XXL Nutrition

bestanden kwijt door virus

critmonster

Freaky Bodybuilder
Waardering
449
Ik heb waarschijnlijk nog een infectie van het system check virus op mijn pc. Iemand die weet hoe ik hier vanaf kan geraken?

Laatst bewerkt:
ze zijn niet weg gelukkig.

system check zet ze in een geblokkeerde temporary map. Je kan die met Unhide terugkrijgen, wanneer de rogue antivirus weg is.

good luck btw, heb er laatst een hele dag aan gezeten met dat van een pc te smijten(wel 150 euro aan verdient). De bijhorende rootkit die je cadeau krijgt is zéér moeilijk te verwijderen, blokkeert zowat alle gekende rootkitremovers.

Systeemherstel krijgt de rootkit trouwens niet weg. Ik hoop de temporary map ook niet.

Probeer unhide al even, duurt 20 minuten om het uit te voeren, maar je ziet direct dat je alles terugkrijgt. Als de rootkit niet weg is, zit je binnen een paar opstarten wel terug in hetzelfde schuitje.

http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic405109.html

hier is unhide te vinden.

http://kaspersky-tdsskiller.dutch.toggle.com/

dit was de rootkit-killer die eindelijk werkte.

het kan zijn dat je antivirus een false positive geeft als virus. Als je me vertrouwt, gewoon negeren. Anders zoek je zelf maar internet af :D

Laatst bewerkt:
Dit soort threads herinneren me eraan wat een ****ing hell dat windows was, blij dat ik dat nooit meer hoef mee te maken.

Oh en altijd backups maken.

Heb die virus onlangs nog weggehaald bij iemand.

Heb eerst rKill gedownload, en dan gekozen voor de tweede, iExplore.exe:

http://www.bleepingcomputer.com/download/anti-virus/rkill

Daarna een scan uitvoeren, in mijn geval was dat met hitmanpro en spybot search and destroy aangezien al die andere zoals malwarebytes maar een beperkte hoeveelheid kunnen verwijderen of gewoon niets. Tenzij je betaald.

Daarna grinler unhider downloaden en uitvoeren om al je verborgen bestanden weer zichtbaar te maken, tenzij de malware nog niet in deze fase was aanbeland :D:

http://download.bleepingcomputer.com/grinler/unhide.exe
..

rkill doet niks met de rootkit, dus die mensen die je geholpen hebt zitten nog steeds met problemen.

Trouwens was rkill geblokkeerd bij mij.

---------- Post toegevoegd Thu 15 Mar 2012 om 17:20 ----------

Dit soort threads herinneren me eraan wat een ****ing hell dat windows was, blij dat ik dat nooit meer hoef mee te maken.

wou net nog in b4 macfanboys typen, te laat dus...

:roflol: Als mijn kleinkinderen later vragen ''wat herinnert je het meeste aan Dbb?'' zal mij als eerste Big-T de Windows basher te binnen schieten.

De beste oplossing is om niemand Apple producten aan te raden Big T, dan wordt het weer populair en gaan ze er wel virussen voor maken:p

• Topic Starter Topic Starter
Files allemaal terug! ontzettend bedankt! zal nu even kijken of ik het ook effectief verwijderd krijg.

TDSS killer zegt: No threads found :) ik zal nog even met MBAM en superantispyware scannen.

Maak nou ff snel een backup van je bestanden nu je er weer bij kunt.

Ben ik blij met mijn Linux os

rkill doet niks met de rootkit, dus die mensen die je geholpen hebt zitten nog steeds met problemen.

Trouwens was rkill geblokkeerd bij mij.

---------- Post toegevoegd Thu 15 Mar 2012 om 17:20 ----------

wou net nog in b4 macfanboys typen, te laat dus...

Blijkbaar werkt het wel aangezien ik twee PC's met dit probleem exact op deze manier gefixed hebt dus die mensen zitten niet nog steeds met problemen.

De beste oplossing is om niemand Apple producten aan te raden Big T, dan wordt het weer populair en gaan ze er wel virussen voor maken:p
Neem aan dat je minder populair bedoeld. Maar toch gek dat er dan nog geen virussen zijn op ipad of iphone als het alleen maar over populariteit/aantal gebruikers gaat. ;)

Intussen een scan gedaan met Avira, TDSS killer, MBAM en Housecall. Geen van ze allemaal vond iets.

Niemand die me nog kan helpen? :(

Heb je nog problemen dan?

En het gaat hier om het system check virus ofzo? Bedoel je soms van die roque software?
Je kunt meestal op het internet de gebruikelijke locaties wel vinden en op die manier zelf kijken of het nog aanwezig is.

Terug
Naar boven