AndroidHealthClinic

Benen bij Military press

Noestepompert

Novice
Waardering
4
Lengte
1m87
Massa
92kg
Vetpercentage
17%
Hoe is jullie positie van de benen bij de Military press?
Ik hoor altijd dat de voeten naast elkaar (aansluitend) het beste is, o.a. beter voor core enz.
Is dit nu waar of is het gelul en mag je ze gewoon 20 cm oid uit elkaar houden?

:D

Imo meest stabiele stand, schouderbreedte oid

ik kies voor stabiel te staan, mijn voeten zijn toch ongeveer 30 cm uit elkaar

zolang je maar niet geschrankt gaat staan is alles goed

Lijkt me niet zo comfy als je je benen tegen elkaar aan hebt met die oefening, heb zeker 30 cm ruimte tussen m'n voeten.

Voeten uit elkaar en aanvullend schoenen met platte zolen dragen.

zo dicht mogelijk maar niet te dicht --> stabiel

De 'Press' is met benen uit elkaar. Het voorvoegsel 'Military' wil zeggen, voeten tegen elkaar wat het een moeilijkere oefening maakt dan gewoon Press.

het woord "military" in military press duid op het feit dat je de oefening heel strikt uitvoert... stand van benen is niet echt belangrijk, zolang je ze maar niet gebruikt om er een push-press van te maken. Ik zeg ogen dicht doen en 3 keer op en neer springen (OK 3 keer omhoog springen, dat naar beneden gaat vanzelf). dan je ogen open doen en zoals je voeten dan staan, dat is je natuurlijke stand. Breder hoeft niet, smaller zou ik niet doen.

het woord "military" in military press duid op het feit dat je de oefening heel strikt uitvoert... stand van benen is niet echt belangrijk, zolang je ze maar niet gebruikt om er een push-press van te maken. Ik zeg ogen dicht doen en 3 keer op en neer springen (OK 3 keer omhoog springen, dat naar beneden gaat vanzelf). dan je ogen open doen en zoals je voeten dan staan, dat is je natuurlijke stand. Breder hoeft niet, smaller zou ik niet doen.

haha pro tip, ik ga hem volgende keer eens proberen om mijn stance te bepalen!

Hoe is jullie positie van de benen bij de Military press?
Ik hoor altijd dat de voeten naast elkaar (aansluitend) het beste is, o.a. beter voor core enz.
Is dit nu waar of is het gelul en mag je ze gewoon 20 cm oid uit elkaar houden?

:D

Als je de press doet voor je core moet je idd zo instabiel mogelijk gaan staan. Als je de press doet voor je schouder zou ik juist zo stabiel mogelijk gaan staan

Altijd je benen naast elkaar mag natuurlijk wel ruimte tussen zitten, maar niet het ene been voor en de ander achter.

Vraag is of zitten stabiliervoor je core is dan staan. Als je staat nemen je benen een grrot deel van de stabilisatie over. Als je zit heb je die extra stabilisatie niet. is dan staan.

military press=voeten tegen elkaar.
voeten uit elkaar= strict press

Zo te zien hebben we er weer een press bij.

Terug
Naar boven