Fitness Seller

beoordeling voedingsschema

working out

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
58kg
Hieronder heb ik mijn voedingsschema geplaatst met als doel spiermassa bij kweken. Ik zou graag eens weten wat jullie er persoonlijk van vinden en of ik eventuele aanpassing zou doen. Advies en tips zijn altijd welkom!

alvast bedankt!

Bijlagen

Heb je je onderhoud berekend?
3600 kcal lijkt me wel wat veel voor je lengte en gewicht.
Gooi in ieder geval die 4 eiwitshakes eruit.. 260 gr eiwitten is veel teveel.

3600 kcal voor iemand van 58kg???
hoeveel wil je hier met vervetten?
3600 kcal is iets meer dan wat ik zou moeten eten als ik aan het bulken ben!!

• Topic Starter Topic Starter
Heb je je onderhoud berekend?
3600 kcal lijkt me wel wat veel voor je lengte en gewicht.
Gooi in ieder geval die 4 eiwitshakes eruit.. 260 gr eiwitten is veel teveel.

Ik heb mijn kcal behoefte uitgerekend en het bleek dat ik ongeveer 3000kcal per dag nodig zou hebben, ben momenteel aan het bulken. De eiwitshakes zijn in mijn voedingsschema aanwezig omdat het op die tijdstippen moeilijk is om een volledige maaltijd te eten ivm. werk en school en anders liggen mijn kcals meteen ook een stuk lager wanneer ik deze weglaat.

Ik heb mijn kcal behoefte uitgerekend en het bleek dat ik ongeveer 3000kcal per dag nodig zou hebben, ben momenteel aan het bulken. De eiwitshakes zijn in mijn voedingsschema aanwezig omdat het op die tijdstippen moeilijk is om een volledige maaltijd te eten ivm. werk en school en anders liggen mijn kcals meteen ook een stuk lager wanneer ik deze weglaat.

Porties van je vast voedsel dan verhogen.

Zou er toch minstens 2 shakes uitlaten.

3600 kcal lijkt me veel gezien je lengte en gewicht. Of je moest elke dag een halve marathon lopen.

3600 kcal voor iemand van 58kg???
hoeveel wil je hier met vervetten?
3600 kcal is iets meer dan wat ik zou moeten eten als ik aan het bulken ben!!

die 58kg is vetvrije massa. weeg momenteel zo'n 72kg en vetvrije massa is ook al toegenomen, lengte is nog steeds hetzelfde. Ik zit nu ongeveer 500-600kcals boven mijn behoefte met beweging en sport inbegrepen.

Porties van je vast voedsel dan verhogen.

Zou er toch minstens 2 shakes uitlaten.

3600 kcal lijkt me veel gezien je lengte en gewicht. Of je moest elke dag een halve marathon lopen.

kan inderdaad wel enkele shakes uit het schema weglaten. Maar zit er dan niet te veel tijd tussen de maaltijden? Als ik bv shake van rond 10u weglaat zit er 4 uur tussen een volwaardige maaltijd. En met dit schema (bulk) zit ik zo'n 500 à 600 kcals boven mijn behoefte met sport en beweging inbegrepen, is dit teveel dan tijdens bulk periode?

die 58kg is vetvrije massa. weeg momenteel zo'n 72kg en vetvrije massa is ook al toegenomen, lengte is nog steeds hetzelfde. Ik zit nu ongeveer 500-600kcals boven mijn behoefte met beweging en sport inbegrepen.

Ik weeg 67 kg. 5 dagen de week met de fiets naar het werk (62km/dag). 3x de week lopen (6 a 8 km) en 4 x de week BB en 1 a 2 x de week thaibox en ik kom niet aan 3600 in een bulk.

kan inderdaad wel enkele shakes uit het schema weglaten. Maar zit er dan niet te veel tijd tussen de maaltijden? Als ik bv shake van rond 10u weglaat zit er 4 uur tussen een volwaardige maaltijd. En met dit schema (bulk) zit ik zo'n 500 à 600 kcals boven mijn behoefte met sport en beweging inbegrepen, is dit teveel dan tijdens bulk periode?

4 uur is geen probleem hoor. Ik at vroeger( vele jaren terug) stipt om de 2 uur .En merk geen verschil met wat meer tijd tss te laten.Maar ik spreek dan puur voor mezelf.

