AndroidHealthClinic

Benen+Buik

B0tjeBuilder

Advanced Bodybuilder
Waardering
392
Lengte
1m86
Massa
82kg
Vetpercentage
8%
hey mensen ik ben van plan buik in mijn schema te verwerken
eerst deed ik na elke training 50 crunches met gewicht

nou wist ik dat dit niet ideaal was, maar had gewoon geen zin om buik te trainen:duh:

dus nu ben ik van plan 1x per week buik echt goed aan te pakken
nog best lastig evengoed! want waar moet je dan nou inplannen?

na wat wikken en wegen heb ik besloten het bij mijn benen training te gaan doen

zelf zat ik te denken voor mijn benen training, omdat als ik benen train dat ik nogal af ben!(of moet beter zijn achteraf)

dus hier wat ik in gedachte had!

3 oefeningen/4 sets/ zo zwaar dat je max 12 reps kan
Weighted Crunch

Weighted Vertical Leg-Hip Raise

Weighted Twisting Crunch

Benen

Squat
Leg press
Leg exstention
Leg Curl
seated calf raises

mijn overige schema ziet er zo uit
MA- borst triceps
DI rug-biceps
WO RUST
DO Buik-benen
VR Schouders-Trapezius

ben benieuwt wat jullie er van vinden

Laatst bewerkt:
Ik doe het zelf ook altijd bij de benen, lijkt mij prima :)
Op andere dagen in de week pak ik dan buik er nog wel eens bij!

• Topic Starter Topic Starter
51 vieuws :P 1 reply :p

Pff eerst misselijk worden van het squatten en dan vrolijk je buik erbij doen.. Hardcore man +1

nee daarom doe ik eerst buik

heb het vandaag zo gedaan
halverwege benen heb je niet zo veel zin meer ...

Laatst bewerkt:
buik trainen is zo 2010..

nee j/k ik train hem zelf niet apart, je kan decline gaan liggen en een gewicht of cable achter je nek. Doe ik heel af en toe eens:)

ik heb het eigenlijk ook nooit echt getraint
maar ik wil ook een mooi setje buikspieren

dus moet ik er wel wat aandacht aan besteden IMO

ik zouw um niet bij benen pakken
is zwaar k.t heb ik ook tijdje gedaan
''jouw schema is bijna precies zelfde als mijne''
ik pak buik nu bij schouders
en na elke training 2/3 buik oefenings

snap wat je bedoelt maar pak me Trapezius ook met me schouders
en ben ik wel uur mee bezig totaal

benen buik duurde 75min vandaag

Je kan je buik met bepaalde oefeningen al zo snel kapot hebben dat je er maar 2 hoeft te doen, probeer maar is om met dumbbells naar voren uit te rollen boven de grond, das echt een zware oefening! eerst vanaf je knien en als je dat goed kan gewoon op je tenen! ;)

Voor de borst naar de zijkant uitrollen is trouwens ook een goede :)

Hoe denken jullie er eigenlijk over om buik op rustdag te gaan pakken gewoon goed en uitgebreid. Ik weet dat rustdag belangrijk is en hou ze ook echt wel maar ik zat te denken om buik op zo een dag te gaan pakken. Hoe denken jullie hierover vroeg ik me af?

Vriend, in een half uur heb ik mijn schouders en traps naar de klote. Doe sets sneller achter elkaar.

hoeveel oefeningen /sets doe je totaal?

en waarom zou je het met schouders sneller doen als met een andere spiergroep

btw flinke spierpijn in me buik nu

Hoe denken jullie er eigenlijk over om buik op rustdag te gaan pakken gewoon goed en uitgebreid. Ik weet dat rustdag belangrijk is en hou ze ook echt wel maar ik zat te denken om buik op zo een dag te gaan pakken. Hoe denken jullie hierover vroeg ik me af?

waarom niet als jij daar je rustdag voor wil opofferen

Laatst bewerkt:
Doe meestal 2 a 3 oefeningen, na benen. Maar dan gewoon 8 tot 10 reps, net zoals andere spieren.
Vind dat het lekkerst omdat je buik ook al gebruikt bij been-oefeningen en ik andere spiergroep te zwaar vind om erna te doen.
Maar ben nooit meer als een uurtje kwijt. Als je aparte cardiodag hebt, kan je dan buik doen, veel gelezen bij bikini-models en die zullen het weten ;)

Inclined crunches zijn ook lekker, kan je desnoods schuin doen om meer je obliques aan te spreken.
Alle leg-hip raises zijn zwaarder met gestrekte benen. Deed die vaak liggend op een schuine bank, deze dus:
BWInclineLegHipRaise.gif

Kan je er ook dragonflags van maken.

ik train geen benen

:trollface:

is ook een optie het na me benen doen, maar na me benen ben ik bek af.
weet niet hoe jij benen traint :P

maar idd ik probeer het ook onder de 12 reps te houden
alleen die hanging knee raises! wat een k*t oefening haha

Lekker juist. Gisteren nog gedaan, ook 3 setjes met gestrekte benen. Spierpijn vandaag :D

Er zijn zelfs mensen die na KT nog rustig een uurtje cardio eruit persen, dan moeten die paar setjes abs ook geen probleem zijn toch? Maar ik ben met benen wel in 3 kwartier klaar en doe dan nog zo´n 5 a 10 minuutjes buik.

hoeveel oefeningen /sets doe je totaal?

en waarom zou je het met schouders sneller doen als met een andere spiergroep

btw flinke spierpijn in me buik nu

Je hebt minder rust nodig tussen de setjes bij isolerende oefeningen dan bij compounds (in ieder geval ervaar ik dat zo). Ik doe 4(soms 5) setjes waarvan 1 opwarmings setje en 3 verschillende oefeningen.

Tja en buik oefeningen... is ook mogelijk om het tussen een isolerende oefening te doen. Bvb setje bicep en dan ga je meteen over naar setje buik, even op adem komen en dan begin je weer aan je bicep.

Ik bedoel niet dat je je training snel moet gaan afraffelen, juist helemaal niet. Maar naar mijn mening als je er een goed tempo in hebt zitten blijf je meer gefocused. En minder lang in de gym is sneller weer voeding in je lijf.

Dit werkt voor mij, als ik bvb een pauze van 5 min tussen setjes heb, heb ik het gevoel dat k er niet 100% voor ga.

lol pauze van 5 min

nee 1 a 2 min niet langer

Terug
Naar boven