Fitness Seller

Beste Nederlandse en Vlaamse gangstarappers

Jij kent het rauwe leven uit de straten, de pijn die klinkt door de betonnen jungle, daar waar je iedere dag keihard moet strijden om te kunnen eten, daar in die arena waar al je kansen zijn ontnomen en je enige uitweg is die van de zware criminaliteit?

Woon je toevallig in Woensel West?

Ik kom soms in Amsterdam Zuid-Oost daar heerst; angst, armoede en honger! vorige jaar in de 50 schiet partij veel met dodelijke afkomst(hopiboys zetten de buurt opstelte http://www.parool.nl/parool/nl/4/AM.../17/Eisen-tot-elf-jaar-tegen-Green-Gang.dhtml) kortom blij dat ik daar niet woon!

Hij komt soms in de bijlmer: "Daar heerst angst armoede en honger" :roflol:

Het gros van dat tuig moet gewoon lekker gaan werken of een opleiding gaan volgen in plaats van een beetje door de straten zwalken alsof ze zich in een uitzichtloze positie bevinden. Iets minder Spike Lee films en MTV kijken, minder naar Tupac en 50 cent luisteren, dat stelletje poseurs zal zich geen enkel moment weten te handhaven in wijken als in Zuid-Amerika of Zuid-Afrika waar het echt bikkelen is. Daar waar je niet op een bepaald moment kan besluiten van weet je wat ik ga nu maar eens naar school toe of meldt me bij een uitzendbureau. Stelletje broekschijters.

Laatst bewerkt:
Twee mogelijke aanleidingen:

1. Het was sarcastisch=> goede grap, dus lachen.
2. Je bent bloedserieus==> :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Het is dus weer tijd voor een hard nummer:

1,7 miljoen maal bekeken...

Vaak zijn niet eens die hele grote miljoenenviews nummers de leukste maar gewoon de clips direct van de straten in de Randstad. Hier is er zo één:

De Straatsoldaten uit Amsterdam:

Wel +1 voor Boerenjongens A'dam.

Haalt het niet bij het niveau van veel Nederlandse gangsta. Maar moet ook een Vlaamse in deze draad toch. En best wel een leuke poging:

Uit Genk geloof ik...

MTV is alleen representatief voor de marketingsconcepten van grote platen maatschappijen.

Niet geschikt voor MTV (wel 5 miljoen maal bekeken)

Deze komt eveneens nooit op MTV:

Je mist het hele punt, die gasten kopieren alles rechtstreeks van MTV

Je mist het hele punt, die gasten kopieren alles rechtstreeks van MTV

Ik denk eerlijk gezegd dat jij het punt mist.

Nederlandse gangstarap komt NIET/NOOIT op MTV of TMF. Ondenkbaar.
Luister even naar de zwaar subversieve teksten waar geweld en misdaad worden verheerlijkt.
MTV en TMF spelen het safe. Liefde dus.

http://www.youtube.com/watch?v=8ciEPOmvs8s

http://www.youtube.com/watch?v=MCBKsMUUSZU

Dit is weer eens die borie shit,
Coke wordt verkocht en de monnie doubled up.
Dit is weer eens die borie shit,
Coke wordt verkocht en de monnie doubled up.
Push die kaulo coke, geef het aan een ho.
Zet de b*ch op de trein en zeg breng me do
Ik breng de b*ch base, koop de b*ch wave,
En kleding, zodat ze blij is als je werk geeft.
Zeg die kaulo coke, loekoe voor de popo.
En loopt strapple als je money en je coke ho
Dit is die coke, ja die coke coke anthem
Kemperveen brengt em, amoniak m'n shit
Klik klik, bang bang?
Doe het voor de ons, de kilo, pond en principes
Koop meer cocaine dan me lief is.

Ja, het klinkt leuk. Maar als ik weer denk aan dat eeuwige koken met je pollepel en dan uren lang met troep in je bek over straat lopen als een zwerver, weer of geen weer. Word al gek van de gedachte. Hoe meer geld er binnenkomt des te meer je uitgeeft, hoe neer je uitgeeft deste meer je gaat draaien om geld te maken. Ik haat vicieuzecirkels.

Ik denk eerlijk gezegd dat jij het punt mist.

Nederlandse gangstarap komt NIET/NOOIT op MTV of TMF. Ondenkbaar.
Luister even naar de zwaar subversieve teksten waar geweld en misdaad worden verheerlijkt.
MTV en TMF spelen het safe. Liefde dus.

Je hebt gelijk, deze gasten zijn hartstikke origineel!
Niemand heeft ooit eerder over geweld en drugs gerapped.
Word es wakker.

Er is niks mis met nederhop maar ik waardeer het als gasten origineel en innovatief proberen te zijn (opgezwolle bv). Rappen over drugs en geweld zijn inkoppertjes en als je hun texten gelooft ben je nog dommer dan hun.

Ik luister nog steeds op z'n tijd naar hiphop maar je spoort niet helemaal als je die raps van vooral gangsterrappers na je 20e nog steeds serieus neemt. Het is entertainment, meer niet. Er meer dan dat in horen geeft aan dat er ergens iets mis is gegaan in je ontwikkeling.

Je hebt gelijk, deze gasten zijn hartstikke origineel!
Niemand heeft ooit eerder over geweld en drugs gerapped.
Word es wakker.

Als iemand een mooi liedje maakt over de liefde, kom je hier dan ook klagen dat dat al eens eerder is gebeurd? En dat de Amerikanen dat al hebben uitgevonden? En dat dat niet orgineel is?

Ik dacht het niet.

Deze gaat over drugs en geweld op de Hollandse straten op een rete-originele beat, en wordt dus niet door TMF geroteerd, politici zijn boos, maar wel 1,3 miljoen kijkers:

http://www.youtube.com/watch?v=fYU7Oovu4bE

Als iemand een mooi liedje maakt over de liefde, kom je hier dan ook klagen dat dat al eens eerder is gebeurd? En dat de Amerikanen dat al hebben uitgevonden? En dat dat niet orgineel is?

Ik dacht het niet.

Deze gaat over drugs en geweld op de Hollandse straten op een rete-originele beat, en wordt dus niet door TMF geroteerd, politici zijn boos, maar wel 1,3 miljoen kijkers:

http://www.youtube.com/watch?v=fYU7Oovu4bE

Nee maar hij maakt toch ook geen topic aan over liefdes liedjes.. waarin hij vermeld dat liefde echt is.

Terug
Naar boven