MuscleMeat

Beursgang Facebook

Een rare vraag maar stel dat zuckerberg zou besluiten zijn aandelen in een keer te verkopen, wat zou de koers dan doen? Kelderen?

Gebeurt natuurlijk niet. Maar ja dan zou de koers theoretisch gezien kelderen.

De aandelen facebook worden overigens belachelijk duur, ik zie net dat de koerswinstverhouding de 100 nadert..

Of ze hebben mega plannen en denken 9 a 10 keer meer te gaan verdienen dan ze nu doen.. Dus alleen kopen als je verwacht dat ze nog 10 keer meer winst gaan maken dan nu, anders is het bedrijf enorm overgewaardeerd..
Misschien zelfs een leuke kans om op de top flink put opties te kopen, mits deze al vroeg beschikbaar komen).

Is inderdaad geen slecht plan.

Als je echt in de social media bubble gelooft dan moet je gaan speculeren via opties op dalingen. Daar valt geld uit te halen aangezien zoals eerder al vermeld door Eric buy en hold sowieso niet rendabel zal zijn.

Laatst bewerkt:
De aandelen van Zuckerberg zijn niet vrij verhandelbaar, die worden dus ook niet verkocht. Misschien dat hij wel opties krijgt uitgekeerd maar het lijkt me overbodig gelet op wat hij reeds bezit.

Onzin.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Kun je geen engels ofzo, wat heeft dit met de mogelijkheden voor ontwikkelaars en adverteerders te maken?
Het facebook api is veel uitgebreider dan linkedin, je kunt een hele website letterlijk verweven met facebook en nog veel meer.

Tuurlijk is linkedin betrouwbaarder en interessanter voor adverteerders, maar dat heb ik dan ook nergens ontkent.

Wat ik zelf echt de grootste faal ever vindt is dat Twitter. Dat wordt je maar continue de strot door gedrukt op TV (we gaan even kijken wat er op twitter besproken is blabla), terwijl ik echt al vanaf het begin af en zeg/denk dat dat echt nooit wat gaat worden. Wordt ook helemaal gek van dat gelul van mensen met hun "hashdack blabla". Nog erger die mensen die hun twitter koppelen aan FB en dat je bij ieder wissewasje op FB een bericht ziet van "even mijn balen scheren #mach3 #theebagging #tarrel". Fuuuuu rot op!!!

#rant

Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat ze op tv zoveel aandacht aan twitter besteed.
De enigste generatie die fatsoenlijk gebruik maakt van twitter, zijn koters van onder de 16.
Deze kindjes plaatsen er van alles op en als je het dan ook leest, dan denk je wow zou hij überhaupt een IQ hebben?

Kun je geen engels ofzo, wat heeft dit met de mogelijkheden voor ontwikkelaars en adverteerders te maken?
Het facebook api is veel uitgebreider dan linkedin, je kunt een hele website letterlijk verweven met facebook en nog veel meer.

Tuurlijk is linkedin betrouwbaarder en interessanter voor adverteerders, maar dat heb ik dan ook nergens ontkent.
Mooi, dus je bent het met me eens wat betreft de superieuriteit van facebook. Het hangt compleet van de business af waarin je actief bent of facebook wel of niet geschikt is. Jouw uitspraak "meer mogelijkheden voor ontwikkelaars en adverteerders", is te algemeen. Daarentegen is LinkedIn voor elk type business bruikbaar. Erg leuk dat er een overschot aan mogelijkheden is op facebook, maar deze zijn niet altijd relevant. Vandaar dat ontwikkelaars en adverteerders zich over het algemeen wenden tot LinkedIn.

Een sidenote: discussies begint men in de regel niet met een dergelijke persoonlijke aanval, dus let daar in het vervolg op. Vooral wanneer je Nederlands niet op peil is.

Mooi, dus je bent het met me eens wat betreft de superieuriteit van facebook. Het hangt compleet van de business af waarin je actief bent of facebook wel of niet geschikt is. Jouw uitspraak "meer mogelijkheden voor ontwikkelaars en adverteerders", is te algemeen. Daarentegen is LinkedIn voor elk type business bruikbaar. Erg leuk dat er een overschot aan mogelijkheden is op facebook, maar deze zijn niet altijd relevant. Vandaar dat ontwikkelaars en adverteerders zich over het algemeen wenden tot LinkedIn.

Een sidenote: discussies begint men in de regel niet met een dergelijke persoonlijke aanval, dus let daar in het vervolg op. Vooral wanneer je Nederlands niet op peil is.
Was geen aanval hoor, gewoon een vraag mbt de graphics die je had gepost..ze hadden nl. weinig te maken met wat ik had gepost, met het woordje 'onzin' erbij zonder motivatie.

