chunky
Huge Freak
- Waardering
- 52
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 118kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Why not? Ik ben ook streng christelijk opgevoed, but I'm 'losing my religion'. Andersom heb ik ook mensen zien komen en gaan.1)Iedereen volgt. Waarom denk je dat heel het midden oosten islamitsch is en de Westerse wereld voornamelijk Christenlijk. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Of denk je soms dat mensen bewust een religie kiezen en die aanhangen?
Gevaarlijke stelling, aangezien je dan van iets uitgaat dat je zelf niet begrijpt. Je vertrouwt dus op 'het gezond verstand' van anderen.Dat is een ingewikkeld verhaal, dat alleen de slimsten op aarden echt goed begrijpen, maar materie ontstaat ook uit iets, en iets ontstaat dan weer uit iets anders in de ruimte, tot er niets overblijft. Dat is de reden dat mensen gaan geloven in een God, omdat ze het simpelweg niet begrijpen.
Quantummechanica verklaart een groot gedeelte het gedrag van deeltjes/golven, echter je blijft te maken houden met o.a. het onzekerheidsprincipe van Heisenberg. Een waterdicht systeem zal dus lastig worden aangezien je nooit precies kan bepalen wat er met een deeltje gebeuren gaat.
Datzelfde geldt voor het beschrijven van het begin van het heelal, je hebt daar te maken met een situatie waarbij de bij ons bekende natuurwetten nog niet opgaan. Het zal dus altijd beperkt blijven tot modellen van wat er gebeurd kan zijn, niet een vaststaande waarheid. Maar goed dat is wetenschap, veranderlijk. In tegenstelling tot religie, die vooral gebaseerd is op rigide denkpatronen. Ook als er al lang weerlegd is dat bepaalde zaken in de geschriften niet stroken met de werkelijkheid.
Wetenschap accepteert onzekerheid, een groot gedeelte van de religies gaan uit van zekerheiden die geen zekerheiden zijn.
Dat doen gelovigen ook, ze geloven in een bijna 'sprookjesboek' waarvan niemand zeker weet wat er aan klopt en wat verzonnen is. Het is trouwens appelen met peren vergelijken, ik geloof in de wetenschap, omdat zaken aangetoond worden, en daarna opnieuw getest worden tot alles bewezen en zwart op wit te vinden is. Die onderzoekers zijn te vertrouwen, en hun resultaten ook. Als iets niet klopt dan zal het later wel weerlegt worden, we nemen aan waarvan we op dit moment een bepaalde zekerheid hebben. Als tig aantal studies en wetenschappers iets beweren dan kunnen we aannemen dat het klopt. Maar wat gelovigen doen is 1 boek, één persoon, onmiddelijk als de enige waarheid zien, je vertrouwd dus op de eerlijkheid van mensen die duizenden jaren geleden leefden, en op een boek dat in die 2000 jaar tig keer veranderd, aangepast en herschreven is, wat van de twee is er 'gevaarlijker' denk je?Gevaarlijke stelling, aangezien je dan van iets uitgaat dat je zelf niet begrijpt. Je vertrouwt dus op 'het gezond verstand' van anderen.
In hoeverre is 'bewijs' betrouwbaar zolang het speculeren blijft. De evolutietheorie is grotendeels speculeren, in die zin dat het model steeds zodanig aangepast wordt zodat het klopt met de huidige wetenschap.Dat doen gelovigen ook, ze geloven in een bijna 'sprookjesboek' waarvan niemand zeker weet wat er aan klopt en wat verzonnen is. Het is trouwens appelen met peren vergelijken, ik geloof in de wetenschap, omdat zaken aangetoond worden, en daarna opnieuw getest worden tot alles bewezen en zwart op wit te vinden is. Die onderzoekers zijn te vertrouwen, en hun resultaten ook. Als iets niet klopt dan zal het later wel weerlegt worden, we nemen aan waarvan we op dit moment een bepaalde zekerheid hebben. Als tig aantal studies en wetenschappers iets beweren dan kunnen we aannemen dat het klopt. Maar wat gelovigen doen is 1 boek, één persoon, onmiddelijk als de enige waarheid zien, je vertrouwd dus op de eerlijkheid van mensen die duizenden jaren geleden leefden, en op een boek dat in die 2000 jaar tig keer veranderd, aangepast en herschreven is, wat van de twee is er 'gevaarlijker' denk je?

Dat doen gelovigen ook, ze geloven in een bijna 'sprookjesboek' waarvan niemand zeker weet wat er aan klopt en wat verzonnen is. Het is trouwens appelen met peren vergelijken, ik geloof in de wetenschap, omdat zaken aangetoond worden, en daarna opnieuw getest worden tot alles bewezen en zwart op wit te vinden is. Die onderzoekers zijn te vertrouwen, en hun resultaten ook. Als iets niet klopt dan zal het later wel weerlegt worden, we nemen aan waarvan we op dit moment een bepaalde zekerheid hebben. Als tig aantal studies en wetenschappers iets beweren dan kunnen we aannemen dat het klopt. Maar wat gelovigen doen is 1 boek, één persoon, onmiddelijk als de enige waarheid zien, je vertrouwd dus op de eerlijkheid van mensen die duizenden jaren geleden leefden, en op een boek dat in die 2000 jaar tig keer veranderd, aangepast en herschreven is, wat van de twee is er 'gevaarlijker' denk je?
Wetenschap is in die zin betrouwbaar dat een groot gedeelte van wat beschreven is ook gemeten kan worden en vaak zelfs bewezen kan worden in de praktijk door het uitvoeren van expirementen.
Een godheid beschrijven is echter altijd 1 grotere onzekerheid. Er is geen bewijs voor te vinden. Dus blijf je bij een zekerheid (voor gelovenden) die eigenlijk een onzekerheid is. Niet voor niets heet het 'geloven', er wordt in gelooft maar zekerheid is niet te vinden.
Wetenschap heeft altijd de kracht gehad dat er personen zijn die twijfelen aan de vastgelegde wetten of deze beter wilden beschrijven. Daarmee is wetenschap dus veranderlijk en dynamisch. Religie is echter star, want de waarheid uit de geschriften zou de waarheid moeten zijn. Ook als deze vrij gemakkelijk weerlegd kan worden door wetenschappelijk bewijs.

- experimenten.........
- ergens in geloven betekent al ergens zeker van zijn, anders geloof je het niet...........toch ?![]()
- bewijs maar eens, zeker net zoals die Koreaanse wetenschappers met hun kloon therapie..............wat later dus verzonnen bleek om subsidie binnen te halen![]()
![]()
![]()
wooow je hebt me klus, nu gooi ik al mijn vertrouwen in science over boord, en ga ik voor mijn nachtkastje aka altaar ter ere van God/Allah/Freddie mercury een gebedje voorleggen.

Ik geloof niet, wil ik ook niet, kan ik ook niet, probleem is ook, alle miserie begint door geloof, elke oorlog in het verleden is gestart wegens geloven, maar dan ook alle oorlogen eh, zoals de christenen, vroeger hadden zijn de macht en probeerde gwn de mensen dom te houden, en geld binnen te scheppen.... **** it :-)

ergens in geloven betekent al ergens zeker van zijn, anders geloof je het niet...........toch ?![]()
Wetenschap accepteert onzekerheid, een groot gedeelte van de religies gaan uit van zekerheiden die geen zekerheiden zijn.
Is zekerheiden een taalfout of een een hele leuke woordgrap?Wetenschap accepteert onzekerheid, een groot gedeelte van de religies gaan uit van zekerheiden die geen zekerheiden zijn.