AndroidHealthClinic

Nieuws 'Benzine naar 2 euro'

Ze maken autorijden echt steeds minder aantrekkelijk, stelletje klootzakken.

Onbegrijpelijk dat de kosten zo blijven stijgen. Ik ben eigenlijk benieuwd wat er gebeurd als Nederland meer en meer overgaat op het openbaar vervoer en er steeds minder getankt wordt. Ik denk dat de overheid dan echt maatregelen moet gaan nemen, want hoe minder mensen er tanken, hoe minder geld er bij de overheid terecht komt, en dat is uiteindelijk waar het om draait in Den Haag. De overheid heeft juist mensen nodig die veel tanken om de begroting rond te krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Onbegrijpelijk dat de kosten zo blijven stijgen. Ik ben eigenlijk benieuwd wat er gebeurd als Nederland meer en meer overgaat op het openbaar vervoer en er steeds minder getankt wordt. Ik denk dat de overheid dan echt maatregelen moet gaan nemen, want hoe minder mensen er tanken, hoe minder geld er bij de overheid terecht komt, en dat is uiteindelijk waar het om draait in Den Haag. De overheid heeft juist mensen nodig die veel tanken om de begroting rond te krijgen.

Openbaar vervoer moet geld bij om het betaalbaar te houden volgens mij is ongeveer 50% van een treinkaartje subsidie. Nu reist de meerderheid van de mensen met de auto, de NS vervoert maar 1 miljoen mensen per dag ongeveer. Nu betalen een paar miljoen automobilisten onder andere dus ook mee aan de treinkaartjes. Als de meerderheid van de mensen met het OV zou gaan was het niet meer op te brengen voor de overheid en zouden de subsidies moeten worden afgeschaft of andere belastingen omhoog.

Autoverkeer is gewoon goedkoper dan openbaar vervoer, als teveel mensen met de trein gaan wordt het onbetaalbaar, om nog maar te zwijgen van alle extra lelijke rails die moeten worden bijgebouwd bij een verveelvoudiging van het aantal treinreizigers. Het is natuurlijk vele malen goedkoper om een paar rijstroken her en der bij te bouwen dan om het hele spoorwegnet te verdubbelen. En ik zou wel eens berekeningen willen zien hoe veel milieuvriendelijker al die (buiten de spits bijna lege) treinen en bussen nu eigenlijk zijn.

De regering weet niet waar ze me bezig zijn, over een jaar of vijf sta je voor een fortuin in de file of zit je voor een fortuin in een overvolle trein.

Dan betaal je 10 euro per strip. Ze vangen toch wel...

En 40% gaat naar de fiscus. Vuile afzetters dat ze zijn, anders was het net zo goedkoop als in de VS.

Wat trouwens helemaal schandalig is, is dat wij automobilisten moeten meebetalen aan het openbaar vervoer. Hoe kan je dat nou uitleggen??

ik wou binnenkort ook een auto kopen, maar ga nu echt steeds meer twijfelen omdat je een vermogen aan benzinekosten kwijt bent. Vind het echt schandalig
Vind dat de overheid laatste tijd er echt een potje van maakt met al belasting verhogingen.

Je kan denk het beste op een elektrische auto nemen, koste d8 ik maar iets van paar euro aan stroom om de auto helemaal op te laden

ik wou binnenkort ook een auto kopen, maar ga nu echt steeds meer twijfelen omdat je een vermogen aan benzinekosten kwijt bent. Vind het echt schandalig
Vind dat de overheid laatste tijd er echt een potje van maakt met al belasting verhogingen.

Je kan denk het beste op een elektrische auto nemen, koste d8 ik maar iets van paar euro aan stroom om de auto helemaal op te laden
Een heel zuinige diesel nemen of een LPG in je benzinewagen (helaas wel koffer kwijt, anders grote koffer/break kiezen).

Ja, de regering. :rolleyes:

Uit die accijnsen wordt het politie apparaat, criminaliteit beschrijding betaald alsmede de vergoeding van zorg kosten e.d. Onze hele begroting zou achteruit gaan.

'Tis gewoon simpel, er groeien nu 2 miljard mensen in plaats van de 0.6 miljard die we gewend waren.

En 130 voor een vat olie is gewoon dikke bullshit want die geflipte miljardairs en invloedrijke maken elkaar gestoord. Want er is nu al een pionier die kosten van het kost olie wil en over contracten van 140 per vat onderhandeld.

'Tis gewoon het gestoorde waanbeeld van negativisme en fanatisme van 'ik wil 't, ik wil 't'.

En dat eeuwige gelul van met name de VVD over recessie brengt geld circulatie als een piepende trein tot stilstand. Op het huidige moment is er geen reden om op je geld te zitten, enkel scherp je uitgaven in de gaten houden.

Eens, arabieren om precies te zijn :D

Dat is ook 1 v/d redenen dat we in Nederland bezinning moeten bewaren ten opzichte van andere culturen en levensovertuiging.

De relatie met Chavez had warm contact moeten zijn. Beatrix moet maar eens vaker met Koning Abdullah van SA dineren. En JP wat vaker op bezoek bij onze grote vriend Medvedev.

En 40% gaat naar de fiscus. Vuile afzetters dat ze zijn, anders was het net zo goedkoop als in de VS.

Wat trouwens helemaal schandalig is, is dat wij automobilisten moeten meebetalen aan het openbaar vervoer. Hoe kan je dat nou uitleggen??

Meer files , meer brandstofverbruik , meer vervuiling van steden , meer slijtage van wegen etc etc ......

Het is inderdaad te erg voor woorden al die prijsstijgingen !!
De regering wil en zal ons treffen zodat we onze wagen meer aan de kant laten staan, wat ik dan ook met het warmere weer zeker ga doen.
Alle kapitaalkrachtigen liggen daar uiteraard niet wakker van, want zij kunnen het zich toch lekker veroorloven.
Wij als gewone burger worden dus weer overdonderd, en al die zogenaamde democratische én sociale partijén vinden het uitstekend zo. Op alle mogelijke manieren wordt ons zuur verdiende maandloon uit onze zakken geklopt.
Ik vind het gewoon schandalig wat ze met ons doen !!!
Nog maar eens op zoek gaan naar een leuke mountainbike in deze trieste tijden..

:sad:

Ik kan ook wel janken, minimaal 1x per week 60 liter tanken en krijg maar 91 euro p.m. vergoed door de baas :( Moet dus 3 weken benzine uit eigen zak betalen, maar OV rijdt er niet. Schijtaccijnzen.

Ik kan ook wel janken, minimaal 1x per week 60 liter tanken en krijg maar 91 euro p.m. vergoed door de baas :( Moet dus 3 weken benzine uit eigen zak betalen, maar OV rijdt er niet. Schijtaccijnzen.

Eigelijk zou je je baas moeten vragen de kilometervergoeding te verhogen. Lijkt me toch logisch met stijgende brandstofprijs.

Terug
Naar boven