Fitness Seller

Ben je gelovig

Peiling Peiling Geloof je in God?

• Nee

Stemmen: 75 62,5%
  • Ja

Stemmen: 28 23,3%
  • Ik ben niet zeker

Stemmen: 17 14,2%

• Totaal stemmers
    120
het blijft allemaal toeval,

zeg klus als je in timboektoe, afghanistan geboren was, was je moslim, ergens anders misschien hindu, ...

btw je zit niet in met "suck our d*ck", leuke antiliaan daar gevonden? :p
:jk: ;)

het blijft allemaal toeval,

zeg klus als je in timboektoe, afghanistan geboren was, was je moslim, ergens anders misschien hindu, ...

btw je zit niet in met "suck our d*ck", leuke antiliaan daar gevonden? :p
:jk: ;)

ook moslims bekeren zich tegenwoordig tot GOD...!!

.......helaas nog veel te weinig ;)

:D

euh
rijstpap vs 72 maagden? :p moeilijke keuze :d

en wie heeft jou dat wijsgemaakt?

staat dat ergens schriftelijk vastgelegd dan?

in de Bijbel staat vastgelegd in oa de 10 geboden, hoe je zou moeten leven......!

:D

Wie zegt dat de bijbel op een juiste manier vertaald is? De taal sancriet waarin deze oorspronkelijk geschreven is, kan nog niet eens goed ontcijferd worden. Daar komen nieuwe vertalingen nog eens bij, die er weer een andere draai aan geven.

Even terug naar de 10 geboden, van al de mensen die ik ken die naar de kerk gaan, en dat zijn er best een boel. Lapt die 10 geboden gewoon aan zijn laars, ze lezen ze, ze bidden, ze gaan naar de kerk, maar doen ho maar.
Iedereen gaat naar de kerk, doet braaf, doet ook nog een paar centen in de zak en denkt dat ze goed geloven. Niemand die de bijbel leest een ook daadwerkelijk doet wat omschreven staat om tot god te komen. Maar goed dat is ook lastig als je niet weet wat er bedoeld wordt in de verhalen.

De bijbel die in het sankriet is geschreven? Je bedoelt Hebreeuws en een gedeelte Aramees. Van het oud Hebreeuws is vrij veel bekend, ook al zijn er zeker afwijkingen te vinden in bijbels uit latere tijden en de oudst bekende geschriften enkele eeuwen na het begin van de jaartelling geschreven.

Nopez geloof niet in god, wel maybe in een soort oerkracht, maar die zou evengoed Satan genoemd kunnen worden. Who cares btw? Life is shitty enough on earth, why wonder about after life? It'll be more shitty

Geloof is voor mensen die.... ach laat maar.

pat nou moet je er ook voor uitkomen......

ik zal eens ergens anders voor uitkomen en nee... ik ben geen homo

Ik ben katholiek opgevoed.
Ja ik geloof, maar niet dat er ergens boven een god op een wolkje zit.
Ik geloof in het leven dat Jezus ons heeft voorgedaan; een leven van dienstbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid, respect, etc...
Daarbij komt dat god soms een steun kan zijn in moeilijkere momenten.
(ga maar eens na hoeveel mensen opeens weer naar de kerk gaan en geloven als blijkt dat ze kanker of dergelijk hebben)

Ik ben katholiek opgevoed.
Ja ik geloof, maar niet dat er ergens boven een god op een wolkje zit.
Ik geloof in het leven dat Jezus ons heeft voorgedaan; een leven van dienstbaarheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid, respect, etc...
Daarbij komt dat god soms een steun kan zijn in moeilijkere momenten.
(ga maar eens na hoeveel mensen opeens weer naar de kerk gaan en geloven als blijkt dat ze kanker of dergelijk hebben)

precies dan opeens wel. Dat vind ik echt belachelijk. Klampen ze zich vast aan iets zodat ze denken dat er opeens wel wat bestaat na de dood

Als God niet bestaat, waarom gelooft dan 2/3 van de wereldbevolking in het bestaan van een hogere macht? Omdat de mens een kuddedier of volgkip is? Ik denk dat er meer voor nodig is dan volgzaamheid om zomaar alles te geloven wat anderen zeggen.

En als God niet bestaat, hoe is dan het begin van ALLES begonnen? Wie of wat heeft er dan gezorgd voor alle materie?

Laat ik dit zeggen: Ik kan 10.000.000 jaar naar een muntje van 1 euro kijken, maar deze zal niet evolueren tot een 500 euro biljet. Zelfs niet in 5.000.000.000 jaar.

Sterker nog, uiteindelijk zal het muntje vergaan en niets overblijven.

Waarom zou je dan geloven in het spontaan ontstaan van iets, om dit voor het gemak dan maar 6 miljard jaar geleden te laten gebeuren? En waarom ontstaat er tegenwoordig niet zomaar ineens iets?

1)Iedereen volgt. Waarom denk je dat heel het midden oosten islamitsch is en de Westerse wereld voornamelijk Christenlijk. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet. Of denk je soms dat mensen bewust een religie kiezen en die aanhangen?

2)Dat we niet precies weten hoe alles is begonnen - ook al hebben we met de Big bang een aardige theorie - is geen argument om in "God" te geloven.

3)Inderdaad, dat beweert de evolutietheorie ook niet.

4)Dat de Big Bang 13 miljard jaar geleden is gebeurd heeft niets te maken met gemak. Aan de hand van de snelheid van het uitbreiden van het heelal valt te berekenen dat zo moet zijn.

Lees eens wat over de big bang want die argumenten van jou slaan nergens op.

Oerknal - Wikipedia

Als God niet bestaat, waarom gelooft dan 2/3 van de wereldbevolking in het bestaan van een hogere macht? Omdat de mens een kuddedier of volgkip is? Ik denk dat er meer voor nodig is dan volgzaamheid om zomaar alles te geloven wat anderen zeggen.
Jup, de mens is een kuddedier, sterker nog de mens is een geëvolueerde koe (of liever aap) :D

En als God niet bestaat, hoe is dan het begin van ALLES begonnen? Wie of wat heeft er dan gezorgd voor alle materie?
Dat is een ingewikkeld verhaal, dat alleen de slimsten op aarden echt goed begrijpen, maar materie ontstaat ook uit iets, en iets ontstaat dan weer uit iets anders in de ruimte, tot er niets overblijft. Dat is de reden dat mensen gaan geloven in een God, omdat ze het simpelweg niet begrijpen.

Laat ik dit zeggen: Ik kan 10.000.000 jaar naar een muntje van 1 euro kijken, maar deze zal niet evolueren tot een 500 euro biljet. Zelfs niet in 5.000.000.000 jaar.
Sterker nog, uiteindelijk zal het muntje vergaan en niets overblijven.
Maar dat muntje bevat ook niet die stoffen die de eerste celgroei mogelijk hebben gemaakt. Je moet eigenlijk een zeer unieke en uitzonderlijke samenloop van omstandigheden en stoffen hebben om leven voort te brengen. velen begrijpen niet hoe het mogelijk is, "het toeval is te groot". maar als je weet hoe groot het heelal is, dan wordt het plots veel logischer dat er wel ergens een ideale situatie moet ontstaan zijn waarin leven mogelijk werd/wordt.

Waarom zou je dan geloven in het spontaan ontstaan van iets, om dit voor het gemak dan maar 6 miljard jaar geleden te laten gebeuren? En waarom ontstaat er tegenwoordig niet zomaar ineens iets?
Het ontstaan van iets is altijd een gevolg van het onstaan van iets anders. Dat is evolutie, hoe verder je teruggaat, hoe meer je leert over het ontstaan van zaken. De mens is gewoon te beperkt om te begrijpen hoe alles is begonnen, dat zou automatisch een aanleiding kunnen zijn om te gaan schrijven/geloven in een hogere macht.

Als je vraagt: "waarom zou je geloven in het spontaan ontstaan van iets?" dan zou ik antwoorden: "Waarom zou je in iets geloven waar nooit een degelijk en hard bewijs voor is gevonden?" De wetenschap kan al heel veel zaken die het geloof verkondigd goed verklaren en weerleggen, dus op dit moment verliest het geloof. De enige reden dat het nog bestaat is omdat mensen het willen, ze willen namelijk een verklaring en steun in hun leven.

Jup, de mens is een kuddedier, sterker nog de mens is een geëvolueerde koe (of liever aap) :D

Dat is een ingewikkeld verhaal, dat alleen de slimsten op aarden echt goed begrijpen, maar materie ontstaat ook uit iets, en iets ontstaat dan weer uit iets anders in de ruimte, tot er niets overblijft. Dat is de reden dat mensen gaan geloven in een God, omdat ze het simpelweg niet begrijpen.

Maar dat muntje bevat ook niet die stoffen die de eerste celgroei mogelijk hebben gemaakt. Je moet eigenlijk een zeer unieke en uitzonderlijke samenloop van omstandigheden en stoffen hebben om leven voort te brengen. velen begrijpen niet hoe het mogelijk is, "het toeval is te groot". maar als je weet hoe groot het heelal is, dan wordt het plots veel logischer dat er wel ergens een ideale situatie moet ontstaat zijn waarin leven mogelijk werd/wordt.

Het ontstaat van iets is altijd een gevolg van het onstaat van iets anders. Dat is evolutie, hoe verder je teruggaat, hoe meer je leert over het ontstaan van zaken. De mens is gewoon te beperkt om te begrijpen hoe alles is begonnen, dat zou automatisch een aanleiding kunnen zijn om te gaan schrijven/geloven in een hogere macht.

Als je vraagt: "waarom zou je geloven in het spontaan ontstaan van iets?" dan zou ik antwoorden: "Waarom zou je in iets geloven waar nooit een degelijk en hard bewijs voor is gevonden?" De wetenschap kan al heel veel zaken die het geloof verkondigd goed verklaren en weerleggen, dus op dit moment verliest het geloof. De enige reden dat het nog bestaat is omdat mensen het willen, ze willen namelijk een verklaring en steun in hun leven.

Wanneer men uitgaat van het scheppingsverhaal, kunnen we dus al nooit afstammen van de apen.

Het ontstaan van een organisme, daar is verder niks geen speciale samenloop van omstandigheden voor nodig. Slechts het 'goddelijke'..., de schepping feitelijk.

De wetenschap heeft al veel onderzoeken gedaan naar iets goddelijks en kan ook het niet bestaan ervan, niet ontkennen. dat er een universele kracht is, die ook wel wordt aangeduid als universele Energie, een oerenergie, die het gehele universum doordringt en de oneindige ruimte vult.

Oerenergie = oerknal

Als God alles gemaakt heeft, dan heeft hij ook de oerknal veroorzaakt, maar wat heeft God dan die krachten gegeven?

Het gaat niet om maken, maar om zijn!

God is niet iemand maar een allesomvattend iets, ik, jij, alles tot in de ruimste zin van het woord. Het is een feit.

Veel vager kan het niet denk ik :D

Terug
Naar boven