XXL Nutrition

bestanden kwijt door virus

• Topic Starter Topic Starter
ja dat bedoel ik. ik had al wat internet pagina's gelezen en alle stappen al gevolgd. ik ben niet eens zeker of ik het virus nog wel heb eigenlijk, maar bovenstaande berichten maakte mij wel ongerust.

Ik zou me pas zorgen gaan maken als je er wat van merkt of als het terugkomt. Lijkt erop dat het eraf is

Ik heb toevallig ooit met een paar virusschrijvers gechat en zij zeiden me dat het meer is dan de populariteit van Windows alleen. Want iphone en ipad zijn zeer populair en er is nog geen enkel virus voor geschreven (alleen voor een gejailbreakte iphone, maar dat telt niet).

Windows is gewoon voor de meeste scriptkiddies een veel bekender systeem dus ze weten al hoe ze het kunnen hacken. OS X is weer een heel ander systeem dat ze moeten leren + het is een vrij gesloten OS en leent zich minder voor hacken.

En wat ik ook eens gehoord heb is dat veel van die gasten zich ook meer op Windows zijn gaan richten door de houding van MS in het verleden. Hackers richten zich vaak op bedrijven die zich niet zo netjes gedragen in de markt en dat zou er ook mee te maken hebben.

Terug
Naar boven