Fitness Seller

Berekenen hoeveel KCAL, mindf*cked myself

carbynade

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
89kg
Vetpercentage
17%
Dag,
Ik viel maar niet af dus heb alles nogmaals nagerekend en jullie zouden mij enorm kunnen helpen dit even te bekijken. Doe ik het nu wel goed of bereken ik het weer fout?

Wat ik nu eet:
3x 1695 kcal = 5085
2x 3011 kcal = 6022
2x 2328 kcal = 4656
Totaal = 15763 Per week ---> 2251 kcal per dag (gemid)

Ik train 4x in de week met 4x KT gevolgt door 4x 40min CARDIO
Ik verbrand ong. 300kcal met KT en 360 kcal met CARDIO,

Verbranding training: 2640KCAL (1440+1200)

De rest van de dag zit ik alleen maar (hier zat mijn fout denk ik)

BMR = 1900 (82kg, 183cm, 18 jaar)

Wat heb ik per week nodig:
1900kcal x 7 dagen = 13300
+ KT = 1200
+ CARDIO = 1440
Totaal = 15940 kcal --2277 kcal per dag --- Dit is om op gewicht te blijven toch?

Ik wil nu dus afvallen dus 20% van onderhoud eraf (455kcal)

Dit zou mij op een totaal brengen van 1822kcal per dag!
Heb ik het eindelijk goed berekend? Dan ben ik er eindelijk achter wat ik fout deed!!

Alvast bedankt

Op onderhoud eten en een tekort creëren door middel van cardio. Niet onder onderhoud gaan eten.

Pin je niet vast op een berekening... Het is handig als leidraad maar wat je daadwerkelijk eet moet je simpelweg baseren op je resultaten van de week ervoor.

Stel dat je nu 2500kcal eet een week lang en je valt de hele week niks af, dan weet je dus dat je iets je calorieën moet verlagen of je cardio verhogen. Als je voorheen wel afviel op deze hoeveelheid kan het een teken zijn dat je stofwisseling vertraagd is en kun je een manier zoeken om je stofwisseling te boosten

Zo'n berekening is leuk en aardig maar wat je daadwerkelijk verbruikt moet je vinden door middel van trial and error..
Ik eet de eerste week vaak volgens mn berekende verbruik, en mn dieet/training pas ik dan gewoon aan op de resultaten die ik ermee geboekt heb.

Gevoelsmatig kan ik al zeggen dat die 1822 wel heel weinig is voor iemand van 89kilo. Je hebt als acitiviteits alleen je cardio en krachttraining bovenop je BMR geteld. Met elke beweging die je maakt verbruik je al calorieën he, ook als je van de computer naar je bed loopt. Als je gewoon 4-5x in de week traint kun je wel BMR*1,5 doen. En cardio zou ik juist niet meetellen, dat doe je toch juist om onder je verbruik uit te komen, als je gaat cardioen en vervolgens eet je die calorieën er weer aan kun je het net zo goed niet doen natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Ik begrijp jullie opmerkingen.
Echter ik ben al sinds 1 december aant cutten met ups en downs, ben 2 maanden geleden begonnen met carb cyclen en dit gaat ook maar heel traag 0,3kg per week als het niet gelijk blijft.

Als ik zo naar de berekening kijk heb ik de grootste tijd van het cutten boven mijn onderhoud gegeten. Ik ben in totaal nu 8 kilo kwijt (90-82).

Ik snap dat je al verbrand als je naar je bed loopt etc, maar het lijkt me niet dat je daar 500kcal mee verbrand op een dag of wel?

Carb cyclen was leuk en uitdagend, maar ik ga denk ik terug naar een vast aantal kcal op één dag. Ik vraag mij ook enige tijd af of het afvallen gestagneerd is door een laag mentabolisme maar verschillende onderzoeken zeggen dat bijv starvation mode overrated is.

Veel topics gelezen waar mensen van mijn leeftijd, gewicht en lengte cutten op 1800kcal per dag, is dat nou zo laag?

@ bosshogg ik wil best op onderhoud eten en te kort met cardio creeren, mijn motivatie is zo hoog dat lukt me wel, maar ik probeer er achter tekomen wat mijn onderhoud is, vandaar deze topic

Terug
Naar boven