AndroidHealthClinic

?Ben ik goed bezig??

broeckxie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
73kg
Greetings!

dit is mijn eerste post op Dutchbodybuilding en ben benieuwd naar jullie reacties over mijn trainingsschema.

Ik ben nu 4 maanden bezig met KT en een totaal ander eetschema dan vroeger.

stats:
- 25j
- 1m84
- 73kg
- vet% +- 17 (te hoog, ik weet het)
- ik loop al 3 jaar, 2 per week vooraleer ik begon met KT
- normaal gebouwd (maar ik begin lichte veranderingen waar te nemen in spieropbouw)
- doel:
1) meer spieren kweken (breder worden) + buikspieren (typisch) :D
2) vet rond heupen ( vreemde/vervelende plaats idd) kwijt geraken, want voor de rest is mijn lichaam eerder aan de eerder magere/gemiddelde kant

training:
4x/week krachttraining (nooit opeenvolgende dagen dezelfde spiergroep)
daarna +- 40mincardio (lopen of op crosstrainer)

voeding:
- ochtend: Whey-shake, donker brood met kippenwit of kan havermoutpap of muesli zijn, sojamelk
- 10u: banaan
- 12u: groentensoep, volkoren brood met kippenwit of pindakaas, yoghurt en kiwi
- 15u: banaan
- 18u (voor KT): Wheyshake + veel water (1l) tijdens KT en cardio
- 19u45: kan vanalles zijn: rijst met kip of slaatje met kip of pasta of eieren met brood
- 21u: platte kaas (kwark) of muesli (bad idea?)

-tussendoor drink ik ook graag sojamelk
-nu nog leren groene thee te drinken, schijnt goed te zijn voor de stofwisseling(?)

Een hele boterham, maar ik tracht zo concreet mogelijk te zijn om zo'n concreet mogelijk antwoorden te krijgen.

Alvast merci !! :cool:

gtz!!

muesli bad idea joa :)

en 1L water is niet veel hoor :P

heb je al berekend wat je nu binnenkrijgt aan kcal per dag?
en wat is je verhouding E/K/V ?

No offense, maar voedingsschema lijkt nergens naar, ik zou effe goed de stickies gaan lezen! Succes!

Laatst bewerkt:
een banaan is geen maaltijd
een soepje is geen maaltijd.

Lees de voedingstickies eens door.

Hoe ziet je trainingschema eruit + welke oefeningen

• Topic Starter Topic Starter
Leuk dat er zo snel al reactie is!!

- voedingsschema: zal ik zeker eens gaan bekijken, bedankt koreem, aanvullende tips mss nog?
- muesli zal ik laten (damn zo lekker) en zal de hoeveelheid water naar boven halen (en toiletbezoek ook dus) :-)
- Unstoppable: nee, heb kcal inname nog niet berekend, zou eerst eens goed moeten berekenen wat mijn aanbevolen kcal-inname en verhouding E/K/V

thanks

Laatst bewerkt:
Haha, dus echt niet goed bezig?? :-)

Hou er nog wel rekening mee dat ik een echte beginner ben...

Dit is het "Starters 2"- schema

Schema dat ik meegekregen heb van de plaatselijke fitness:

dag1:

Borst:
- Dumbbell press
- Dumbbell incline
- Fly machine
Schouders:
- Rear deltoid op bank
+ nog een oefening hier staat "Cable achterkant" zie http://fitfinelines.files.wordpress.com/2010/10/reverse-flyes.jpg?w=200&h=200
Triceps:
- Cable koord zie [Link niet meer beschikbaar]
- Kickbacks
Benen:
- Leg extension
- Leg Press

dag2:

Rug:
- Lat pull
- Roeien 1 arm cable
- Upper back
Schouders:
- Upright row met cable
- Dumbbell press
- Trapez
Biceps:
- Barbell curl (stang)
- Dumbbell curl
Benen:
- Seated leg curl
- Calves extension

tips die ik van deze website heb verkregen: zo weinig mogelijk machines, vee losse gewichten...

thanks

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:29 ----------

at baksteen: die soep is slechts een deel van mijn middagmaal en banaan als tussendoortje...

Ga squatten, deadliften, bankdrukken, schouderdrukken en bent over rowen.

Ook als "groentje" daar al mee beginnen?
En de opgegeven oefn, zijn die ok? Ik doe ze telkens:
3x 12-15keer per oefn...

4 x 8 - 12 is volgens mij zo'n beetje de meest gebruikte voor massa, 3x12-15 kan natuurlijk ook.

Als groentje kan je er ook gewoon mee beginnen, zorg wel dat je met weinig tot geen gewicht begint zodat je de techniek goed aanleert

Goed, dan zal ik er me eens aan wagen.

ivm mijn voeding:nog opmerkingen? aanvullingen?
denk er wel aan dat ik nog wat lokaal een beetje vet (en ik weet dat je niet lokaal vet kan 'bestrijden') kwijt wil spelen.

Je hebt er veel meer profijt van om 4 weken je krachttraining goed op te bouwen en gelijdelijk lager te gaan in je reps. Als je in 1 keer laag gaat in je reps kan je complicaties krijgen als je techniek niet 90%+ is. Ik kan het weten, overbelastie knieen, peesontsteking, dagenlang dezelfde spierpijn.

Mijn tip:bouw het op, laat je lichaam wennen, bodybuilding is geen quick fix, denk op langere termijn.

- muesli zal ik laten (damn zo lekker)
Lijkt me niet nodig. Ja havermout is beter maar er zit verder prima spul in en je kan best wat zuikers gebruiken in de ochtend of voor het trainen. En je mag best wat gezonde dingen eten die je lekker vind, dat is altijd beter dan een mars of whatever. Neem het desnoods niet voor het slapen gaan en alleen s'ochtends als je een keer genoeg hebt van havermout.

Als je meer vet wilt verbranden train je maar wat harder. Lol ik ben na een GOMAD bulk terug naar 11-12% bf gegaan op een dieet van fruit, liters halfvolle melk, en 3-5 keer per week een broodje doner kebap. Cardio opschroeven en de kilo's vlogen eraf. Kom op zeg. Straks mogen we ook geen banaan meer eten omdat een meisje denkt dat je daar dik van wordt.

Hou je eerst maar bezig met je totale kcal per dag en de hoeveelheden proteine/koolhydraten/vetten. Muesli vs havermout komt wel als je van 7% lichaamsvet naar 6% wilt.

Laatst bewerkt:
Goede uitleg krisk :)

Terug
Naar boven