Fitness Seller

Ben je gelovig

Geloof je in God?

  • Nee

    Stemmen: 75 62,5%
  • Ja

    Stemmen: 28 23,3%
  • Ik ben niet zeker

    Stemmen: 17 14,2%

  • Totaal stemmers
    120

Bezoekers in dit topic

GOD heeft de wereld lief en zijn enige zoon Jezus op de wereld gezet en hem geofferd om de zonde uit de mens weg te nemen!!

alleen door in Jezus te geloven en te belijden met je mond dat hij je Redder is kan je weerhouden om opnieuw in zonde te vervallen !!

GOD maakt je vrij, hij heeft je lief !

:D

Johannes 3:16. Bespaar me je evangelisatie, klus, ik ben helemaal op de hoogte :cool:
 
Volgens je rechtlijnige vrienden niet Klusje, die gaan er van uit dat ondanks vertalingen en overlevering het Woord van God nog steeds staat zoals het ooit is opgeschreven in vroegere tijden.

Het is natuurlijk al een wazig verhaal dat de aarde maar zo'n 6.000 jaar oud is, terwijl er wordt geclaimd dat de Bijbel historisch accuraat zou zijn.

Leg dat eens wat duidelijker uit? :D
 
Over die zogenaamde missing links :

But the metaphor is as misleading as it is attractive. The concept that each species is a link in a great chain of life forms was largely developed in the typological age of biology, when species “fixity” (the idea that species were unchanging) was the dominant paradigm. Both John Ray (1627-1705) and Carolus Linnaeus (1707-1797), the architects of biological classification (neither of whom believed in evolution), were concerned with describing the order of living species, an order they each believed was laid out by God (Ray suggested that the divinely specified function of biting insects was to plague the wicked).

But while the links of a chain are discrete, unchanging, and easily defined, groups of life forms are not. We generally define a species as some interbreeding group that cannot, or does not, productively breed with another group. But since species are not fixed (they change through time), it can be difficult to be sure where one species ends and another begins. For these reasons, many modern biologists prefer a continuum metaphor, in which shades of one life form grade into another. Life is not arranged as links, but as shades. The metaphorical chain is far less substantial than it sounds.

Thus the chain metaphor is wrong. It doesn’t accurately represent biology as we know it today, but as it was understood over four centuries ago. The myth persists because of convenience; it is easier to think of species as types, with discrete qualities, than as grades between one species and another. In school, we learn the specific characteristics of plants and animals; this alone is not a problem, except that we are not often exposed to the main ramification of evolution: that those characteristics will change through time.


So, our idea that there can even be such a thing as a “missing link” was created in an era of biological research which is long gone. It’s a concept which is no longer valid in our current understanding of the nature of life and evolution — but, as is so often the case with appealing concepts, it continues to live on, to structure people’s assumptions, and to influence how they think about evolution

Evolution and the Missing Link: Why Is It Missing?

Evolutie is geen gevolg van op een volgende levensvormen met duidelijke afbakingen, maar dat zal door creationisten altijd worden ontkend. Logisch ook, het haalt de grondvesten onder het creationisme namelijk direct onderuit.
 
Luuc, je haalt me de worden uit de mond. Zou zoiets iets zeer complex als het oog tot stand gekokmen willen zijn volgens de evolutie-theorie dan zouden er toch wel erg veel toevallige mutaties plaats gevonden moeten hebben.

ps. voor de duidelijkheid, ik geloof niet in god. Ik geloof alleen ook niet volledig in de evolutietheorie van Darwin.
 
de kans op mutatie is idd klein, en de kans op gunstige mutatie nog kleiner, maar vergeet niet de kracht van natuurlijke selectie en de periode van miljoenen jaren voordat er echt grote veranderingen optreden.

Voor het 'survival of the fittest' fenomeen is nooit bewijs geleverd. Waarom worden er ook nooit tussenvormen gevonden in de vorm van fossielen? En kom nu niet met de Neanderthalers aan :cool:
 
Voor het 'survival of the fittest' fenomeen is nooit bewijs geleverd. Waarom worden er ook nooit tussenvormen gevonden in de vorm van fossielen? En kom nu niet met de Neanderthalers aan :cool:

inderdaad, de neanderthaler blijkt de uitgestoven uitloper van de homo erectus te zijn, tevens ook 1 van onze voorouders ;)
genetisch onderzoek heeft al uitgewezen dat onze stamvader uit Afrika stamde, en de skeletten van Lucy e.a. zijn idd. op enkele miljoenen jaren oud geschat.
 
Over die zogenaamde missing links :



Evolution and the Missing Link: Why Is It Missing?that those characteristics will change through time.