Ennuh erg belangrijk dat m'n nederlands volgens jou niet op peil is, zou ik daarom niet zo mogen reageren?

De aandelen van Zuckerberg zijn niet vrij verhandelbaar, die worden dus ook niet verkocht. Misschien dat hij wel opties krijgt uitgekeerd maar het lijkt me overbodig gelet op wat hij reeds bezit.

Dus als hij wel zijn aandelen verkoopt (aan wie? Toch wel ergens aan te slijten?) keldert het zooitje dus en is hij miljardair af of slechts nog voor een klein deel?
Ik vraag me namelijk af hoe miljardairs dure aankopen doen als ze alleen maar een groot vermogen in opties bezitten? Besluiten ze nooit een groot deel te verkopen?

Wat ik zelf echt de grootste faal ever vindt is dat Twitter. Dat wordt je maar continue de strot door gedrukt op TV (we gaan even kijken wat er op twitter besproken is blabla), terwijl ik echt al vanaf het begin af en zeg/denk dat dat echt nooit wat gaat worden. Wordt ook helemaal gek van dat gelul van mensen met hun "hashdack blabla". Nog erger die mensen die hun twitter koppelen aan FB en dat je bij ieder wissewasje op FB een bericht ziet van "even mijn balen scheren #mach3 #theebagging #tarrel". Fuuuuu rot op!!!

Enigste voordeel van Twitter is dat als je geshit hebt met een winkel, je dat gewoon op Twitter post, en voordat je het weet is je geshit opgelost.

Dus als hij wel zijn aandelen verkoopt (aan wie? Toch wel ergens aan te slijten?) keldert het zooitje dus en is hij miljardair af of slechts nog voor een klein deel?
Ik vraag me namelijk af hoe miljardairs dure aankopen doen als ze alleen maar een groot vermogen in opties bezitten? Besluiten ze nooit een groot deel te verkopen?
Zuckerberg is toevallig iemand die dus geen dure aankopen doet.

Een eenvoudig huis en autootje heeft en bijna elke dag dezelfde kleding draagt ;)

Maar als antwoord op je vraag; ze zullen naast hun opties wel gewoon een salaris uitgekeerd krijgen

Als hij zijn aandelen verkoopt zal het eerder aan 1 partij zijn maar dan met doel om Facebook gedeeltelijk te verkopen. De aandelen die Zuckerberg bezit zijn aandelen die niet vrij verhandelbaar zijn en kunnen dus alleen onderhands verkocht worden.

Eigenaren, CEO's en andere hoger geplaatsten binnen een bedrijf krijgen meestal opties als beloning die relatief goedkoop omgezet kunnen worden in vrij verhandelbare aandelen. Dat is voor veel CEO's of eigenaren een belangrijke bron van inkomsten, mits ze natuurlijk die opties verzilveren en de aandelen verkopen. Maar het is bijna standaard dat een gedeelte van de aandelen op die manier worden verkocht. Gelden wel strikte regels voor, je mag niet verkopen als cijfers in aantocht zijn, je mag wel verkopen als kwartaal of jaarcijfers bekend zijn bijvoorbeeld.

Andersom komt overigens ook voor, hooggeplaatsten of eigenaren die aandelen kopen. Vaak worden die aandelen dan later weer verkocht tegen een hogere prijs, maar er zijn genoeg gevallen bekend waarbij CEO's grote verliezen leden op hun aankopen.

Laatst bewerkt:
"3) Living On Debt. Even once Zuckerberg’s savings runs out, he could live off a Home Equity Line of Credit."

Typisch Amerikaans, schulden maken om van te leven, zelfs als je stinkend rijk bent.

Anyway, nu de HAM-vraag; wie gaat er morgen aandelen kopen, en hoeveel?

Zou niet eens weten hoe heel dat gedoe werkt maar facebook zal over 5-10 jaar wellicht dood zijn. Tenzij ze met iets nieuws komen wat flink wat inkomsten zal opbrengen, maar aangezien ze altijd beloofd hebben dat ze gratis blijven zal facebook stilaan een stille dood sterven.

Krijg het trouwens van facebook '' bassleader was zalug #Stampen''
FUUUU

Anyway, nu de HAM-vraag; wie gaat er morgen aandelen kopen, en hoeveel?

Sowieso niet, maar als het echt hard omhoog gaat morgen koop ik in de middag een heleboel puts of ga ik short.
Gaat gegarandeerd hard omhoog en omlaag tot de uiteindelijke waarde vast staat over een paar weken, vast flink wat cash intraday te verdienen.

Terug
Naar boven