Ik weeg 67 kg. 5 dagen de week met de fiets naar het werk (62km/dag). 3x de week lopen (6 a 8 km) en 4 x de week BB en 1 a 2 x de week thaibox en ik kom niet aan 3600 in een bulk.

Heb mijn kcal behoefte uitgerekend met verschillende programma's en het kwam ongeveer allemaal rond de 3000kcals uit, bij bulken moet je sowieso toch boven je kcal behoefte gaan zitten?

Heb mijn kcal behoefte uitgerekend met verschillende programma's en het kwam ongeveer allemaal rond de 3000kcals uit, bij bulken moet je sowieso toch boven je kcal behoefte gaan zitten?

Daar moet je idd boven zitten.Een 500. Maar ik bouw liever op.Begin eerst met 250 Kcal erboven en dan zie ik wel na een tijdje.

4 uur is geen probleem hoor. Ik at vroeger( vele jaren terug) stipt om de 2 uur .En merk geen verschil met wat meer tijd tss te laten.Maar ik spreek dan puur voor mezelf.

Vroeger at ik ook enkel maar 4 maaltijden per dag met grote porties. dan ben ik overgeschakeld naar kleine porties en shakes toevoegen om de momenten waar ik geen volledige maaltijd kan eten en ik merkte wel meteen dat spiermassa snel omhoog begon te gaan doordat ik mijn voeding meer verdeelde over de dag heen.

Daar moet je idd boven zitten.Een 500. Maar ik bouw liever op.Begin eerst met 250 Kcal erboven en dan zie ik wel na een tijdje.

Heb nu ongeveer al maand getraind aan 3200kcal, in dit schema heb ik nog een extra maaltijd toegevoegd waardoor ik aan 3600kcals kom, dit is dus 600kcals boven mijn behoefte dat ik nodig heb. Is dit dan zoveel? Want je zegt zelf dat je er ook 500 boven gaat na verloop van tijd.

Heb nu ongeveer al maand getraind aan 3200kcal, in dit schema heb ik nog een extra maaltijd toegevoegd waardoor ik aan 3600kcals kom, dit is dus 600kcals boven mijn behoefte dat ik nodig heb. Is dit dan zoveel? Want je zegt zelf dat je er ook 500 boven gaat na verloop van tijd.

Als ik nog wat win op 250 kcal dan blijf ik op 250Kcal. Merk ik dat het trager begint te gaan dan ga ik wat hoger. Ik persoonlijk ga er niet direct 600 boven zitten,maar das een persoonlijk keuze.

Als ik te veel gewicht win dan zal ik zelfs wat minderen. Vette gains hoeven niet voor mij.

Wat doe je op 3200 kcal?Als je niks bijkomt dan kan je natuurlijk nog wat verhogen.zou er dan een 300 bijdoen en dan effe kijken.

Zou mn macros wel wat aanpassen teveel eiwit.

Ik merkte bij 3200 dat het erg traag ging en vaak rond hetzelfde gewicht bleef hangen, daarom heb ik kcal namelijk verhoogt. En alvast bedankt voor het advies, denk je dat de andere macros buiten de eiwitten er goed uitzien?

Ik merkte bij 3200 dat het erg traag ging en vaak rond hetzelfde gewicht bleef hangen, daarom heb ik kcal namelijk verhoogt. En alvast bedankt voor het advies, denk je dat de andere macros buiten de eiwitten er goed uitzien?

Probeer dan eens even op 3500. Verhogen kan toch nog steeds.

2gr eiwitten kg/lichaamsgewicht 1gr vet kilo/lichaamsgewicht de rest aanvullen met KH. Kan je exel lijstje hier niet openen nu.

Je kan ook een shake maken met havermout ipv whey. Heb je wat minder eiwitten en meer koolhydraten.
Je kan ook prima wat meer vetten nemen. Het is minimaal 1 gr vet per kg BW.. dus wat meer kan best.
Dus als tussendoor een zakje noten in je zal ipv whey.

Zo kom je al een heel eind. Dan je hoofdmaaltijden eventueel wat vergroten en je bent er al.

naar uw gewicht moet je niet kijken eerder naar uw vet%
je kan verminderen in vet% en meer spieren bijkomen zonder te verzwaren

ga je elke dag een halve kilo kaas opeten?
erg veel shakes ook, probeer deze macros uit voeding te halen, ben je waarschijnlijk ook goedkoper uit en een heel stuk leuker en gezonder om vaste voeding binnen te krijgen toch?

Terug
Naar boven