Fitness Seller

Beursgang Facebook

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.094
Facebook gaat deze week naar de beurs. Wat denken jullie, kenners? Loont het om wat aandelen te kopen?

ben totaal geen kenner, maar ik denk dat er wel wat geld te verdienen is met aandelen van FB.
Maar, zolang facebook gratis blijft, zal dit toch wel beperkt blijven denk ik. Right? of heeft dat niets te maken met de inkomsten

Belangrijkste term hier is: social media bubble

• Topic Starter Topic Starter
Gaat om de ads op fb, toch? Net als met Google.

Facebook is zeker veel geld waard, je moet alleen uitkijken dat het niet overgewaardeerd op de markt wordt gezet. Dit is altijd een gok bij een beursgang.

Nee lijkt me niet dat facebook nog veel groei zal meemaken. Die tijd is wel geweest. Vermoed eerder dat er straks wat nieuws komt en dat facebook dan weer verleden tijd is

Het is totaal niet vergelijkbaar met de tijd toen Google op de beurs ging. Toen was Google nog relatief klein en het aandeel niet zo overgewaardeerd. FB is al groot en wat ze te bieden hebben is niet zo uniek als mensen denken. Sommigen denken dat FB nog flink kan groeien, anderen zien er geen waarde in en maar weinig potentieel.

Persoonlijk zie ik FB gewoon als de zoveelste social networking site in rij, wel meer succesvol dan alle vorige maar niets geeft je de zekerheid dat dit zo blijft en binnen x aantal jaar er iets beters komt of FB nog populair is onder jongeren bijv.

Maar het grootste probleem is gewoon dat ze niets unieks produceren en hun inkomsten eenzijdig zijn. Persoonlijk heb ik 300 euro uitgegeven in hun advertentieprogramma en daar voor zover ik weet geen enkele toename in traffic van gezien. De gratis diensten van FB hebben meer bezoekers naar DBB gestuurd. Ik vraag me af hoeveel anderen nog teleurgesteld zijn in adverteren via FB en waarschijnlijk gewoon weer voor AdWords gaan.

Wat voor FB aandeelhouders ook slecht is is dat ze weinig of geen inspraak krijgen in het bestuur van FB.

Nee, ik denk dat er weinig groei zal zijn en dat het misschien 5 max 10j nog populair is en dan is er misschien weer iets nieuws en wordt FB de nieuwe Myspace. Maar ik kan natuurlijk volledig fout zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=CdNHWYUm7ZU

Facebook is al zo overhyped. Denk dat er nog weinig winst op te behalen valt.

Inb4 WorldOnline fiasco

Ik hoorde dit al een half jaar geleden op de radio...? Werd toen bekend gemaakt dat dit moment zou gaan komen ofzo?

ik zie op facebook al een beetje de overgang naar die paupers wat je paar jaar geleden op hyves had, hyves is nu dood dus zal ook wel met facebook gebeuren.

hoewel fb internationaal is dus ik weet t niet

Ik denk dat het eerste jaar wel winst pakken wordt. maar op lange termijn is dit aandeel geen fl**ker waard en zal het vast crashen

Sowieso zou het aandeel 100 dollar worden. vorige week werd gezegd dat het aandeel 28 tot 35 dollar zou kosten

epic fail :roflol: daar begint het gelazer al

De volgende bubble die gaat klappen, social media crap neemt al af qua groei en gelet op het aantal huidige gebruikers is er ook weinig potentieel om verder te groeien.

Sowieso is het wachten tot google+ door iedereen hun strot wordt geduuwd. genoeg mensen hebben namelijk al een acount, allen weten dit zelf nog niet eens (denk aan mensen met gmail, youtube of een android telefoon)

De volgende bubble die gaat klappen, social media crap neemt al af qua groei en gelet op het aantal huidige gebruikers is er ook weinig potentieel om verder te groeien.

Dit, het zal waarschijnlijk net als linkedin e.d. gaan. Iedereen wil cashen en kopen, schiet het omhoog om daarna niet meer te groeien maar langzaam te dalen.

En te crashen als ook deze bubble klapt.

Ik zie inderdaad ook weinig groeipotentieel, ze convergeren wel een beetje naar het maximaal aantal leden toe wat ze kunnen krijgen zitten nu rond de 1 miljard dacht ik.

Bedrijven als google gaan zich ook mengen in andere velden, dit zie ik facebook nog niet echt duidelijk doen. Ik snap de vraag naar de aandelen ook niet echt aangezien de enige groeimogelijk die ik zie de hype is. Of ze moeten het voor het dividend doen, maar daarvoor zou ik het risico niet nemen.

Dit wordt een Worldonline gevalletje.

Niet doen.

weggesmeten geld, binnen de kortste tijd is er weer een andere hype. velen hebben een facebookaccount, vraag me af hoeveel het in werkelijkheid ook effectief gebruiken. het blijft een oersaai medium, wat interesseert mij andermans fake happy life en gegevens uitwisselen kan op andere manieren.

Ik heb op zich wel vertrouwen in facebook. Ook al zijn er vele social networks voorgegaan en omgevallen. Facebook heeft een 10x snellere groei doorgemaakt en innoveert erg veel en snel, en facebook is echt overal in geïntegreerd en mee verbonden. Meer dan voorgangers zoals myspace. Er zijn meer dan een miljard mensen met een account op facebook.
Net als Google eigenlijk, vroeger had je ook tientallen zoekmachines, en tegenwoordig gebruikt iedereen alleen maar Google.
Ik ben eigenlijk wel van plan wat aandelen te kopen, alleen vraag me af of dat voor particulieren wel zo eenvoudig gaat? Is het niet zo dat bedrijven/banken etc eerst de gelegenheid krijgen en pas na de initiële grote groei (althans dat verwacht ik :D) pas de gewone mens?

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon kopen, jaartje bijhouden en dan op tijd verkopen. Kan me wel vinden in de social-media bubble maar voorlopig is fb nog altijd enorm populair en in het eerste jaar gaan die aandelen alleen maar stijgen. Gewoon op tijd verkopen. En zoals vermeld is het idd niet zoals google, het is al heel populair dus de aandelen zullen aan een redelijk hoge prijs worden uitgegeven en niet spectaculair meer stijgen.

Terug
Naar boven