalen, lekker makkelijke melkkoe.. je weet dat je de wet breekt door die spullen te bestellen, ga dan niet de brave burger uithangen als je gepakt wordt. Misschien gelijk je dealer nog even verlinken?

Trek er je les uit, beroep je gewoon op je zwijgrecht. Je hebt nog meer als genoeg mogelijkheden om schuld te bekennen als je verder in de molen zit. Als er niet genoeg bewijs is en jij verklaart niks wordt het gewoon geseponeerd. Jezelf beschuldigen is echt het stomste wat je kan doen, vooral in ditsoort zaken. Als je geflitst bent en ze hebben geen foto, ga je dan ook bekennen? Om de brave jan uit te hangen?

Laatst bewerkt:
Waarom ontken je het niet gewoon?

omdat je als gewone burger die nog nooit met hen in aanraking is gekomen gelooft dat de politie je oprechte vrienden zijn en er rotsvast van overtuigd bent dat je goedgelovigheid en vertrouwen niet misbruikt zullen worden..

omdat je als brave burger gelooft dat de politie je oprechte vrienden zijn en er rotsvast van overtuigd bent dat je goedgelovigheid en vertrouwen niet misbruikt zullen worden..

De stomste fout die je kan maken. Pas op, ik heb respect voor politiediensten. Die gasten voeren ook hun werk maar gewoon uit, en ik kan me wel een aantal meldingen in een aantal plaatsen bedenken waar ik voor dat salaris echt niet heen zou trekken. Maar zij hebben zich ook aan jouw rechten te houden. De meeste agenten zullen dit ook respecteren trouwens.

Als mensen niet snappen dat met dopinggebruik/bezit de wet overtreden, kunnen ze er er beter vanaf blijven. Het is nu eenmaal strafbaar in België, punt. Je wordt behandeld als crimineel omdat het volgens het wetboek ook crimineel is. Kan je van vinden wat je wilt, het is gewoon zo. Handel ernaar of train natural.

Tja wat moet je hier nou van vinden...

Waarschijnlijk kom je er nu vanaf met een "kleine" boete en heb je niet alle ellende van advocaten en rechtzaken, wat wel gebeurd zou zijn als je had ontkend.
Dus ik zou bijna willen zeggen eind goed, al goed.

Tja wat moet je hier nou van vinden...

Waarschijnlijk kom je er nu vanaf met een "kleine" boete en heb je niet alle ellende van advocaten en rechtzaken, wat wel gebeurd zou zijn als je had ontkend.
Dus ik zou bijna willen zeggen eind goed, al goed.

Gedoe? Welk gedoe? Je moet een avondje vrij maken voor je advocaat te spreken en een dagdeel voor de rechtszaak. Zijn je rechten niet meer waard dan dat?

Zolang mensen zo blijven denken zal het dopingsysteem ook zo blijven in België. Dat is gewoon puur een financiële kwestie bij justitie, als iedereen het in proces zou gooien denken ze wel meer na. Daarbij is het gewoon naar mijn mening een zeer zware schending van jouw basisrechten als mens. Als ik beslis om mijzelf prestatiebevorderende middelen toe te dienen, is dat toch zeker mijn zaak? Als ze mij daarvoor willen berechten gaan ze er toch echt tot de laatste steen voor mogen strijden.

En van het financieren van de onderwereld op vlak van AAS vind ik ook zwaar overtrokken. Ik ken veel dealers en er zijn maar weinig onderwereldfiguren bij. Vaak doe die jongens het gewoon voor de lol met als "winst" gratis gear voor zichzelf. Als je soms ziet hoeveel handen het moet passeren dan weet je dat er niet veel geld mee te graaien valt. En al helemaal in België, alle UG gear komt uit het buitenland. Er wordt echt geen onderwereld mee gefinancierd in België, het is gewoon makkelijk geld voor justitie om de gebruikers te pakken.

Als je datsoort zaken doet voor het geld kan je in een land als België je beter met wiet of coke bezig houden. Dan loont het de moeite tenminste en kan je er zwaar geld mee vangen, lijkt soms wel alsof ze op AAS net zo hevig zijn.

