TukkerGlen
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 79
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan ben je alsnog geen gangster, maar gewoon straattuig, aka kansloos, aka uitkeringstrekkers. Drugsdealer, nou dan ben je gangster zeg, laat me niet lachen.
Ik werk in de jeugdzorg met het ergste tuig t/m 18 jaar uit heel NL die je kan voorstellen en hoor dan ook zulke muziek.
Deze jongens hebben niet de capaciteit te relativeren als een gemiddelde Nederlander en het verstandelijk niveau is vrij laag te noemen. Zoals Moraalridder al beaamde is dat stoere gedrag en dat rijmen een camouflage om hun licht verstandelijke beperking te verbergen. Geld die ze daar in die clipjes vasthouden hebben ze waarschijnlijk verdiend met het overvallen van een snackbar of de sociale dienst heeft weer uitbetaald, maar "hosselen" doen ze geneen van allen want dat is alleen voor de big-boys (echte ondernemers) en niet dat straattuig besteed.
Maar vergeet niet dat dit soort muziek scoort bij vooral 12 t/m 20 en ik zie het iets als "rebels" achtig iets. Stelt geen reet voor.
Inderdaad het relativerings vermogen van deze jongens is een beetje zoek.
MTV is niet representatief voor het leven in nl.
Kempi vind jij dit nou 1) goede muziek en 2) geloofwaardige gasten?
Heb zelf een aantal jaren het straatleven geleefd achteraf gezien, toen zag ik dat zo niet. Was daarbij portier in een underground nachtclub en heb heel wat gezien, zowel in België, Nederland en Duitsland.
Ik ben het dan ook volledig eens met Moraalridder en Test_addicted, maar ook hun mening dient gerelativeerd te worden.
Oké jij en ik weten dat deze jongens geen MS13 leden zijn for example, maar het probleem is dat deze jongeren zulke bendes en hun praktijken verheerlijken en ze gaan al te vlug geloven dat dit hun leven is... Heeft ook niets met armoede te maken, ze hebben vaak alles wat ze willen in huis, ouders die goed voor hun zorgen, kansen genoeg, maar dat willen ze niet, daar hebben ze schijt aan.
Nee weet je, Khalid en Farid die dagelijks honderden euro's binnen strijken met coke dealen... Da's de shit, daar moeten we zijn.
Problem is dat Khalid en Farid al wat ouder zijn, beseffen welke shit ze uithalen en verslaafd zijn aan hun eigen spul, komen tevens het huis niet uit uit schrik voor opgepakt worden of klanten die ze in het verleden genaaid hebben tegen het lijf te lopen.
Dus gebruiken ze die jonge gastjes, stoppen hun wat zakjes coke in de handen, een portie fake voor de domme blanke housertjes en een portie real deal voor de echte vrienden, geld dient binnen gebracht te worden, procentje wordt erop gegeven en het belangrijkste de gastjes krijgen dope voor eigen gebruik voor de geleverde diensten.
Geef die mannetjes een vlindermes mee op zak en een ijzeren staaf en ze voelen hun werkelelijk oppermachtig (en daar speelt de coke ook een handige rol in he).
Too sad is dat deze gastjes over enkele jaren op hun beurt ook Khalid en Farid heten die binnen in hun sociale appartementje de badass gangsta uithangen en de volgende generatie op straat sturen om amok te zaaien en hun eigen verslaving te kunnen onderhouden.
De shit is gewoon real en het gaat er soms hard aan toe, maar de verheerlijking ervan door jij en ik zou gewoon zonde zijn als je leest wat erachter zit.
Niks eer, niks respect, niks armoede, niks kansloosheid, niks slechte opvoeding... Gewoon een visieuze cirkel van stront die opgehemeld wordt en onschuldige slachtoffers maakt
Dan horen we uiteraard graag jouw definitie van gangsta.
Uit Maastricht
Een gangster zorgt ervoor dat hij geld verdient aan gangsta's. Maar beste kempi zit je nou op dit forum om het te hebben over kansloze mensen die proberen te rappen?
Edit: Die gasten uit maastricht ook man, in mijn wijk nog wel. Die gasten wonen in Nederland, in Maastricht (lol), en gaan lopen praten over code en weetik het. Die gasten zijn gewoon ****ing zielig, kijk nou naar ze! Toch 0 toevoeging, je moet ze eens bedenken als ze 40 zijn. Zitten ze in 1 of ander klein huurhuisje met hun k*tbaantje. En dan denken 'ja vroeger met mn matties, dat waren pas tijden. Nogmaals: Kansloos. Dat stoer doen is compensatie voor hun beperkte capaciteiten. Zie je ook bij honden: De kleintjes doen het stoerst.
kijk hem shinen met zijn ritches die hij met al dat gehossel sinds zijn jeugd heeft gemaakt (not)
wat een clown.

NoTimeToWaste;5222590
Niks eer, niks respect, niks armoede,
?