Fitness Seller

Bench shirt

Bezoekers in dit topic

Dopingvrije bonden bestaan niet.
In BEL zijn we trouwens afhankelijk van de wetgeving waar ze overal controles kunnen doen.
De laatste 4 wedstrijden van GPC was er controle.

Ik vermoed dat dit niet het geval was in de drugree federatie.
Er zullen altijd foefelaars zijn, ook in de drugfree hoor.

We streven allemaal uiteindelijk naar hetzelfde doel.
De toenadering tussen GPC en Drugree BEL kwam van GPC uit, niet van drugree.

Dat er internationaal verschillende bonden zijn kan ik nog aannemen. Maar in een landje als BEL zou dat allemaal één bond moeten zijn voor het powerlifting.

Wie weet lukt het ooit?

"Dopingvrije bonden bestaan niet" zeg je...
Ik neem aan dat je daarmee bedoeld dat ook in drugfree federaties mensen zijn die unfair spel spelen?
Want het beleid van de IPF (en andere drugfree federaties) en de bonden die onder auspiciën daarvan vallen hebben een duidelijk anti-doping (ofwel drug-free) beleid.
Maar ook controle's zijn natuurlijk niet 100% waterdicht, en overal heb je mensen die lak aan regels hebben...ook bij de IPF :o

Hoop inderdaad dat er in de toekomst meer federaties zich zullen "verbroederen", maar ik vrees dat de verschillen in regels over equipment en wel of geen dopingcontrole's een groot struikelblok zullen blijven :(
 
kan ik moeilijk geloven ,want out of competition controle komt uit van
het boic en de drugfree bond is daardoor niet erkend .

waar worden ze dan getest ?

ik dee vroeger mee bij de ipf en kreeg geregeld een aangetekend schrijven
voor een dopingtest. een dag verlet op werk of een vergoeding voor brandstof, trekken ze allemaal niet aan .

ze komen testen ,komen ze maar thuis !
 
Hier hetgeen op de site van de NPB daarover te lezen valt:

"Wij hebben geen zogenaamde controles, we hebben alleen echte controles die worden uitgevoerd door de dopingautoriteit. http://www.dopingautoriteit.nl/

Wij hebben ook geen invloed op de controles, die trouwens verplicht gesteld worden door de NOC/NSF.

Als iemand tijdens een controle gepakt is en positief is wordt hij/zij geschorst, dus is er geen sprake van dat de prestaties omhoog gaan omdat deze atleet niet aan wedstrijden mee kan doen.

Verder wordt er random gecontroleerd, dat wil dus zeggen dat ze ten allen tijde opgeroepen kunnen worden voor een controle, waarbij de controleur gewoon aan huis komt om te controleren, en niemand weet wanneer dat gebeurd, dus de atleten zeker niet, dus er is ook geen sprake van resultaten van voor en na de controle, een controle kan namelijk altijd plaatsvinden".
 
Is een beter systeem dan in belgie.

Ik heb ook tegen niemand niks ,het is een persoonlijke keuze .
Maar het belangrijkste is eerlijk zijn tegen de collegas .Anders kan je ze
demotiveren ,en dat vind ik spijtig!!
 
vind het maar raar dat je door een shirt meer kan drukken:p
 
grappig hoe elke post/topic uitdraait op doping geneuzel..

Ontopic: een Rage X is wel nice,denk niet dat het prestatieverhogend werkt als je oudere/voorgaande shirtjes gaat proberen aangezien het steeds verbeteringen zijn van een oud product
Katana's hoor ik ook wel goede berichten over.Super katana's die ken ik niet!
 
RageX en Katana zijn vergelijkbaar, is zelfde snit, alleen heeft elk naar eigen zeggen "the most radical fabric"
Grootste factor tot succes naar benchen met shirt is er veel in oefenen, groove is niet zelfde als raw - lockout en techniek worden veel belangrijker. Waar je raw je rep nog kan uitduwen op pure kracht is een shirt veel minder vergevingsgezind.
Ik heb met Metal Ace gebenched en ben overgestapt naar Katana, beiden dubbel ply en geef mijn voorkeur aan de Katana maar er zijn al wereldrecords gezet in zogoed als elk merk van shirt, dus.....
 
RageX en Katana zijn vergelijkbaar, is zelfde snit, alleen heeft elk naar eigen zeggen "the most radical fabric"
Grootste factor tot succes naar benchen met shirt is er veel in oefenen, groove is niet zelfde als raw - lockout en techniek worden veel belangrijker. Waar je raw je rep nog kan uitduwen op pure kracht is een shirt veel minder vergevingsgezind.
Ik heb met Metal Ace gebenched en ben overgestapt naar Katana, beiden dubbel ply en geef mijn voorkeur aan de Katana maar er zijn al wereldrecords gezet in zogoed als elk merk van shirt, dus.....


In welke federatie doe je mee?Doe je mee aan het b.k bench van de gpc
a.s zaterdag in keerbergen?
 
