MuscleMeat

benchpress

toenlytje

Advanced Bodybuilder
Waardering
718
Lengte
1m89
Massa
40kg
nou heb ik de laatste tijd decline benchpress gedaan en deze ging sterk vooruit, mijn incline benchpress ging ook goed vooruit.

nou deed ik vandaag een normale flat benchpress en hierbij kon ik eigenlijks nauwelijks meer als eerst.
ik doe bij alle 3 mijn schouder bladen tegen elkaar zodat ik niet met mijn schouders druk

hoe kan het dat mijn flat bench maar niet groeit?

Wat kan je drukken met al die 3 oefeningen wat is je progressie in verleden geweest hoe vaak deed je de onderscheiden oefeningen? Geef eens wat trainingsgeschiedenis. Eet je wel goed? Was je niet moe die dag etc.

• Topic Starter Topic Starter
Wat kan je drukken met al die 3 oefeningen wat is je progressie in verleden geweest hoe vaak deed je de onderscheiden oefeningen? Geef eens wat trainingsgeschiedenis. Eet je wel goed? Was je niet moe die dag etc.

aan het eten ligt het echt niet, alles groeit echt hard, vooral benen,rug en armen.

wat ik wel moet zeggen is dat ik de decline op de smithmachine dee, hierbij haalde ik een week geleden 30kg aan beide kanten met zo'n 6 reps.

nou wou ik vandaag de flat bench doen en kreeg ik 25kg/25kg niet eens 1x omhoog. had wel een iets verzuurde onderrug van het deadliften op zaterdag.

de incline kan ik met 20kg/20kg.

(stang is 10kg)

kan zijn dat ik een slechte dag heb gehad zal het deze week nog eens proberen. maar over het algemeen blijft mijn flat bench steken.

smithmachine :(

Ook andere borst oefeningen eens doen. Zo krijg je goede stabiliteit/coördinatie, en ontwikkeld de spier zich ook beter.
En als je een tijdje alleen smith machine hebt gedrukt gaat je coördinatie niet mee vooruit. Dus als je flat bench wel normaal doet kan dit zijn waarom je niet vooruit bent gegaan.

Ook andere borst oefeningen eens doen. Zo krijg je goede stabiliteit/coördinatie, en ontwikkeld de spier zich ook beter.
En als je een tijdje alleen smith machine hebt gedrukt gaat je coördinatie niet mee vooruit. Dus als je flat bench wel normaal doet kan dit zijn waarom je niet vooruit bent gegaan.

ja het zal waarschijnlijk eraan gelegen hebben dat ik veel machine oefeningen dee, borst groeide overigens wel goed.

mja nothing beats the free weights:)

die heb ik heel lang wel gedaan maar heb gewoon een hekel aan borst trainen, vond de decline erg fijne en daardoor flat bench beetje verwaarloost, overigens heb ik die wel heeel lang al gedaan. alleen de laatste 1,5 maand ongeveer niet. maarja toch maar weer beginne ookal vind ik dat de saaiste oefening

die heb ik heel lang wel gedaan maar heb gewoon een hekel aan borst trainen, vond de decline erg fijne en daardoor flat bench beetje verwaarloost, overigens heb ik die wel heeel lang al gedaan. alleen de laatste 1,5 maand ongeveer niet. maarja toch maar weer beginne ookal vind ik dat de saaiste oefening

Als jij free weights saai vind. Benchpress saai vindt. Dan is er toch echt wat mis met je en moet je misschien iets anders gaan zoeken. Sorry goos

Als jij free weights saai vind. Benchpress saai vindt. Dan is er toch echt wat mis met je en moet je misschien iets anders gaan zoeken. Sorry goos

waar staat dat ik freeweights saai vind ;g?

ik vind borst trainen gewoon het saaist, ieder zijn eigen ding toch?

meteen zo oordelen is een beetje overdreven he

vind jij elke training even leuk?

waar staat dat ik freeweights saai vind ;g?

ik vind borst trainen gewoon het saaist, ieder zijn eigen ding toch?

meteen zo oordelen is een beetje overdreven he

vind jij elke training even leuk?

Sorry beetje verkeerd gelezen.
Maar hoe je borst trainen saai kan vinden kan ik niet bij :(
En ja ik vind elke training leuk, het enige waardoor ik het minder vind is als ik een dag minder presteer dan verwacht ;)

En ja ik vind elke training leuk, het enige waardoor ik het minder vind is als ik een dag minder presteer dan verwacht ;)

ik zei niet leuk ik zei even leuk maargoed. ja weetniet heb gewoon een hekel aan borst, misschien omdat alle mooiboys bij mij in de gym 24/7 borst trainen.

zoals veel benen haten en borst leuk vinden heb ik het precies andersom :)

dude duw dat gewicht gewoon omhoog en pieker niet zo, en doe geen smith machine ipv losse bench. nooit van men leven gedaan, doe liever losse gewichten bij elke spier. mijn mening

Wat jay zegt ga goed trainen op de flat bench. Wat je kan doen is starting strength principe elke week 2.5 kilo toevoegen aan je bench en dan 3 sets van 5 herhalingen maken. Lukt het dan volgende week weer 2.5 erbij. Lukt het niet dan blijf je op zelfde gewicht. Kies een startgewicht waar je minstens 5 herhalingen mee kan. Lees je er eens over in. Dit zou moeten werken voor je zeker met jou stats. Laat mensen spotten als je bang bent dat het gewicht op je nek blijft liggen. Dan kun je net even extra gas geven.

Geklets, iedereen heeft wel een (paar) oefening(en) waar ie minder lekker op gaat. Je suggereert dat dat bij jou niet aan de orde is. Geloof ik geen reet van :thumbs:

Geklets, iedereen heeft wel een (paar) oefening(en) waar ie minder lekker op gaat. Je suggereert dat dat bij jou niet aan de orde is. Geloof ik geen reet van :thumbs:

dit dus ^^

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:52 ----------

Wat jay zegt ga goed trainen op de flat bench. Wat je kan doen is starting strength principe elke week 2.5 kilo toevoegen aan je bench en dan 3 sets van 5 herhalingen maken. Lukt het dan volgende week weer 2.5 erbij. Lukt het niet dan blijf je op zelfde gewicht. Kies een startgewicht waar je minstens 5 herhalingen mee kan. Lees je er eens over in. Dit zou moeten werken voor je zeker met jou stats. Laat mensen spotten als je bang bent dat het gewicht op je nek blijft liggen. Dan kun je net even extra gas geven.

ja hier zat ik zelf ook aan te denken, even een stapje terug en dan langzaam opbouwen met elke training wat gewicht erbij.

ik doe 2x per week borst, zal ik elke training dan beginnen met 3x5 benchpress?

heb ook een tijdje pause benchpress gedaan dit beviel me ook wel, zou ik eventueel afwisselen dat ik de 1e training de normale benchpress 3x5 doe, training 2 paused benchpress 3x5?

Wat je zegt klinkt goed. De paused bench ben je iig wel iets zwakker op dan de touch n go hou daar ook rekening mee. En neem voldoende rust tusen je benchdagen anders wordt je niet sterker.

Wat je zegt klinkt goed. De paused bench ben je iig wel iets zwakker op dan de touch n go hou daar ook rekening mee. En neem voldoende rust tusen je benchdagen anders wordt je niet sterker.

jaa ik heb dinsdag- vrijdag of maandag-donderdag mijn push dagen. ligt eraan op welke dagen mijn trainingspartner kan. vind bankdrukken met spotter namelijk veel fijner.

Terug
Naar boven