- Waardering
- 499
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
Klinkt leuk. Maar bewijs dan eerst maar is dat die illusie waar is.Big bang en big crunch maken net zo goed deel uit van dezelfde illusie. Het zijn conclusie's die gebaseerd zijn op waarneming die altijd subjectief gekleurd is. Anyway; je kan geen empirische paradigma's hanteren om een abstracte als fout te bewijzen.
We leven helemaal niet oneindig lang in onze perceptie. Ons leven zoals wij het ons voorstellen heeft een begin en eindpunt, waar tijd 'an sich' dat niet zou hebben. Er is dus wel degelijk iets wat niet klopt. Een eindig deel van iets oneindig blijft in verhouding nog altijd oneindig klein als dus onbestaande. Je moet natuurlijk wel vanuit hetzelfde perspectief blijven redeneren.
Laat ik het anders stellen: jij stelt een deel van een rechte lijn voor. De lijn als geheel is oneindig. Is jouw lijnstuk per definitie ook oneindig? Nee, natuurlijk niet. Dat zou zo zijn als het geen vast begin- en/of eindpunt heeft. En aangezien jij zelf al zegt dat cogito ergo sum, is er een tijd geweest dat je niet dacht, en zal er een tijd komen dat je niet meer denkt. (ik kop hem niet in.
) Kortom: jij bent een begrensd deel van een (mogelijk) onbegrensd fenomeen.Zeno is idd erg leuk, en ik zelf jaren geleden ook geworsteld met zijn paradoxen. Goede oude tijd.Je hebt zoals je bedoelt wel een oneindig aantal momentopname's in je leven, maar dat heb je met alles wat meetbaar is. Toch zijn dingen die meetbaar zijn eindig in onze perceptie--> Er hapert dus wat aan onze perceptie; tijd en ruimte zijn een illusie.

Mag ik je aanraken?