Dat doen ze ook:
http://sterksteman.blogspot.com/2008/10/dopingcontrole.html

:D

deze controle komt van de federatie uit, wie betaalt dat dan?
spijtig dat het niveau laag is bij de drugfree en er niet veel
landen zijn voor ek en wk .

Als het van de federatie uitgaat zal de federatie het wel betalen :) (via de lidgelden e.d.)

Maar in Belgïe kan de overheid ook en dopingcontrole doen op sporters die bezig zijn met een wedstrijd. Ze komen met het bekende gele busje. Maar elke dopingcontrole die ik heb gehad werd op de wedstrijd zelf genomen, ik moest geen vrij dag nemen of iets???
 
deze controle komt van de federatie uit, wie betaalt dat dan?
spijtig dat het niveau laag is bij de drugfree en er niet veel
landen zijn voor ek en wk .


Uiteraard zijn de records bij federaties waar dopingtesten zijn niet zo hoog als bij federaties waar dit niet het geval is...ik vind anders een bankdrukrecord van ruim 350kg bij de zwaargewichten van de IPF niet verkeerd...ik doe het althans niet na ;)

En ik ben zondag nog naar het WK bankdrukken in Luxemburg van de IPF geweest en doe in oktober mee bij het EK bankdrukken voor masters in België...genoeg wedstrijden, hoor!
 
Laatst bewerkt:
RageX en Katana zijn vergelijkbaar, is zelfde snit, alleen heeft elk naar eigen zeggen "the most radical fabric"
Grootste factor tot succes naar benchen met shirt is er veel in oefenen, groove is niet zelfde als raw - lockout en techniek worden veel belangrijker. Waar je raw je rep nog kan uitduwen op pure kracht is een shirt veel minder vergevingsgezind.
Ik heb met Metal Ace gebenched en ben overgestapt naar Katana, beiden dubbel ply en geef mijn voorkeur aan de Katana maar er zijn al wereldrecords gezet in zogoed als elk merk van shirt, dus.....

Bij een katana word er ook verschil gemaakt tussen een S/S (Straight Sleeve) en een A/S (Arched Sleeve) voor bankdrukkers die met en zonder "brug" banken.

Dubbel ply mag ik niet gebruiken...maar hoe lang duurt het naar jouw mening voordat je gewend bent aan een nieuw shirt?
Haal je veel meer uit een multply dan in een singelply?
Wanneer begin jij met oefenen in shirt?

Aan welke wedstrijden heb je zoal meegedaan?
 
double ply is moeilijker te manipuleren, single ply haal je meer "pop" uit.
Mijn beste raw (touch and go) is 215, double ply comp 250, double ply trng 285 single ply trng 260

volgens sakari zou een dubbel ply ongeveer rond de 100 kg carryover geven, zelf heb ik er maar rond de 70 uitgehaald (215-285 dit was zelfde periode)
Mijn bech is serieus omhoog gegaan door ongeveer elke 3e training met shirt te doen, meestal 3 singles en dan wat tripples op planken

laatste 6 weken voor meet 1x week met shirt gevolgd door wat raw bottom pauses en clos grip, that's all.

heb enkel in gpc meegedaan, laatste 4 jaar ongeveer
 
double ply is moeilijker te manipuleren, single ply haal je meer "pop" uit.
Mijn beste raw (touch and go) is 215, double ply comp 250, double ply trng 285 single ply trng 260

volgens sakari zou een dubbel ply ongeveer rond de 100 kg carryover geven, zelf heb ik er maar rond de 70 uitgehaald (215-285 dit was zelfde periode)
Mijn bech is serieus omhoog gegaan door ongeveer elke 3e training met shirt te doen, meestal 3 singles en dan wat tripples op planken

laatste 6 weken voor meet 1x week met shirt gevolgd door wat raw bottom pauses en clos grip, that's all.

heb enkel in gpc meegedaan, laatste 4 jaar ongeveer

285 :eek:...wauw...respect...dat is veel en 215 raw zijn er ook niet zoveel...ik zit shirted op 215 en raw ruim 180kg.
Welke gewichtsklasse zat je toen?

Ik haal uit een 1 ply zo'n 35kg...er zijn sporters die daar wel tot zo'n 50 uit weten te halen...een 2 ply dus tot zo'n 100kg en een 3 ply zo'n 150kg Scott Mendelsson drukt raw 325 en shirted zo'n 475.
 
Uiteraard zijn de records bij federaties waar dopingtesten zijn niet zo hoog als bij federaties waar dit niet het geval is...ik vind anders een bankdrukrecord van ruim 350kg bij de zwaargewichten van de IPF niet verkeerd...ik doe het althans niet na ;)

En ik ben zondag nog naar het WK bankdrukken in Luxemburg van de IPF geweest en doe in oktober mee bij het EK bankdrukken voor masters in België...genoeg wedstrijden, hoor!

ik bedoelde niet ipf ,maar de drugfree (wdfp of zo)
 
Back
Naar boven