MuscleMeat

Benen: Curl en Extension ?

Justifire

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Zit ook eens een beetje rond te kijken voor mijn eigen home-gym.
Nu kan ik me aardig orienteren en zie wel bepaalde combinaties voor toestellen.
Wat ik me echter afvraag, doen jullie ook leg-curls en -extensions in je home-gym?
Vind dit naast squatten toch echt wel een must-have voor de benen.
Of zijn er creatieve oplossingen om deze oefeningen na te bootsen?
2 van zulke machines zijn immers behoorlijk prijzig en weet geen simpele uitvoeringen te vinden die ook nog eens een shitload aan schijven kunnen hanteren :D
Iemand een idee?

die oefeningen zijn crap.
Goede alternatieven zijn wel
voor leg curl: Glute ham raises (kan je zelf een opstelling ineen steke als je een powerrack hebt) of deadliftvarianten, maar die hoor je normaal al te doen.
Voor leg extension: squats squats en nog is squats. Vooral front en hack squats leggen meer nadruk op quads.

Waarom zijn die oefeningen crap?
Ik doe ze altijd om mn benen op te warmen,vinden mn knieen ook fijner........
Die van bodycraft zijn goed,ik heb er 1 van body solid,staat wellicht wat stabieler bij zware belasting........

Ik doe het niet vaak maar zet de voorkant van mijn bankje weleens omhoog (centimeter of 40) en zet mn leuning op 90 graden, en dan neem ik een dumbbell tussen mn voeten en gaan maar.

En wat ik vaker doe na het squaten is voorover op mijn bankje gaan liggen, en terwijl je gaat liggen neem je weer een dumbbell tussen je voeten. Dit moet je ff oefenen.

Op de dumbbells laad ik gewoon wat platen (5-10 kilo), voordeel van de verstelbare dumbbells.

• Topic Starter Topic Starter
Heb ondertussen al een bankje besteld waar je curl en extension op kan zetten.
Eerst maar eens kijken hoe of dat dat gaat en anders maar eens kijken naar een curl en extension machine als ik de ruimte heb.
Squatten is natuurlijk de main-thing maar vind curl en ext. zeker ook belangrijk !

Terug
Naar boven