Ik heb een rechtszaak meegemaakt en de voorbereidingen daarvan waren behoorlijk stressvol. Was wel een civiele procedure en geen strafzaak, dat dan weer wel.
Hoop heen en weer contact tussen mij en de advocaat en niet te vergeten de kosten van zo'n figuur.

Ik heb een rechtszaak meegemaakt en de voorbereidingen daarvan waren behoorlijk stressvol. Was wel een civiele procedure en geen strafzaak, dat dan weer wel.
Hoop heen en weer contact tussen mij en de advocaat en niet te vergeten de kosten van zo'n figuur.
Advocaat zal in dit geval toch gratis zijn? Aangezien OP niet de aanklager is.

Misschien ligt dat eraan hoe vaak je door de molen bent gegaan. Strafzaken zijn mijns inziens niet echt stresserend, je overlegd een paar keer met je advocaat, gaat naar de zitting.. al dan niet in beroep en thats it. Vooral voor een gevalletje bezit als dit, áls het al voor had gekomen (wat een grote als is), is het ook een kwestie van: ontkennen we, of bekennen we schuld met spijt? Daar gaan geen uren aan vooraf. Kant en klaar dossiertje, zo gebeurd..

Advocaat zal in dit geval toch gratis zijn? Aangezien OP niet de aanklager is.

In Nederland is dat inderdaad quasi gratis, afhankelijk van je inkomen heb je een eigen bijdrage, maar die gaat praktisch nooit de 200 euro te boven. België is daar iets anders in.

Of je koopt een nieuwe hardeschijf...

Dit en gooi maar wat termiet op je ouwe of fry hem maar.

En in het vervolg lees je je maar eens in over hoe hoe je je privacy beschermt op het internet.

In de post snowden-era nog steeds geen weet hebben van andere besturingssystemen die dit doen en HOE je tegenwoordig moet mailen.
:facepalm:.

---------- Toegevoegd om 02:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:58 ----------

Het probleem voor justitie is dat je van een ug lab of op illigale manier koopt en je daarmee de onderwereld helpt financieren, daarom ook die regel van gebruiken mag bezit hebben niet. Dan kan je het enkel bekomen op de legitieme weg. Voor ons is het mss onbegrijpelijk en enkel een onwchuldig kuurtje is maar er zit veel meer achter als je het grote plaatje ziet. En wil je dat opdoeken moet je onderaan beginnen en dat zijn de gebruikers die geen slechte bedoelingen hebben...

Neen het echte probleem is de poen dat men misloopt. Men = staat en pharmawereld.

Rest zijn mooie blaasjes om penaliserend beleid dat jan modaal marginaliseert en in een crimineel hoekje duwt (waar hij uiteraard niet thuishoort) te rationaliseren.

Cijfers zoals big cat natuurlijk ook en politiekers die zich willen profileren door wat te spierenrollen.

Neen het echte probleem is de poen dat men misloopt. Men = staat en pharmawereld.

Rest zijn mooie blaasjes om penaliserend beleid dat jan modaal marginaliseert en in een crimineel hoekje duwt (waar hij uiteraard niet thuishoort) te rationaliseren.

Cijfers zoals big cat natuurlijk ook en politiekers die zich willen profileren door wat te spierenrollen.

Natuurlijk is het allemaal te doen rond de poen, maar veel ug labs komen voort uit het criminele milieu, de formules op het label zijn niet allemaal 100% correct wat voor de consument ongezond en schadelijk kan zijn. Ik denk dat iedere aas gebruiker voorkeur neemt op een legitiem merk, gekocht bij een legitiem verkoper (apotheek). Daar zou ik zelf 50% meer voor willen betalen.
Tevens moest ik een product produceren onder mijn naam/merk zou ik ook niet willen dat iemand anders spullen zou gaan verkopen met mijn naam/merk onder want niet enkel loop ik daarop geld mis maar een product onder mijn naam of merk staat voor een garantie die de namaker niet naleeft.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven