Fitness Seller

Ben je gelovig

Peiling Peiling Geloof je in God?

• Nee

Stemmen: 75 62,5%
  • Ja

Stemmen: 28 23,3%
  • Ik ben niet zeker

Stemmen: 17 14,2%

• Totaal stemmers
    120
suc6 kerel :D

Ik geloof in zeker zin wel in God. Er moet iets of iemand geweest zijn dat er voor gezorgd heeft dat alles nu is zoals het nu is, oftewel er moet 'iets' geweest zijn dat alle natuurwetten in gang gezet heeft. Ik geloof meer in de richting van Intelligence Design. De evolututheorie voldoet IMO niet om het verhaal compleet te maken.

de evolutie theorie voldoet volledig om het verhaal compleet te maken, er zitten ondertussen geen gaten meer in. En alles wat ID ooit naar voren heeft gebracht is ondertussen weerlegd, dit in tegen stelling tot het neodarwinisme.

On Topic: ik geloof niet in de dualiteit van het aardse en het goddelijk, als men over een God spreekt, dan is dat de natuur zelf, iets dat buiten alles staat is absurd.

Ze blijven wel nog altijd door mensen geschreven, trouwens... (helemaal niet persoonlijk bedoelt), wat lult iedereen altijd over het is niet juist dit en dat...het predikt liefde, enz...door bijna heel het boek....meer heb je toch niet nodig;)

De Christenen zien toch echt de Bijbel als het Woord van God. Dat er afvallige stromingen zijn ontstaan in een later stadium doet daar niets aan af. In eerste instantie werd geclaimd dat het ging om het Woord van God en daar moet dus van uit worden gegaan.

Dat klopt, ik denk wel dat er iets moet zijn geweest. Maar waarom zou je dit toeschrijven aan een geloof???. Als je een beetje biologie hebt gehad weet je dat de theorie van Darwin wel gedeeltelijk klopt, maar dan heb je nog steeds niet 'het begin'.

zelfreproductie op zich is een simpel proces, zeker op lager niveau, de overgang van anorganisch naar organisch is op zich niet ongeloofwaardig.
er was geen goddelijke vonk nodig,

de evolutie theorie voldoet volledig om het verhaal compleet te maken, er zitten ondertussen geen gaten meer in. En alles wat ID ooit naar voren heeft gebracht is ondertussen weerlegd, dit in tegen stelling tot het neodarwinisme.

On Topic: ik geloof niet in de dualiteit van het aardse en het goddelijk, als men over een God spreekt, dan is dat de natuur zelf, iets dat buiten alles staat is absurd.

Heb ik wel eens wat over gelezen, heel intressant maar wel gevaarlijk in de huidige maatschappij. Ok, sorry off-topic maar ik wilde 't toch even kwijt.

idd bijbel bestaat pas paar honderd echt volledig, eerst weer vertaald met alle mogelijke foutieve interpretaties van dien.

daarnaast om het even bij de bijbel en god te houden:

kijk ze zeggen dat god alles van tevoren wist: waarom heeft ie dan zo'n wereld geschapen, had ie toch beter gelijk een soort hemel kunnen maken??

als je Genesis doorleest zie je dat Eva door de duivel ( slang ) is verleid, en Adam heeft meegetrokken.........voordat leefden ze al in t paradijs !

;)

Ik geloof in god :)

Alhoewel onze levensvorm best geavanceerd lijkt stellen we natuurlijk geen ruk voor op het pad in de tijd van heelal. Op de schaal van het heelal zelfs nog minder, wat blijft er dan over van het goddelijke van de mens als deze is geschapen naar het evenbeeld van God? We kregen er een heelal bij om ons te vermaken of zo? Maar goed Gods wegen zijn natuurlijk ondoorgrondelijk en het is ook logisch dat hij langer deed over het scheppen van leven dan over het scheppen van de rest van het heelal.

Ze blijven wel nog altijd door mensen geschreven, trouwens... (helemaal niet persoonlijk bedoelt), wat lult iedereen altijd over het is niet juist dit en dat...het predikt liefde, enz...door bijna heel het boek....meer heb je toch niet nodig;)

Haha liefde prediken, als je de God van het oude testament voor ogen hebt dan zie je een verachtelijke smeerlap die met de mensen hun voeten speelde, en adam en eva liet lijden omdat ze hun lusten niet konden temperen. Job er nog buiten gelaten, wiens leven 1 groot helsbestaan werd, ondanks zijn trouw en geloof. Maar ja Zijn wegen zijn doorgrondelijk en lijden is een deugd :rolleyes:

De Christenen zien toch echt de Bijbel als het Woord van God. Dat er afvallige stromingen zijn ontstaan in een later stadium doet daar niets aan af. In eerste instantie werd geclaimd dat het ging om het Woord van God en daar moet dus van uit worden gegaan.

en mensen maken fouten........

mijn vader was vroeger rijks ambtenaar en vertelde me het volgende:

- wie geen fouten maakt, wordt gepromoveerd !
- wie niet werkt, maakt ook geen fouten !!

