Fitness Seller

Gesloten between a rock and a hard place.

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Uiteraard verander ik niet veel oefeningen maar snij ik wel in reps of isolatieoefeningen
 
Wat betreft je split in de cut. Je zou ook gewoon je 4 dagen split over 3 dagen per week kunnen laten lopen. Is je frequentie lager en heb je meer tijd om te herstellen.
Heb ik Geprobeerd maar dan krijg ik verloop in de trainingen per week en mentaal vind ik dat niet fijn.

Begin cut doe ik UB/LB 4 x per week
Einde cut 3x fullbody met wat isolatieoefeningen.

Maar ik waardeer jullie input, vooral blijven geven want ik pik gewoon de dingen eruit waarvan ik zeg: he! Dat kan mss wel werken.
 
Dit was einde cut 11 weken geleden btw
Screenshot_20230307_121427_Gallery.jpg
 
Kracht doet niet ter zake in cut. Zou trouwens niet vanuit bulk direct gaan cutten maar eerst cruise en rond onderhoud.
Je wil zo lang mogelijk je kracht behouden of zelfs uitbouwen. Moet een goed doordacht plan lukt dat vrij lang.
Uit ervaring lever ik pas kracht in, in de laatste 2 weken voor een wedstrijd. Conditie daarentegen is dan zwaar ruk.
 
Je wil zo lang mogelijk je kracht behouden of zelfs uitbouwen. Moet een goed doordacht plan lukt dat vrij lang.
Uit ervaring lever ik pas kracht in, in de laatste 2 weken voor een wedstrijd. Conditie daarentegen is dan zwaar ruk.
Je hoeft er niet bang voor te zijn, veel denken dat je zo een bak kracht verliest dat was mijn punt. Je klapt niet zomaar in elkaar als een plumpudding. Als zoiets gebeurt ben je compleet verkeerd bezig of ziek. Vanuit Bulk ineens gaan cutten is veel belangrijker om dat niet te doen. andersom kan wel vanuit een cut gaan bulken
 
Je hoeft er niet bang voor te zijn, veel denken dat je zo een bak kracht verliest dat was mijn punt. Je klapt niet zomaar in elkaar als een plumpudding. Als zoiets gebeurt ben je compleet verkeerd bezig of ziek. Vanuit Bulk ineens gaan cutten is veel belangrijker om dat niet te doen. andersom kan wel vanuit een cut gaan bulken
Ik ben er ook niet bang voor. Spieren verplaatsen gewicht niet vet. :thumbs: :p
 
Omdat er geen noodzaak is om onder de 10% vet te zakken. Gaat om gewichtsklassen versus power niet om spierdefinitie, volume en symmetrie.
Jaa dat begrijp ik maar het ging over het verplaatsen van gewichten, vandaar mijn vraag. Maar Bullshark zijn antwoord was wel logisch
 
Je wil zo lang mogelijk je kracht behouden of zelfs uitbouwen. Moet een goed doordacht plan lukt dat vrij lang.
Uit ervaring lever ik pas kracht in, in de laatste 2 weken voor een wedstrijd. Conditie daarentegen is dan zwaar ruk.
Zo heb ik het tot nu toe ook ervaren.
Half in de cut een repje of mss 2 minder.
Einde cut een enkele kg drukgewicht, maar dan zit ik ook aardig diep in deficit en werk ik nog 11 uurtjes voor ik ga trainen,

Logisch nadenken en trainen brengt je heel ver.
 
Jaa dat begrijp ik maar het ging over het verplaatsen van gewichten, vandaar mijn vraag. Maar Bullshark zijn antwoord was wel logisch
Voor BP & Squats bv gaat het je niet helpen eerder tegenwerken.
Ik ben meer geconcentreerd op bodybuilding dan op andere takken van de krachtsport
 
Zo heb ik het tot nu toe ook ervaren.
Half in de cut een repje of mss 2 minder.
Einde cut een enkele kg drukgewicht, maar dan zit ik ook aardig diep in deficit en werk ik nog 11 uurtjes voor ik ga trainen,

Logisch nadenken en trainen brengt je heel ver.
Dat logisch nadenken in de laatste 2 weken van de prep is ook wel lastig hoor. Om nog maar te zwijgen over die mindfucks die dan kunnen gaan spelen.
Ben ik lean genoeg of moet ik nog extra cardio (bovenop die 60min per dag). Ik houdt vocht vast jank jank jank. Ik ben niet groot genoeg etc etc etc
 
Laatst bewerkt:
Dat logisch nadenken in de laatste 2 weken van de prep is ook wel lastig hoor. Om nog maar te zwijgen over die mindfucks die dan kunnen gaan spelen.
Ben ik leen genoeg of moet ik nog extra cardio (bovenop die 60min per dag). Ik houdt vocht vast jank jank jank. Ik ben niet groot genoeg etc etc etc
Geldt alleen bij wedstrijdambities ;)
 
Geldt alleen bij wedstrijdambities ;)
Ik kan aardig hard en genadeloos voor mezelf zijn in de cut. Vooral als ik toe heb gegeven aan iets lekkers. Trek er als straf die calorieën de volgende dag van mn menu af. Maar daarom gaat het cutten ook zo snel/goed bij mij,vind mezelf niet zielig
 
Wedstrijdprep is wel wat anders

NobodySpecial
Komen er ook nog lui zeiken over de ideeën van je coach 😘
 
IK sluit de bulk af.

93 kg start en 105kg eindstand.
Was een leuke cycle, heel veel kracht gewonnen en massa voel ik ook toegenomen op de juiste plekken, vooral triceps/chest/upper back en benen zij goed gegaan en daar lag de focus ook op dus dikke prima

2 vd 12 weken niet lekker geweest maar toch blijven gainen en ook zo veel mogelijk getraind toen, was week 3 en 4 dus nog niet vol in de blast.

Weekje niet pinnen, maandag starten met cruise voor een week of 4 en op onderhoud eten. Zit wel rond de 4500/4600 onderhoud nu.

Pak komende week als een deload week waar ik wel maximaal train maar dan wat hoger in de reps.

Vind de combinatie kracht en massa schema erg leuk, soort powerbuilding. Kheb echt goede krachtgains ermee gemaakt. denk aan 3x6/4x8/3x8 op de grote compounds.

3x10/12 of 2x10/12 en een backoff op de zwaardere cable of machineoefeningen en 3x15/20 op de isolaties waar ik dan ook piramide en/of dropsets toe heb gevoegd.

Heb al zin om te cutten en te kijken wat er overblijft.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven