MuscleMeat

Groot olietekort op komst

Bezoekers in dit topic

Misschien moet iedereen eens dichter bij huis gaan werken of dichter bij je werk gaan wonen. Dat zal al heel wat schelen.

Misschien?
Het is niet eens meer de vraag of forensen een negatieve invloed heeft op je leven. Mensen die veel van en naar hun werk moeten reizen hebben een significant hoger loon nodig om eenzelfde 'lifesatisfaction' te behalen dan mensen die dicht bij hun werk wonen;

[Link niet meer beschikbaar]
 
Ah dus eigenlijk ben ik rijk met mijn 10 minuten fietsen naar het werk :D Als nu mijn werkgever maar niet mijn inkomen kort met 30%
 
Ah dus eigenlijk ben ik rijk met mijn 10 minuten fietsen naar het werk :D Als nu mijn werkgever maar niet mijn inkomen kort met 30%

In mijn CAO krijg ik nog fietsvergoeding ook. 1,20 oid voor 10 min fietsen. Ja ik ga rijk worden :(
 
OLIE TEKORT????
Waar moet ik me dan mee insmeren?
 
Tsjah het nadeel is dat er zoveel geroepen word dat het eind kwijt is. BMW heeft al een 12 cilinder op waterstof volgens mij. Maar alle ideeen zijn der wel maar waarom zouden we het niet gebruiken? Ik denk redelijk simpel de olie handelaren verdienen geld zien nog geen reden om een alternatief netwerk van brandstoffen te maken. Zij kunnen toch nog wel met hun bak langs het tankstation?
 
Geen probleem jongens, allemaal je koppie koel houden, binnekort is iran aan de beurt en heb een kameraad in het leger die mij belooft heeft een ondergrondse slang van iran naar mijn achtertuin te bouwen waar zon 10.000 liter olie in vervoert kan worden per dag..... en mijn dbb vrienden kunnen zeker voor een goedkoop prijsje een litertje zwart goud kopen.


Maar nu serieus, de belasting moet echt omlaag want dit kan niet langer zo, ik hoop dat velen niet meer kunnen rijden en dat die flikken in den haag de ogen eens los doen.
 
Hopelijk heb ik vanaf volgend jaar ook een leasebak, dat scheelt toch al weer heel wat. Niet dat het probleem ansich daarmee de wereld is uitgeholpen...
 
De echte oorzaak van olie/water/voedseltekorten is heel simpel!
Er zijn te veel mensen op deze bol en er komen er steends meer bij.

Geboorte beperkingen invoeren wereldwijd,nu kan ik me voorstellen dat in ontwikkelingslanden dat wat moeilijker te regelen valt.
Maar in de Westerse Maatschappij moet dat makkelijk te doen zijn.
 
Olie tekort ? Pure manipulatie !
Als dat zo was dan was er al lang een concreet plan voor iets anders.
Of laten ze de aardbol van de een op de andere dag ineens zonder energie zitten ?

concrete plannen worden onderdrukt door de olieindustrie, er word veel te weinig energie gestoken in het vinden van alternatieven spijtig genoeg:rolleyes:
 
De echte oorzaak van olie/water/voedseltekorten is heel simpel!
Er zijn te veel mensen op deze bol en er komen er steends meer bij.

Geboorte beperkingen invoeren wereldwijd,nu kan ik me voorstellen dat in ontwikkelingslanden dat wat moeilijker te regelen valt.
Maar in de Westerse Maatschappij moet dat makkelijk te doen zijn.
Westerse landen zijn het probleem helemaal niet, het zijn de landen zoals afrika en andere ontwikkelingslanden die momenteel voor de enorme bevolkingsgroei zorgen, in china is wel al een geboortebeperking, maar nu zijn er al zoveel inwoners en als die allemaal overstappen op een meer westerse levensstijl zitten we in dikke problemen
 
grote onzin want bijna de gehele kustlijn van de USA bevat grote olievelden, die worden helaas nog niet gebruikt vanwege verschillende redenen..........

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread206026/pg1
Scientists from the University of Cornell have discovered a massive amount of Oil off the coast of Louisiana.The find is some 60 billion barrels or 3 Times more than current US recoverable Oil of 20 Billion barrels, and would bring US total reserves to 80 billion barrels which is on par with Venezuela. In comparison to other finds around the world, this is twice the size of all Oil ever found in the North Sea and 6 times larger than the estimates of the Alaskan ANWR oil deposits.

[Link niet meer beschikbaar]

;)
 
Het oliegebruik in de zin van benzine/diesel moet voor veel mensen redelijk te beperken zijn. Er zijn hier in de stad genoeg bedrijven waar ik kan werken op fietsafstand.

Helaas wordt olie nog voor tal van andere dingen gebruikt en dat ga je merken...
 
grote onzin want bijna de gehele kustlijn van de USA bevat grote olievelden, die worden helaas nog niet gebruikt vanwege verschillende redenen..........

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread206026/pg1
Scientists from the University of Cornell have discovered a massive amount of Oil off the coast of Louisiana.The find is some 60 billion barrels or 3 Times more than current US recoverable Oil of 20 Billion barrels, and would bring US total reserves to 80 billion barrels which is on par with Venezuela. In comparison to other finds around the world, this is twice the size of all Oil ever found in the North Sea and 6 times larger than the estimates of the Alaskan ANWR oil deposits.

[Link niet meer beschikbaar]

;)
Welke redenen dan? lijkt me vreemd dat bush die niet gebruik die oh zo graag niet afhankelijk wil zijn van je weet wel welke landen
 
dan gaan we toch lekker over op andere brandstoffen :zonnebloemolie,ethanol etc.....
 
Over zo'n 2 jaar kampt de wereld met een groot olie tekort, ah oke, klinkt geloofwaardig. Vandaar dat men al jaren druk bezig is met alternatieve energiebronnen.

En de Royal Dutch Shell maar lachen, de winsten liegen der niet om. Zo'n 25 miljard dollar winst wordt der elk jaar bijgeboekt.
 
Ik hoop dat die verziekte zooi snel op is
Kern energie is wel een de schonere optie maar je moet het afval wel kwijt kunnen.
 
Ik hoop dat die verziekte zooi snel op is
Kern energie is wel een de schonere optie maar je moet het afval wel kwijt kunnen.

Zie je het al voor je : Autos op kernenergie? Atoomauto's ben benieuwd wat er gebeurt als je brokken maak....................
 
Ik geloof er ook niet veel van. Ben wel van mening dat we stilaan moeten zoeken naar alternatieven die de olie binnen dit en 30 jaar zo goed als compleet moeten vervangen. Dus ongeacht of er te weinig olie is tegen die tijd of zelfs vroeger. Passief afwachten is sowieso geen goed idee.
 
Zie je het al voor je : Autos op kernenergie? Atoomauto's ben benieuwd wat er gebeurt als je brokken maak....................

Auto's vind ik niet zo'n probleem die mogen van mij wel weg.
Maar stroom enzo moeten we wel houden.
 
Auto's vind ik niet zo'n probleem die mogen van mij wel weg.
Maar stroom enzo moeten we wel houden.

'Zonder transport staat alles stil'......................
 
Back
Naar boven