Evolutie is geen gevolg van op een volgende levensvormen met duidelijke afbakingen, maar dat zal door creationisten altijd worden ontkend. Logisch ook, het haalt de grondvesten onder het creationisme namelijk direct onderuit.

ook jij kunt dus veranderen EricR................

:D
 
inderdaad, de neanderthaler blijkt de uitgestoven uitloper van de homo erectus te zijn, tevens ook 1 van onze voorouders ;)
genetisch onderzoek heeft al uitgewezen dat onze stamvader uit Afrika stamde, en de skeletten van Lucy e.a. zijn idd. op enkele miljoenen jaren oud geschat.



idd..........GESCHAT !!


wat hebben ze voor vergelijkings materiaal om iets op waarde of ouderdom te schatten ??


niets, helemaal niets!!

.................blijft voor mij dan toch de Bijbel over

:D
 
Hmm pinkstergemeentes zijn eng. Ken mensen die daar zaten, en met de meeste gaat het toch iets minder. Sex was alleen nog maar goed voor de voortplanting en mocht geen lust bij zitten?? WTF?
Zelfbevrediging is uit den boze. Nee zou ik niet kunnen hoor.
 
Voor het 'survival of the fittest' fenomeen is nooit bewijs geleverd. Waarom worden er ook nooit tussenvormen gevonden in de vorm van fossielen? En kom nu niet met de Neanderthalers aan :cool:

En de dino's dan? Het is een omstrede theorie dat door een meteoriet inslag, blahblahblah je kent het verhaal wel. Maar onze krokodil heeft de dino's zien komen en gaan, waarom heb ik dan geen kipoarex maar een gewone kip in de tuin rondlopen?
 
Klusje, nooit gehoord van de C14-datering gehoord. Waar je aan de hand van het voorkomen van C14 koolstof atomen redelijk accuraat de ouderdom kan bepalen van organische stoffen. Tot 60.000 jaar terug, in ieder geval dus al langer terug dan de aarde zou bestaan volgens de Bijbel.
 
Niet gelovig, en best strijdbaar merk ik vaak in de discussies. Moet wel zeggen dat gelovige mensen om mij heen tengevolge vaak positiever in het leven staan. Het is dan ook niet iets dat ik zonder meer veroordeel of op neerkijk, religie is op zichzelf ook een heel abstract geheel vind ik.

Maar duidelijk dat het geloof als zodanig dat mij is gepresenteerd me geenszins overtuigd of aannemelijk lijkt. Goddeloos maar dessalniettemin een optimist in hart en nieren.
 
Natuurlijk geloof ik!
 
idd..........GESCHAT !!


wat hebben ze voor vergelijkings materiaal om iets op waarde of ouderdom te schatten ??


niets, helemaal niets!!

.................blijft voor mij dan toch de Bijbel over

:D

Jawel, en volgens de berekeningen van de Bijbel is de aarde 6000 - 10000 jaar oud. Vreemd, want met de halfwaardetijd van het verval van het C14 atoom kunnen we herleiden dat veel C14 atomen veel ouder zijn dan 10 000 jaar. Zelfde geldt voor veel lichtstralen in het heelal.

Wat is waarheid? (pilates:p ). Moeilijk te zeggen, bestaande verklaringen (of het nu schepping is of de eveolutietheorie) hebben allemaal hun onvolkomendheden.
 
Klusje, nooit gehoord van de C14-datering gehoord. Waar je aan de hand van het voorkomen van C14 koolstof atomen redelijk accuraat de ouderdom kan bepalen van organische stoffen. Tot 60.000 jaar terug, in ieder geval dus al langer terug dan de aarde zou bestaan volgens de Bijbel.

Je was me voor:(
 
En de dino's dan? Het is een omstrede theorie dat door een meteoriet inslag, blahblahblah je kent het verhaal wel. Maar onze krokodil heeft de dino's zien komen en gaan, waarom heb ik dan geen kipoarex maar een gewone kip in de tuin rondlopen?

De dino is geen tussenvorm (en of ze nu uitgestorven zijn door de zondvloed (met bijbehorende klimaatwijziging) of door de ijstijd is me om het even).
 
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

The Root of all Evil van Richard Dawkins. Iemand met een vrij uitgesproken mening over religies en creationisme. Misschien confrontrerend voor sommigen, maar zeker een aanrader.
 
Ik geloof niet in God als een persoon en ik behoor ook niet tot de bekende geloven. Maar ik geloof wel in leven na de dood, reincarnatie, karmische wetten(kom maar op met die karma ;)) en de kracht van liefde.

Verder ben ik wel een tegenstander van de wijze waarop door de meeste mensen in de wereld geloven. Ze laten zich allerlei regels opleggen en worden daardoor ook vaak klein gehouden.
 
Ik geloof in EricR, alleen hij kan me uit deze realm verwijderen.
 
Back
Naar boven