MuscleMeat

Beste Nederlandse en Vlaamse gangstarappers

Wat een mong*len topic :roflol:

Die gasten moeten eens minder Scarface en Boyz n the Hood kijken. Wat een sukkels. Gangsta's :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
Een gangster zorgt ervoor dat hij geld verdient aan gangsta's. Maar beste kempi zit je nou op dit forum om het te hebben over kansloze mensen die proberen te rappen?

Edit: Die gasten uit maastricht ook man, in mijn wijk nog wel. Die gasten wonen in Nederland, in Maastricht (lol), en gaan lopen praten over code en weetik het. Die gasten zijn gewoon ****ing zielig, kijk nou naar ze! Toch 0 toevoeging, je moet ze eens bedenken als ze 40 zijn. Zitten ze in 1 of ander klein huurhuisje met hun k*tbaantje. En dan denken 'ja vroeger met mn matties, dat waren pas tijden. Nogmaals: Kansloos. Dat stoer doen is compensatie voor hun beperkte capaciteiten. Zie je ook bij honden: De kleintjes doen het stoerst.

Laatst bewerkt:
K*t nepgangstertjes, zet ze 1 dag in een echt ghetto en ze zijn kapot geschoten. Wel een goede oplossing voor die knuppels die het gangsterleven willen ophemelen.

Ik werk in de jeugdzorg met het ergste tuig t/m 18 jaar uit heel NL die je kan voorstellen en hoor dan ook zulke muziek.

Deze jongens hebben niet de capaciteit te relativeren als een gemiddelde Nederlander en het verstandelijk niveau is vrij laag te noemen. Zoals Moraalridder al beaamde is dat stoere gedrag en dat rijmen een camouflage om hun licht verstandelijke beperking te verbergen. Geld die ze daar in die clipjes vasthouden hebben ze waarschijnlijk verdiend met het overvallen van een snackbar of de sociale dienst heeft weer uitbetaald, maar "hosselen" doen ze geneen van allen want dat is alleen voor de big-boys (echte ondernemers) en niet dat straattuig besteed.

Maar vergeet niet dat dit soort muziek scoort bij vooral 12 t/m 20 en ik zie het iets als "rebels" achtig iets. Stelt geen reet voor.

Ik werk in de jeugdzorg met het ergste tuig t/m 18 jaar uit heel NL die je kan voorstellen en hoor dan ook zulke muziek.

Deze jongens hebben niet de capaciteit te relativeren als een gemiddelde Nederlander en het verstandelijk niveau is vrij laag te noemen. Zoals Moraalridder al beaamde is dat stoere gedrag en dat rijmen een camouflage om hun licht verstandelijke beperking te verbergen. Geld die ze daar in die clipjes vasthouden hebben ze waarschijnlijk verdiend met het overvallen van een snackbar of de sociale dienst heeft weer uitbetaald, maar "hosselen" doen ze geneen van allen want dat is alleen voor de big-boys (echte ondernemers) en niet dat straattuig besteed.

Maar vergeet niet dat dit soort muziek scoort bij vooral 12 t/m 20 en ik zie het iets als "rebels" achtig iets. Stelt geen reet voor.

Dat is natuurlijk ook zo, maar die 'levensstijl' ook nog wel wat ouder hoor. Opvallend is ook dat ze vaak van die vechthonden hebben. En ach, hosselen. Beetje wiet verkopen kan wel, coke sowieso niet want dan zouden ze wel uit de publiciteit blijven. De dealers die ik kende (van gezicht, ben geen gangsta) waren zo para als de pl**ris. Maar dan nog, stelt geen **** voor. En je hoort het ze wel vaak zeggen, ja je moet hosselen om te overleven (lees: wiet roken)

Zachte g + "gangster" rap = mega fail!

laten we eerlijk zijn....

Inderdaad het relativerings vermogen van deze jongens is een beetje zoek.
MTV is niet representatief voor het leven in nl.

Inderdaad het relativerings vermogen van deze jongens is een beetje zoek.
MTV is niet representatief voor het leven in nl.

MTV is alleen representatief voor de marketingsconcepten van grote platen maatschappijen.

Niet geschikt voor MTV (wel 5 miljoen maal bekeken)

Deze komt eveneens nooit op MTV:

Kempi vind jij dit nou 1) goede muziek en 2) geloofwaardige gasten?

Kempi vind jij dit nou 1) goede muziek en 2) geloofwaardige gasten?

Om met 2) te beginnen:

Niet alle Nederlandse gangstarappers zijn criminelen. Wel (te) veel trouwens. Maar ik denk dat je niet per se een crimineel hoeft te zijn om een goede gangsta track neer te leggen. (Het kan wél helpen natuurlijk)

Je kunt ook heel erg de rol spelen van gangstaman en een goed nummer rappen. Dat doen ze in de VS al jaren zoals je weet.