- Ambtenaar: wie dus niet werkt, wordt gepromoveerd !!!

:D

zelfreproductie op zich is een simpel proces, zeker op lager niveau, de overgang van anorganisch naar organisch is op zich niet ongeloofwaardig.
er was geen goddelijke vonk nodig,

Dat klopt, voor organische synthese niet nee. Maar voor evolutie is een verandering van erfelijk materiaal nodig, dit gebeurt d.m.v. mutatie in het erfelijke materiaal, DNA. De kans op mutatie is al klein. En de kans dat deze mutatie dan ook nog eens gunstig zou zijn voor het organisme in het milieu dat het leeft is nog kleiner. Ik denk dat in deze gebeurtenis wel iets speelt, alleen wil ik dit niet toeschrijven aan een god.

Geen gaten???
Het zit boordevol missing links.

Voor degenen die niet in God geloven is de volgende vraag mss een uitdaging: hoe verklaar je het ontstaan van alles.

En verder voor de duidelijkheid, met het feit dat je in God gelooft hoef je niet direct een van de grote wereldgeloven aan te hangen of zoiets. Er zin talloze varianten, zoals eentje die wel erkent dat God alles gemaakt heeft, maar God zou zich daarna niet meer bemoeien met dat alles.

ik geloof in god, doe er laatste 1,5 niks mee maar vind dat eigenlijk wel jammer.
ik bid nog wel voor mn eten enzo(dus ik bid héél vaak nog ;) )
ik ben nooit van mn geloof afgestapt ofzo maar ik wil eigelijk vanaf nu wel 1x in de 2 weken iets doen met mn geloof, kerk wil ik niet want heb ik een kater..

Volgens je rechtlijnige vrienden niet Klusje, die gaan er van uit dat ondanks vertalingen en overlevering het Woord van God nog steeds staat zoals het ooit is opgeschreven in vroegere tijden.

Het is natuurlijk al een wazig verhaal dat de aarde maar zo'n 6.000 jaar oud is, terwijl er wordt geclaimd dat de Bijbel historisch accuraat zou zijn.

de kans op mutatie is idd klein, en de kans op gunstige mutatie nog kleiner, maar vergeet niet de kracht van natuurlijke selectie en de periode van miljoenen jaren voordat er echt grote veranderingen optreden.

Geen gaten???
Het zit boordevol missing links.

Voor degenen die niet in God geloven is de volgende vraag mss een uitdaging: hoe verklaar je het ontstaan van alles.

En verder voor de duidelijkheid, met het feit dat je in God gelooft hoef je niet direct een van de grote wereldgeloven aan te hangen of zoiets. Er zin talloze varianten, zoals eentje die wel erkent dat God alles gemaakt heeft, maar God zou zich daarna niet meer bemoeien met dat alles.

GOD heeft de wereld lief en zijn enige zoon Jezus op de wereld gezet en hem geofferd om de zonde uit de mens weg te nemen!!

alleen door in Jezus te geloven en te belijden met je mond dat hij je Redder is kan je weerhouden om opnieuw in zonde te vervallen !!

GOD maakt je vrij, hij heeft je lief !

:D

ps: ik ben hier niet om zieltjes te winnen......ik verdedig alleen mijn geloof ( en Jezus is mijn advocaat ;) )

de kans op mutatie is idd klein, en de kans op gunstige mutatie nog kleiner, maar vergeet niet de kracht van natuurlijke selectie en de periode van miljoenen jaren voordat er echt grote veranderingen optreden.

Klopt, maar ondanks dat zou het nog niet kunnen naar mijn mening. Alleen heb ik nu geen literatuur bij de hand waar ik mij op kan beroepen.:o

• Topic Starter Topic Starter
Even over die evolutie theorie, heeft er iemand een idee hoe het oog is geëvolueerd?

Ben ik erg benieuwd naar aangezien ik me niet kan voorstellen dat zoiets door evolutie kan ontstaan.

Bvb dank.

Terug
Naar boven