XXL Nutrition

Betrouwbaarheid Digitale BF meter

Tiran86

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
102kg
Vetpercentage
13%
Ben van plan om een digitale BF meter aan te schaffen. Zo één waarmee je je lengte en gewicht invoert en vervolgens je BF te zien krijgt (terwijl je dat ding voor je houdt) Maar hoe betrouwbaar zijn deze dingen nou eigenlijk als je gegevens correct zijn ingevoerd? Of is het gewoon aan te raden om een ouderwetse vetkwab meter te kopen ? :)

sanniejj zei:
Ben van plan om een digitale BF meter aan te schaffen. Zo één waarmee je je lengte en gewicht invoert en vervolgens je BF te zien krijgt (terwijl je dat ding voor je houdt) Maar hoe betrouwbaar zijn deze dingen nou eigenlijk als je gegevens correct zijn ingevoerd? Of is het gewoon aan te raden om een ouderwetse vetkwab meter te kopen ? :)

Als ik jou was zou ik die "ouderwetse vetkwab meter" kopen.
Veel betrouwbaarder en meer valide dan een digitale BF meter en goedkoper.
Probleem is dat veel factoren het resultaat van die digitale meting beïnvloeden. Oa : vocht in je lichaam, je huid ( hoe vetter je huid, hoe isolerender, hoe meer vet dat hij aangeeft, dus al je je ff (niet) doucht of zo... ), temperatuur, etc...

Idd, heb het overlaatst geprobeerd. Dat spel gaf veel minder aan dan het werkelijk % ( dus met die traditionele manier ).

JLo

• Topic Starter Topic Starter
Weet iemand nog een online shop met goede betaalbare en betrouwbare meters? Zag er laatst nog één voorbij vliegen in deze sectie van het forum dacht ik.

sanniejj zei:
Weet iemand nog een online shop met goede betaalbare en betrouwbare meters? Zag er laatst nog één voorbij vliegen in deze sectie van het forum dacht ik.
Klopt was rond de 25 euro.....ff zoeken en je zal hem vast vinden

Hoe betrouwbaar zijn die weegschalen waar je op kan gaan staan, en waarmee je door middel van electrische schokjes door je voetzolen je vet % krijgt te zien?

Ik zie die nl. te koop voor 30 a 40 euro.

Terug
Naar boven