Waarbij we bij punt 1) uitkomen: Ja sommige tracks vind ik van een zéér hoog niveau. Harde beats, prachtig metrum, politiek incorrecte teksten, vieze rijms, veel swagger op de levering, en een absolute timing.
http://www.youtube.com/watch?v=Zy6s1qlG3OM
Hier heb je een voorbeeld:

En deze kun je ook rustig hard door je gym blazen:

Ja er zijn ook massa's minder goede plaatjes. Er werden in 2009 ongeveer 20.000 gangstatracks in het Nederlands uitgebracht. Dus dat is niet zo gek.

http://www.youtube.com/watch?v=Zy6s1qlG3OM

Heb zelf een aantal jaren het straatleven geleefd achteraf gezien, toen zag ik dat zo niet. Was daarbij portier in een underground nachtclub en heb heel wat gezien, zowel in België, Nederland en Duitsland.
Ik ben het dan ook volledig eens met Moraalridder en Test_addicted, maar ook hun mening dient gerelativeerd te worden.
Oké jij en ik weten dat deze jongens geen MS13 leden zijn for example, maar het probleem is dat deze jongeren zulke bendes en hun praktijken verheerlijken en ze gaan al te vlug geloven dat dit hun leven is... Heeft ook niets met armoede te maken, ze hebben vaak alles wat ze willen in huis, ouders die goed voor hun zorgen, kansen genoeg, maar dat willen ze niet, daar hebben ze schijt aan.
Nee weet je, Khalid en Farid die dagelijks honderden euro's binnen strijken met coke dealen... Da's de shit, daar moeten we zijn.
Problem is dat Khalid en Farid al wat ouder zijn, beseffen welke shit ze uithalen en verslaafd zijn aan hun eigen spul, komen tevens het huis niet uit uit schrik voor opgepakt worden of klanten die ze in het verleden genaaid hebben tegen het lijf te lopen.
Dus gebruiken ze die jonge gastjes, stoppen hun wat zakjes coke in de handen, een portie fake voor de domme blanke housertjes en een portie real deal voor de echte vrienden, geld dient binnen gebracht te worden, procentje wordt erop gegeven en het belangrijkste de gastjes krijgen dope voor eigen gebruik voor de geleverde diensten.
Geef die mannetjes een vlindermes mee op zak en een ijzeren staaf en ze voelen hun werkelelijk oppermachtig (en daar speelt de coke ook een handige rol in he).
Too sad is dat deze gastjes over enkele jaren op hun beurt ook Khalid en Farid heten die binnen in hun sociale appartementje de badass gangsta uithangen en de volgende generatie op straat sturen om amok te zaaien en hun eigen verslaving te kunnen onderhouden.
De shit is gewoon real en het gaat er soms hard aan toe, maar de verheerlijking ervan door jij en ik zou gewoon zonde zijn als je leest wat erachter zit.
Niks eer, niks respect, niks armoede, niks kansloosheid, niks slechte opvoeding... Gewoon een visieuze cirkel van stront die opgehemeld wordt en onschuldige slachtoffers maakt

ja, je verhaal klopt helemaal. bin there, done that. fijt blijft dat niemand de tijd of zin heeft om daar dan ook nog rap traks over te maken, en blijkbaar zit veel mensen dat hier dwars. mij maakt het geen **** uit of het echt of nep is, luister dan ook liever hardcore hiphop dan gangster rap. maar sommige gangster rap tracks zijn tof net als dat scarface een vette film is. dus om een lang verthaal nog langer te maken, wat maakt het uit of die jongens boefen zijn of niet. je vind de liedjes leuk of stom, that's it.

Heb zelf een aantal jaren het straatleven geleefd achteraf gezien, toen zag ik dat zo niet. Was daarbij portier in een underground nachtclub en heb heel wat gezien, zowel in België, Nederland en Duitsland.
Ik ben het dan ook volledig eens met Moraalridder en Test_addicted, maar ook hun mening dient gerelativeerd te worden.
Oké jij en ik weten dat deze jongens geen MS13 leden zijn for example, maar het probleem is dat deze jongeren zulke bendes en hun praktijken verheerlijken en ze gaan al te vlug geloven dat dit hun leven is... Heeft ook niets met armoede te maken, ze hebben vaak alles wat ze willen in huis, ouders die goed voor hun zorgen, kansen genoeg, maar dat willen ze niet, daar hebben ze schijt aan.
Nee weet je, Khalid en Farid die dagelijks honderden euro's binnen strijken met coke dealen... Da's de shit, daar moeten we zijn.
Problem is dat Khalid en Farid al wat ouder zijn, beseffen welke shit ze uithalen en verslaafd zijn aan hun eigen spul, komen tevens het huis niet uit uit schrik voor opgepakt worden of klanten die ze in het verleden genaaid hebben tegen het lijf te lopen.
Dus gebruiken ze die jonge gastjes, stoppen hun wat zakjes coke in de handen, een portie fake voor de domme blanke housertjes en een portie real deal voor de echte vrienden, geld dient binnen gebracht te worden, procentje wordt erop gegeven en het belangrijkste de gastjes krijgen dope voor eigen gebruik voor de geleverde diensten.
Geef die mannetjes een vlindermes mee op zak en een ijzeren staaf en ze voelen hun werkelelijk oppermachtig (en daar speelt de coke ook een handige rol in he).
Too sad is dat deze gastjes over enkele jaren op hun beurt ook Khalid en Farid heten die binnen in hun sociale appartementje de badass gangsta uithangen en de volgende generatie op straat sturen om amok te zaaien en hun eigen verslaving te kunnen onderhouden.
De shit is gewoon real en het gaat er soms hard aan toe, maar de verheerlijking ervan door jij en ik zou gewoon zonde zijn als je leest wat erachter zit.
Niks eer, niks respect, niks armoede, niks kansloosheid, niks slechte opvoeding... Gewoon een visieuze cirkel van stront die opgehemeld wordt en onschuldige slachtoffers maakt

Ben het in grote lijnen wel eens met je verhaal hier.
Het is een deel van de sociologische achtergrond van veel gangstarappers. Zoals gezegd, niet allemaal zijn het criminelen, wel veel van hen.
Aan de andere kant is deze tegencultuur ook zo succesvol en populair bij de jeugd geworden de laatste jaren omdat de hele samenleving amoreel is geworden. Financiele bestuurders, bouwfraudeurs, politieke nepotisten, en andere zelfverrijkers werden ongemoeid gelaten en konden cashen. Geld is goed. De maatschappij moet gedoet worden. Als je hard werkt ben je een loser. De Nederlandse cultuur werd een graaicultuur (en nog). En het leukste....het mocht/mag allemaal.
We hebben hier, in de Hollandse gangstarap, dus gewoonweg te maken met de tegencultuur van de onderklasse. Net zo amoreel als de bovenkant van de samenleving. Gefaciliteerd door platforms als YouTube en 101 Barz waardoor die bovenklasse niet eens meer noodzakelijk is om artistieke verrichtingen in de wereld te publiceren. En nu maar genieten dus.

Dan maar een prima nummer dan:

@ Briekie: don't get me wrong, sommige tracks vind ik ook goed. Mijn post stond eigenlijk vrij los van de muziek.
My bad, was offtopic. Ik doelde op de discussie die eruit vloeide over "gangsters" en "thugs"

Kempi, jij weet waarover je praat, netjes uitgelegd!

Laatst bewerkt:
Dan horen we uiteraard graag jouw definitie van gangsta.

Uit Maastricht

Een gangster zorgt ervoor dat hij geld verdient aan gangsta's. Maar beste kempi zit je nou op dit forum om het te hebben over kansloze mensen die proberen te rappen?

Edit: Die gasten uit maastricht ook man, in mijn wijk nog wel. Die gasten wonen in Nederland, in Maastricht (lol), en gaan lopen praten over code en weetik het. Die gasten zijn gewoon ****ing zielig, kijk nou naar ze! Toch 0 toevoeging, je moet ze eens bedenken als ze 40 zijn. Zitten ze in 1 of ander klein huurhuisje met hun k*tbaantje. En dan denken 'ja vroeger met mn matties, dat waren pas tijden. Nogmaals: Kansloos. Dat stoer doen is compensatie voor hun beperkte capaciteiten. Zie je ook bij honden: De kleintjes doen het stoerst.

Dan te bedenken dat deze man al ouder al 30 is :roflol: kijk hem shinen met zijn ritches die hij met al dat gehossel sinds zijn jeugd heeft gemaakt (not) :roflol: wat een clown.

@ Kempi

Met geloofwaardigheid bedoelde ik vooral het feit dat je een clip op gaat nemen en dan met heel veel matties (en buurtkinderen) ****ing gangsta in de camera gaat kijken. Ik zou dan elk shot in de lach schieten. Ik stel mij dan zo voor, dat zij dit niet hebben omdat ze het wel wat stoers (i.p.v wat het is: belachelijk) vinden hebben. Daardoor kan ik echt niet meer naar zulke clips kijken, want het zijn gewoon clowns imo. Ik ben sowieso trouwens niet echt een fan van hip/hop, alhoewel ik sommige nummers nog wel goed vind. Maar mensen die rappen over hoe zwaar ze het wel niet hebben in de polder is gewoon een faal. Maar smaken verschillen he;)

Hier mijn bijdrage dan maar.:)

http://www.youtube.com/watch?v=xE9CQXZLDtk

En ga nou niet zeggen dat het geen gangstarap is:p

Laatst bewerkt:
Geen eer, respect en armoede op de straten????:eek:

Jij kent het rauwe leven uit de straten, de pijn die klinkt door de betonnen jungle, daar waar je iedere dag keihard moet strijden om te kunnen eten, daar in die arena waar al je kansen zijn ontnomen en je enige uitweg is die van de zware criminaliteit?

Woon je toevallig in Woensel West?

Terug
Naar boven